Orange Free abb.?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Orange Free abb.?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 13:32

Mij ontgaat eventjes hoe dit precies in mekaar zit. Ik zag straks op i-net ergens een aanbieding staan van een Orange free abonnement, maar ze hebben het in de advertentie over 'beltegoed' en 'nooit meer dure abb. kosten'?

Wie o wie kan me eventjes uitleggen hoe dit abb. precies werkt dan? Bloos

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......


Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:04

Ik heb orange free €20,- Dat is gewoon een abb als elke andere. Je betaalt €20,- per maand tenzij je meer besteed. Je hebt geen belminuten of smsbundels, maar gewoon €20,- die je kan besteden aan bellen/sms/mms/internetten enz..

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:07

Orange free is een abonnement. ik heb orange free 20 euro. Dus ik heb een abonnement van 20 euro in de maand. Voor dit is een bundel waaruit je zowel kan smsen als bellen. Als je je geld uit je bundel niet opbeld dan neem je het geld wat over is mee naar de volgende maand. Dus als je maar voor 15 euro belt, neem je 5 euro mee naar de volgende maand en kun je die maand dus voor 25 euro bellen.

Als je voor meer geld belt dan 20 euro in de maand betaal je gewoon bij.
Verder mag je een telefoon uitzoeken bij je abonnement. Wel opletten want bij een dure telefoon zit je twee jaar aan je abonnement vast en bij goedkopre maar 1 jaar. Verder is het bij orange wel fijn dat je in het weekend gratis mag smsen. Alleen het bereik vind ik niet geweldig.
Ik hoop dat je zo genoeg weet, anders kun je altijd pben.

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:17

Amvbeek schreef:
Verder is het bij orange wel fijn dat je in het weekend gratis mag smsen.


Dat is dus een tijdelijke actie. Loopt in oktober af als ik het goed heb.


Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:23

ow ok bedankt datje het zegt. ik had het toevallig een keer op de radio gehoord dus ik ben al flink aan het smsen geweest in de weekenden. zal het eens nakijken voordat de rekeningen dadelijk te hoog worden Knipoog

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:26

Ja, tot en met oktober.
Het is vooral fijn dat je belegoed nooit verloren gaat en je zelf kan invullen waar je het aan op maakt. Geen sms bundels die er nog bij komen enz Knipoog

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:43

Dit was mijn probleem bij Vodafone. Ik zit vaak in het buitenland en al die gesprekskosten kwamen er dus nog eens glashard overheen. Inmiddels ben ik overgestapt naar Orange en daar kan ik het allemaal een stuk beter onder controle houden.

Inderdaad is het bereik niet echt geweldig en de gesprekskosten liggen ook wat hoog.

Europe is our playground

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 16:41

Aah, ok.. Het abb. op zich spreekt me wel aan, maar ik hoor van meerdere mensen dat Orange geen geweldig bereik heeft..

Hebben jullie dan ook echt (veel) plaatsen waar je gewoon 0 bereik hebt en niet kunt bellen?

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 16:55

Ik heb werkelijk nog nooit last van mijn bereik gehad! En ik kom echt OVERAL.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 16:57

Zijn er dan toevallig mensen uit Limburg met Orange? Haha!

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:01

Ik heb thuis op sommige plekken geen ontvangst. Bij de pc's. Terwijl paar meter verder op mijn kamer weer wel vol bereikt.
Maar zit hier ook wel in een gehucht. Want verder nergens last van geen bereik ofzo.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:12

Als je student bent krijg je nog extra korting, moet je even op de site kijken.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:44

Ik had een orange free 30 abonnement, maar heb hem verhoogd naar 40. Toch zat ik nog elke maand over het bedrag heen (ik sms nogal veel Schijnheilig ) . Bij orange is het gruwelijk duur als je buiten je abonnment belt, ik zat regelmatig op 80 euro Scheve mond Ik ga vanaf overmorgen bellen met telfort, goddank Haha!

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 17:59

wkoekoek schreef:
Ik had een orange free 30 abonnement, maar heb hem verhoogd naar 40. Toch zat ik nog elke maand over het bedrag heen (ik sms nogal veel Schijnheilig ) . Bij orange is het gruwelijk duur als je buiten je abonnment belt, ik zat regelmatig op 80 euro Scheve mond Ik ga vanaf overmorgen bellen met telfort, goddank Haha!


Ik heb Telfort, en ben zwaar zwaar ontevreden over hun service, over de abb. en over alles eigenlijk. Vandaar dat ik zo snel mogelijk naar een andere provider wil, maar wel eentje dan met goed bereik.. Knipoog

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 18:03

Hmm.. Verward Ik had voordat ik een (tweejarig, dom, dom) abonnement nam Telfort prepaid en dat beviel altijd prima. Ik heb bij Orange soms ook geen bereik, dus op zich maakt dat me niet zo veel uit Haha!

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 18:04

wkoekoek schreef:
Hmm.. Verward Ik had voordat ik een (tweejarig, dom, dom) abonnement nam Telfort prepaid en dat beviel altijd prima. Ik heb bij Orange soms ook geen bereik, dus op zich maakt dat me niet zo veel uit Haha!


Oow, maar het bereik is prima bij Telfort, daar hoor je me niet over.. Maar de service.. ai ai ai... Geen goed woordje meer voor over. Prepaid bij telfort heb ik geen ervaring mee!

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 23:29

wkoekoek schreef:
Bij orange is het gruwelijk duur als je buiten je abonnment belt,


Ik moet toch maar weer even reageren Haha! Tong uitsteken

Bij orange is het juist zo dat buiten de bundel bellen precies hetzelfde kost als binnen de bundel. Kosten worden dus niet hoger, wat bij veel andere providers wel is buiten de bundel.

Tarieven zijn op dit moment niet de laagste maar dit komt vooral doordat andere providers de tarieven verlaagd hebben. En jullie weten hoe het gaat: net als met de supermarktoorlog: als de een verlaagt volgt de rest vanzelf Knipoog

Maw maak je over die tarieven maar niet al te druk.
Er is op dit moment van alles gaande in telecomland en die gratis sms-actie is natuurlijk niet voor niets. Einddatum van die actie is 1 november....
Knipoog Knipoog

Over het bereik: je kunt het beste van tevoren even een postcodecheck laten doen in de winkel. Dit kan overigens voor alle providers. Ik heb zelf uiteraard ook orange en ik heb eigenlijk nergens problemen hiermee maar 100% dekking bied geeneen provider.
Altijd van tevoren even laten checken dat voorkomt teleurstelling.

En meer weten over de abonnementen en/of tarieven pb me maar!
Alle info honderd procent correct Haha!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:17

ik heb ook en orange,en dik tevreden!
ik woon in een klein dorpje,en Orange is zelfs de enigste waar ik in mijn huis bereik mee heb!!
ik heb een 1 jarig abb. maar wil straks zeker een langer abb.

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:03

ik heb op sommige plekken slecht ontvangst (precies dezelfde telefoon heeft met kpn wel ontvangst en bij mij niet. af en toe best frustrerend maarja verder wel heel tevreden over orange, wist alleen niet van die gratis sms actie af wordt tijd dat ik nog maar wat meer berichtjes stuur in t weekend Haha!

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:28

Ik zit ook te denken over een nieuw abo en daarvoor de tarieven van kpn en orange vergeleken. Wat blijkt; met een orange 20 kan je minder bellen dan met hi 15, bij hi betaal je buiten de bundel wel iets meer, maar nog altijd minder dan bij orange (binnen en buiten je bundel). Nu zijn er wel meer verschillen, bijv. waar je je bundel voor kunt gebruiken, hoe lang je 'beltegoed' geldig is etc.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

dani1983
Berichten: 646
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Dodewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:16

Misja schreef:
Zijn er dan toevallig mensen uit Limburg met Orange? Haha!

jep ik kom uit limburg , helemaal het zuiden van limburg... ik heb een abbo free van 30euro

helemaal geweldig makkelijk en heb ook nergens last met het bereik!

love of my life!

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:39

Misser schreef:
Als je student bent krijg je nog extra korting, moet je even op de site kijken.


Hey dat kan ik niet vinden, zou je een linkje willen neerzetten?

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:44

Ik heb vorig jaar de zoektocht ingezet. De gesprekskosten buiten je bundel zijn bij Orange misschien wel iets lager dan bij telfort, maar met een orange abo van € 20 kreeg ik 75 belminuten, terwijl ik met de Telfort voor €25 wel 200 belminuten krijg!! Vertel me nou niet dat ik bij orange die 125 belminuten voor 5 euro krijg... NOT!

Ik bel al een jaar met telfort tot mijn volle tevredenheid. Weinig last van geen bereik, maar ja, randstad he?

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:43

ik heb een orange free 30 abo....en ik ben er zeer tevreden mee!!
ik heb af en toe wat minder berijk als ik in mijn caravan in dronten zit... maar ik heb altijd wel wat berijk!
een groot voordeel vind ik dat alles uit een bundel gaat... je hoeft geen appart sms abo te nemen ofzo! en verder is het goedkoop als je naar iemand anders belt die ook orange heeft... en natuurlijk de gratis sms actie *LOL*
maare misser heb je idd die link voor extra korting als student??

Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:00

Miepmiep ik ben blij dat je tevreden bent met telfort.

Het maakt mij persoonlijk echt niet uit voor welk abonnement iemand kiest maar de informatie die jij geeft is gewoon niet correct.

Orange heeft geen minutenbundels en een free €20 staat gewoon voor 20 euro aan tegoed en niet voor 75 minuten.

Je kunt uiteraard wel een paar berekeningen proberen om enigszins een beeld te krijgen hierbij maar 75 minuten is gewoon niet reeel.

Maar goed zoals ik al zei: fijn dat je tevreden bent over telfort, je hoeft echt niet te kiezen voor orange maar je moet geen verkeerde informatie gaan verstrekken.