Veiligheidscap

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-01 13:07

Hoi, binnenkort moeten wij op de manege als je onder de 18 bent verplicht een veiligheidscap dragen. Nu ben ik er al naar 1 op zoek maar hebben jullie niet een aanrader/tip ofzoiets voor mij? En ook van een rijbroek, want ik ben weer s op zoek naar n nieuwe *LOL*

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 13:21

Ik rij zelf met een fietshelm, gewoon uit de fietsenwinkkel. Is lichtgewicht, zitten luchtsleuven in (nat hoofd bij regn Verward ). Goed verstelbaar. Is wel eerst wennen. M'n schoonma vind het niet mooi, vraagt iedere keer waarom ik die leuke "kap" niet op doe (krijg maar niet aan het versctond dat je kep uitspreekt). Maar ik ben blij dat ik deze nu heb, geen zweethoofd meer!
[img]../upload/161/in_het_land.JPG[/img]

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 14:57

Hoi, ik heb zelf de Casco met verstelbare binnenkant. Daar zitten ook een soort sleuven in waardoor het niet te warm is. Bovendien is hij ook superlicht. Ik rijd normaal gesproken nooit met cap maar op cursus was het verplicht en eigenlijk merk je met dat ding niet eens dat je iets op je hoofd hebt. Een dressuurhoedje doet meer pijn, *LOL* *LOL* !

Viera
Berichten: 837
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 15:55

wat is een cap ook al weer.

hihihi ja rij altijd zonder, vroeger nooit.
heb ut een paar x gedaan was me cap vergeten toen ik naar viera ging. dan zonder en nu rij ik altijd zonder

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 19:32

Als ik er een op heb met het buiten rijden dan heb ik altijd een skatehelm op .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 09:20

Ik heb zo"n champignon en die zit best lekker. Maar Dick heeft zo'n lichtgewicht gevalletje met sleufjes en die zit nog lekkerder: is wat minder heet op je dak. Maar als het regent valt er soms een druppel door en dat is zo'n smerig gevoel...
Sonja.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 09:21

ik heb ook zo'n casco met verstelbaar binnenwerk. Draga hem nu altijd en ben er zeer tevreden over, mooi licht en niet warm.

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 09:22

Hoi, ik wil eigenlijk wel zo'n casco helm. Die zijn echt super licht! Alleen Sonja wat jij zei lijkt me idd niet zo prettig, dat als het regent er druppels doorheen komen. Jakkie!!! xxx Roos

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 09:56

Rijbroek: ANKY, = Super Party!!

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 11:42

Qua rijbroek: Eurostar rulez!! ik heb twee Mondoni's, (huismerk Divoza) zijn ook goed te doen hoor, zit best, maar ik heb nu een Eurostar gekocht, m'n oude Eurostar zat zeg maar verrot, maar deze...ik geloof dat ik er maar in ga wonen.

Qua cap: ik heb een Sjabro air-lite (International)van Divoza, heben ze nu in de aanbieding voor 69.95 volgens mij!! Da's zo'n Cascomodel, wel glimmend, maar het zit fijn!!! Ik had altijd zo'n veiligehiscap, een ' gewone' met een extra dikke rand, nou, die was me toch warm....asociaal, ben blij dat ik dat ding nooit meer op hoef.

grtx, Rieja

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 19:29

ik heb deze cap: Afbeelding
hij was best duur.. maar hij is wel errug fijn!!
ik rijd er alleen mee bij de ponyclub.. anders niet.. maar bij de ponyclub is het verplicht Lachen

ik heb een hele fijne (rib) rijbroek van euro-star.. die andere zijn allemaal van horka en vind ik ook wel fijn!

_________________
Afbeelding
Connemara, een SUPER paardje!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Nathalie op 2001-04-20 20:30 ]</font>

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 20:35

Ik heb een extra dikke kep. Echt erg. Maar t moet nu eenmaal op de manege hij staat niet eigenlijk vin k caps gewoon vervelend maar na een paar ongelukjes waarbij ik gelukkig wel een cap op had (ondersteboven op de grond vol op mn hoofd tegen een boom met mn hoofd op t asfalt in t prikkeldraad). Ik weet niet of je een kep met een keurmerk moet(Dikke) Maar dan kun je kiezen tussen 2 modellen een met gaten en een normale maar dan wat dikker. Ik zou zeggen als je de normale neem kijk dan naar verschillende merken want de een is dikker dan de ander ik heb nu een hele dikke veel dikker dan de andere mensen die m van n ander merk hebben

mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 20:50

'kep een cap die ik in de states gekocht heb, die is mooi voor wedstrijden. Maar 'kep vorig jaar bij de Kraemer een piepschuim, namaak Casco, cap gekocht, maar 50 piek!

M'n rijbroek is van Pikeur, best wel goede broek, na een tijdje begint 'ie wel een heel klein beetje te pluizen. M'n wedstrijdbroek is van Eurostar, superbroek!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 21:08

Die sleuven laten inderdaad water door. Moet je eens tijdens een regenbui je hoofd naar beneden buigen, loopt alles over je gezicht 9of over je bril zoals bij mij) Verward Maar verder een echte aanrader hoor!
Die traditionele caps met een elastiekje zijn ook nog steeds verkrijgbaar, zijn alleen niet goedgekeurd...

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 18:03

Ik heb een Casco met een draaiknop die andere was bij mij te groot.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 20:37

ik heb nog zo'n oude cap met zo'n elastiekje en die heb ik eigenlijk erg weinig op alleen met wedstrijden en op jonge paarden.
Rijbroeken heb ik 2 horka's met een leren kont een cavallo en een harry's horse cavallo bevalt zo goed dat dat het enige merk is die er nog inkomt.
Horka zit heel iets minder fijn en die harry's horse krijg ik schuurplekken van en was na 2 keer wassen de kleur verrot

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 14:21

haai

jah ik heb ook nog die normale cap ik baal Boos! Boos! Boos! Boos! Verdrietig Verdrietig Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk er echt van dat we zo'n cap op moeten schaam me helemaal dood.... hihihi maar het is wel hardstikke veilig ik liep pas in de mr.ed toen zetten een vriendin van mij zo'n groot ding op me hoofd nou ik lach daar helemaal op de grond van het lachen het is maar goed dat ierdereen ze dalijk moet dragen wantuh dan zijn wij niet de enigste hahahhihihiihih Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 07:28

Bij onze maneges is er geen sprake van om zonder cap te rijden. Maar ja, ik ben dat gewoon en ook nu ik niet meer naar maneges ga (eigen paardje) en ik privéles krijg bij iemand die zelf geen cap draagt, draag ik hem nog steeds.
Het is misschien wel veiliger.

paardengek!!!

Berichten: 1601
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 09:32

Hoi, ik heb ook een veiligheidscap moeten kopen, maar dat heb ik op de manege gedaan want die weten de beste cappen te halen. Het is daar ook goedkoper, kijk dus bij wat maneges, das mijn tipje! Haha!

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 13:52

Ik heb ook zo'n CASCO. Is wel fijn, maar ik vind 'm niet fijn. Heike heeft een mooie cap. Ook een CASCO, maar dan een mooi, vind ik.

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 15:02

Goh.. Amina... Zeg jij altijd alles 2 x???
Ik heb trouwens ook een casco, een lekker opvallend glimmend ding!!!!

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 15:26

Is wel fijn, maar ik vind 'm niet mooi bedoelde ik Lachen

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 17:16

een tautologie heet dat, in stijlfiguur....jaja, rieja heeft ook wat geleerd bij nederlands.....nutteloos bericht, sorry! Sigaar


Citaat:
Op 2001-05-02 16:02, schreef carola:
Goh.. Amina... Zeg jij altijd alles 2 x???
Ik heb trouwens ook een casco, een lekker opvallend glimmend ding!!!!


Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 19:53

Ik heb zo'n lekkere calimero kop met HELM, cap is met elastiek bandje, HELM is geodgekeurd geval!
Ik wil niet meer zonder. Heb 1x gehad dat ik met helm een blauw hoofd had, en toen dacht ik: ai, toch maar helmpje op in t bos. Ik raad je aan een goedgekeurd exemplaar te kopen, is nl niet voor niets he. En altijd opzetten, heb 1x een hersenschudding gehad, achteraf wel lachen, maar voor hetzelfde geld... Dan maar een helmpje. Waarom zou je maar 50 piek uitgeven aan je hoofd? 't Is VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL meer waard. Die van mij (Horka EN 1340 geloof ik) kostte 130 piek. En dat heb ik graag over voor mijn koppie!
Rijbroek: ook lekker geodkoop: Horka Winner iets van 120 piek dacht ik. Zit prima vind ik. Ik hoef niet van die slobber dingen (ben niet zo dik he), lekker strak in t pak!
Ow, en nog ff over die capjes: die breken echt bij nix al in 2en. Dat dat ooit gebruikelijk was zeg! Onvoorstelbaar, maar ja, wat niet weet, dat niet deert zullen we maar zeggen.....
Liever Calimero dan niets meer!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 19:02

JAAAAAAHHHH! Ik wil ook een veiligheidshelm!!!Ik ben die vieze zware zweetcap met dat stomme kinbakje echt spuugzat!!!Ik rijd altijd met cap, wat ik ook doe, maar ik wil nu een helm! Ik heb een hele mooie gezien van Kieffer, maar ik heb de prijs nog niet gezien. Zal wel een dure zijn. En over de broek: Ik ga voor een kunstleren zitvlak tegenwoordig, maar ik heb alleen de Eurostar Husar nog maar uitgeprobeerd. Is een hele goede vind ik. Ilona


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers