Endurance Ommen - afsluiting van een kort seizoen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Endurance Ommen - afsluiting van een kort seizoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 13:36

Gisteren was het dan zover, onze tweede wedstrijd van het seizoen, tevens de laatste.
Een wedstrijd dicht bij huis heeft zo zijn voordelen, om 7.00 uur ging de wekker "pas". Salty stond er al vrolijk bij, ze weet inmiddels wat er moet gebeuren als ze vlechtjes in haar manen krijgt.
Op naar Ommen, de voorkeuring, altijd een spannend moment...we moesten even wachten en mevrouw was aardig gespannen, zo rustig als ze in Holten was, zo liep ze nu te briezen, te stampen en mij mee te trekken naar grassprietjes.
Haar hartslag was dan ook 44 en ademhaling 28 dat zijn we niet gewend Bloos Gelukkig zag de vet ook wel dat ze aardig druk aan het doen was. Op naar de locomotie...de vet twijfelde en wou haar nog een keer zien, een B werd genoteerd op de kaart, want Salty draafde "slingerend".
Goed, we mochten starten, maar mijn humeur was vreselijk slecht geworden...een B, geen vet. kaart zoals we dat gewend zijn.

Voor de start rond gestapt, gehuppeld en gedansd, want Salty had er zin in, ik baalde nog steeds, dus dat zal een leuk tafereel zijn geweest Knipoog
In een vliegend tempo gingen we van start, de eerste km. waren dan ook zo voorbij. Na 5 km. kon ik Salty lekker laten gaan in het welbekende "dieselstandje", oortjes erop en gaan!
Het eerste stuk tot de P/A ging dan ook prima. Bij de P/A precies dezelfde waardes gehaald als bij de voorkeuring, wat de vet. erg netjes vond Haha! bij het voordraven werd er nog"iets" aan haar achterbenen, maar dat kon ook komen door de bolling in de weg een B+ dus. Ik was nog steeds niet tevreden, maar goed... we konden verder en daar draait het nu eenmaal om in de endurance.

Vlak na de P/A stonden 2 huifkarren met feestende mensen midden op de weg. Salty vond het maar niks en ik moest naast haar gaan lopen terwijl de mensen moeizaam aan de kant gingen. Je wilt immers ook niet hebben dat het paard schrikt van rennende kinderen en per ongeluk een kind "plet". Schijnheilig
Daarna veel stukken stap afgewisseld met enkele stukjes draf en galop op de zandpaden.
Alhoewel er naast de verharde weg een berm lag, was deze soms smal of glad (door de vele paarden die er al over waren gegaan). Zonder ijzers op het harde draven vond ik ook niet zo'n goed plan, dus ons tempo zakte van 12,54 km / uur naar 9, 65. Dit was niet de enige reden dat we in het tweede deel ons "dieselstandje" niet meer konden vinden.
De afstand van klasse I is inmiddels "te min" voor Salty, ze kon tot het laatst toe nog schrikken van hekken en takjes om er vervolgens een stop tegenaan te gooien of vrolijk zijwaarts bijna de sloot in te huppen.
Zelfs tot het laatste moment waar vlak voor het bordje "STAPPEN" op enkele honderden meters voor de finish ons twee arabieren inhaalden in galop. Salty sprong alle kanten op en de hartslagmeter gaf 206 aan. Mijn humeur was al niet al te best en dit kon er ook nog wel bij, ik zag de hele wedstrijd al in het water vallen. Bij de finish bleek echter niets minder waar, want de HF was 44!
Bij de nakeuring moesten we even wachten waarop Salty besloot maar even een dutje te doen, geen reden tot zorgen dus Knipoog
De locomotie was spannend. We hadden dezelfde vet. als 's ochtends en een B, daar zat ik niet op te wachten als afsluiter van het seizoen. Gelukkig begreep de vet. zelf niet wat hij er die ochtend aan gezien had en met een A waren we goedgekeurd!
Ineens was ik weer vrolijk...had mijn kampioentje het toch weer gedaan! En kan ik terecht zeggen dat we nu echt weer terug zijn in de endurance.
Er was een ding niet als vanouds gegaan, het tempo. Erg jammer dat we in het tweede stuk ons ritme niet konden vinden.
Desalniettemin ben ik trots op Salty, die aan heeft gegeven dat we nu de klasse I echt maar eens uit moeten, want 31,5 km. was echt een kippe-eindje voor mijn gevoel. Ik weet niet of Salty er net zo over denkt, maar dat zien we volgend jaar wel. Mits dit keer alles goed blijft gaan en ik ook na de winter een vrolijk, gezond paard heb Lachen Vandaag staat ze er in elk geval goed bij.
Het was een kort, maar krachtig seizoen, mijn "hoofdprijs" heeft me laten zien dat ze weer terug is op niveau. Nu rustig afbouwen en in de winter vooral aan de dressuur werken. Hopelijk staan we er volgend jaar weer, maar dan in klasse II!
Ganna en Virginie, bedankt voor de mooie rit!

"The world is best viewed through the ears of a trotter"


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 13:54

Hey Super meis. Lekker dat het zo goed gegaan is. Wat betreft het niet goed lopen. Toen ik haar 's ochtends zag moet ik eerlijk bekennen dat ik haar niet 100% vond lopen. Ik zei het nog tegen Maya. Ik vond haar van achter niet lopen zoals ik het zeg maar graag zou zien.

Maar goed, ze was goed aan het eind dus dat zal wel meegevallen zijn.

'Paint' it 'Black'

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:00

Gefeliciteerd!~
We kwamen je nog tegen onderweg en toen baalde je nog van je B, gelukkig dat het aan het einde weer een A was!!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

manzano

Berichten: 23855
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:06

Hehe, eindelijk je verslag Knipoog. Super gefeliciteerd hoor!! Op naar de klasse 2 dan maar, want volgens mij hebben jullie jezelf nu wel dik bewezen. Nou maar hopen dat er deze winter geen gekke dingen gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:21

Hey, leuk weer een verslagje! Haha! Sja... het blijven toch paarden, wel apart dat het 's ochtends "maar" een B was, en uiteindelijk toch nog met een A afsluiten doet toch ook wel goed of niet? Haha!

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:35

He super zeg!
Ik was samen met porsche.
De huifkarren zijn we ook tegen gekomen! Toen kroop de stoere hengst gauw achter de merrie! haha.
We hebben ook super gereden maar bij de finisch zag ik al dat ze niet goed zou zijn. resultaat 68 en 10 minuten wachten daarna 56!
Hierdoor had ik dus een minder snelle tijd dan Porsche die met een snelheid van 12.26 10 is geworden!
Ik ben 20 ste geworden.

http://www.teamcarlee.nl http://www.endurancebythesea.nl Mijn dochter NK kampioen 2018 young riders ! Trots
[color=#FF8000]

geeek

Berichten: 1026
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:43

goed gedaan *LOL*
op naar volgend jaar!

mijn website www.berlinde.nl

verstuur je haflinger e-cards hier

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 22:08

Fasel schreef:
Hey Super meis. Lekker dat het zo goed gegaan is. Wat betreft het niet goed lopen. Toen ik haar 's ochtends zag moet ik eerlijk bekennen dat ik haar niet 100% vond lopen. Ik zei het nog tegen Maya. Ik vond haar van achter niet lopen zoals ik het zeg maar graag zou zien.

Maar goed, ze was goed aan het eind dus dat zal wel meegevallen zijn.


Kun jij me niet vertellen wat je precies zag dan ? Schijnheilig
Zelf denk ik dat ze nog wat stijfjes was, maar ik weet het echt niet.

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 23:14

Als het echt iets ernstigs was geweest, had je nooit mogen starten. Ik zie een B altijd maar als 'houd je paard goed in de gaten tijdens de wedstrijd', maak me er verder weinig zorgen om. Gelukkig nog heel weinig B'tjes gehad tot nu toe. Knipoog

Ik zat trouwens vlak achter die twee Arabieren die je in galop voorbij scheurden. Maar ik had wel gezien dat er klasse 1-ruiters liepen, dus ik had mijn snelheid al wat geminderd. Vind het altijd vrij aso om klasse 1-ruiters op weg naar P/A of finish zo hard voorbij te rijden, die moeten het hebben van een lage hartslag en ik vind het niet nodig om hen nog eens extra te laten stressen.

Ondanks de dingen die tegenzaten toch een mooi resultaat en ik weet zeker dat jullie die klasse 2 wel aankunnen. Op naar het volgende seizoen! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 23:22

gelukkig is alles toch goedgekomen, ook met jou humeur. Toen ik je tegen kwam, leek je niet heel blij.
Op naar volgend seizoen in klasse II

I will carry you through the hurricane waters, And I'll remember you in the blue skies [Citizen Cope]

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 00:37

Karin schreef:
Als het echt iets ernstigs was geweest, had je nooit mogen starten. Ik zie een B altijd maar als 'houd je paard goed in de gaten tijdens de wedstrijd', maak me er verder weinig zorgen om.


Klopt, maar zelf zag ik geen reden voor een B. Ik heb toch liever een mooie vetkaart met A'tjes Knipoog
Zeker omdat Salty "iets" had gedaan vrijdag in de wei, waardoor ze zaterdag een wat opgelopen voorbeen had en een wondje op haar achterhand.
Misschien is ze wel uitgegleden in de wei en was ze nog wat stijf van de val. Voor de voorkeuring hebben we immers met haar gestapt en we konden niks abnormaals ontdekken.
En tja...door al die blessures aan het begin van het jaar, ben ik toch al huiverig voor locomotie, vorig jaar had ik er misschien wel anders tegenaan gekeken.
Maar goed, ik heb een paar fijne wedstrijden kunnen rijden en ik weet nu dat Salty klaar is voor het grotere werk. Vandaag staat ze er super bij, heb een eindje gewandeld met haar en zowel in stap als draf was ze fris.
Een grote beloning!

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 08:06

Gefeliciteerd!! Op naar het volgende seizoen en klasse 2!!!

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!


Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 17:08


"The world is best viewed through the ears of a trotter"

SelenaV

Berichten: 2066
Geregistreerd: 01-09-03
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 18:38

hoi.. Leuk verslag. een vriendin vanmij die zei waar je je trailer en pony-paarden opmoest zadelen zo'n rot terrein was met niet goed af gekapte mais planten :S?...Maaruh op naar Klasse 2 hé Knipoog:)

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:03

fijn dat het weer zo goed gaat!!!! succes verder!!!

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker