wie ervaring met EQUINEB (medicijnvernevelaar)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jepsica

Berichten: 2963
Geregistreerd: 14-08-04

wie ervaring met EQUINEB (medicijnvernevelaar)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 20:07

wie ervaring met EQUINEB (medicijnvernevelaar)

dit is een aparaat wat medicijnen verneveld en gelijk in de neus van het paard komt. voor paarden met een probleem van de lucht wegen. het is een duur apparaat. vandaar dat ik me afvraag of het werkt. wie weet of dit werkt?

Afbeelding

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:21

Het ziet er iig niet erg stevig uit!

Ik heb voor mijn paard een hard kunstof kap waar drie "potjes" (ik denk vergelijkbaar met de medicijnjet op jouw foto) in zitten. Op deze kap sluit ik een olievrije compressor aan die de lucht met hoge druk door de "potjes" (met vloeibaar medicijn) perst waardoor een hele fijne nevel ontstaat. Zo'n zelfde ding gebruiken ze op de paardenkliniek alhier.

Ik heb 'm nu ruim 3 jaar, ik gebruik 'm ongeveer 100 keer per jaar. Hij kostte mij toen (alleen de kap) al 480 EUR. Dan moet je de olievrije compressor nog aanschaffen.

Maar ik kan niet anders zeggen dan dat het ding z'n geld wel waard is, ik kan mijn paard (astma) hier echt helemaal 100% goed mee houden.

Hier de link voor het plaatje: http://www.vtrade.be/uk/shop.htm
je moet zoeken naar Nebul 301

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 18:47

Lijkt er misschien niet zo stevig uit te zien, is het echter wel !
De slangen zitten vast aan een speciaal daarvoor gemaakt halster. Er zit een speciaal soort ventiel in die ervoor zorgt dat de medicijnen heel klein vernevelt kunnen worden, dit zorgt er weer voor dat de diepste longdelen bereikt kunnen worden. De druk is instelbaar.

Drs. Offereins heeft dit mede ontwikkeld. Je kunt hem altijd eens bellen voor meer informatie: hij is het beste te bereiken op maandag van 9.00 tot 10.00 op telnr: 046-4230795 (dierenkliniek Pijls & Offereins)

jepsica

Berichten: 2963
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 19:02

maar siggy je zegt dat het stavig is. maar werkt het ook. gebruik jij het bij je paard?

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:19

Lijkt erg op het vernevelapparaat voor mensen maar dan in paarden uitvoering. De medicijnen komen zo makkelijker diep in de longen terecht. misschien is het voor een periode ook te huur?