Eindelijk weer gereden met Leys.. + DONKERE FOTOS

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Eindelijk weer gereden met Leys.. + DONKERE FOTOS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-02 08:24

Na precies 2 maanden stappen was het gisteravond eindelijk weer zover we mogen weer rustig aan de slag *LOL* .

2 maanden geleden merkte ik na een springwedstrijd dat hij niet helemaal 100% was. Hij was slecht voorwaarts en had moeite met de overgangen. Ik dacht dus gelijk aan zijn rug. Ik mijn fysio bellen omdat ik het niet vertrouwde. Ze heeft en gecontroleerd en merkte dat hij vrij heftig op zijn linkervoorbeen reageerde. Na een buigproef was het duidelijk kreupel de checkpees boven in het onderbeen was niet goed. Hij bleek overbelast. We zijn toen gelijk begonnen met ultrageluid en massage van de pees. Ik had daar goede ervaringen mee gezien en omdat we er optijd bij waren zag het er goed uit. Dit was hij na 2 weken al duidelijk zat en moesten we hem op vetranquil zetten ook trucjes verzinnen om ze zorgen dat hij zijn been een beetje heel liet. Meneer is niet echt zuinig op zijn benen. Gisterenavond was het dus eindelijk zover.

Eerst wat muisjes (vetranquil) gegeven want ik neem geen risico bij die gek van mij. Met het zadel erop leek hij wel drachtig zoooo verschrikkelijk dik. Om het nog te verergeren gebruik ik nu even mijn springzadel Verdrietig die oogt ook nog eens klein. Toen erop hij was zooo braaf liep lekker maar wel wat kort. Eerst beide handen lekker gestapt en toen een rustig drafje. Nou meneer wilde wel gelijk hoofd helemaal naar beneden met zijn neus door het zand. Ik had hem een slof omgedaan en ik merkte gelijk dat hij diep ging lopen dus los dat verschrikkelijke ding. Iedere keer 1.5 rondje gedraft en dan weer even stappen want hij raakte dan wat gespannen en dat voorkom ik liever even. Hij liep wel erg kort maar met alle benen even erg. Niet zo raar eigenlijk na 2 maanden stappen met een paard met toch al een slechte achterhand heeft. Ik mag voorlopig alleen rechtsom draven behalve als ik in de grote bak kan omdat ik daar meer ruimte heb. Maar omdat ik geen rem en draaing heb kan ik dat beter doen wanneer het rustig is Haha! .

Ik kon na een paar rondjes merken dat hij wel weer blij was oortjes erop en lopen maar. Na het rijden heeft de fysio hem nog gecontroleerd maar er was geen reactie Lovers . Vanavond gaat karin erop en gaan we weer hetzelfde doen. Zaterdag komt de fysio weer en gaan we kijken of hij reageerd ik hoop van niet. En zo hopen we iedere keer wat meer te kunnen doen. Dan kunnen we lekker gaan opbouwen voor ALMELOOOOO.

Ik ben blij dat ik er weer op heb gezeten en hij denk ik ook. Al had ik door de dikte niet het gevoel of ik op leys zat Verward . Ik zal vanavond wel even foto´s maken van zijn buik. Hij lijkt nu echt op Ironique van Naz }> (maar dan dikker echt dikker Tong uitsteken Knipoog ).

Dank je wel fysio en aanhang voor de hulp tot nu toe Lovers . Ik weet dat ze af en toe meeleest.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door UrbanL op 18-04-02 21:39, in het totaal 4 keer bewerkt

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 08:30

Dus geen wild west avontuur? Haha!

Idd nu hopen dat hij er niet op reageerd en je weer rustig met hem aan de slag kan gaan.

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 08:31

He super Pris!!!
Lekker weer rustig opbouwen en dan kunnen wij het resultaat zien in almelo!!!
Succes verder vandeweek...
Groetjes wendy

http://www.bokt.nl/markt/ad/224075/easculap-econom-ii-gt474-scheerapparaat easculap econom II scheerapparaat te koop

http://www.bakeencake.com voor op maat gemaakte taarten


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 08:34

Hij was superbraaf en hij is het nog allemaal niet verleerd, zo relaxed als hij met z'n koppie naar beneden ging!

Hij is alleen moddervet, valt vooral op als het zadel erop zit. Als je van achteren kijkt, zie je hem aan twee kanten uitsteken. 't Was trouwens leuk om Pris te plagen: 'Wanneer is-ie uitgerekend? Oh, ik zie al een pootje!' Haha!

En vanavond mag ikke ikke ikke! Party!!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 08:34

Is het zo'n wilde dan?

Fijn is het dat je weer kunt beginnen 2 maanden is erg lang maar nu heb je weer wat om naar uit te kijken.
Super!heel veel succes met trainen.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 08:34

Hihi ja hij leek wel drachtig. Hij is dus echt heel dik. En dan het kleine slappe kontje erachter. Haha! Nu weer lekker rustig opbouwen en OP NAAR ALMELO!!! dat is dus nog tijd zat!

Greetz Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 08:34

Bedankt voor de aanpassingen van je topic Pris Haha! Tong uitsteken

Maarre... super dat je weer kunt rijden!! Ben benieuwd hoe het straks gaat in Almelo! Nu mijn knollie nog.... Verdrietig

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-02 08:38

ladolcevita schreef:
Is het zo'n wilde dan?

Fijn is het dat je weer kunt beginnen 2 maanden is erg lang maar nu heb je weer wat om naar uit te kijken.
Super!heel veel succes met trainen.


Geen wilde hoor maar altijd energie en die gebruikt hij verkeerd. Echt bokken onder het zadel zou hij niet doen. Ik heb er ook nog nooit afgelegen (AFKLOPPPEN) van een bok of zo. Ik was alleen bang dat hij het misschien nu wel zou gaan doen omdat hij altijd zo wakker is Haha! .

Voor een peesblessure staat normaal veel langer maar gelukkig waren we er optijd bij en kon er snel gehandeld worden. Ben dus ook super blij met mijn fysio en vriend Lovers .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 08:55

Fijn joh dat je weer kan beginnen! Mag ook wel weer eens na 2 maanden he. Ik hoop dat hij nu snel weer op zijn oude niveau is! Lachen

Hoe komt hij eigenlijk zo dik dan? Ik neem aan dat hij minder voer heeft gekregen in die 2 maanden dat hij op rust stond?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-02 09:06

Hij stond op half voer (nou ja bordje erbij) maar volgens mij slapen ze af en toe een beetje Huilen . Verder is het al een behoorlijke stro vreter dus dat is hij nu meer gaan doen.

Plus dat hij met 20 minuten stappen absoluut niet zijn energie kwijtraakt. Normaal reed ik gemiddeld 1.5 uur perdag.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Alvaron

Berichten: 1763
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 09:29

Hey, fijn dat je al weer aan de slag kunt. Maar doe het alsjeblieft rustig aan! Mijn paardje heeft een blessure aan het checkligament gehad (linksvoor) en ik ben er al met al bijna 8 maanden mee zoet geweest! 5 maanden alleen maar behandelen, fysio met ultrageluid en massage, zelf iedere dag masseren en 3 x per dag 30 minuten koelen. Gelukkig had ik daar hulp bij want anders had ik dat met m'n werk dus echt niet gered.

In eerste instantie op advies van de dierenarts complete boxrust gegeven, maar daar werd z'n been alleen maar dikker en warmer van. Dan maar 's avonds, als de rest naar binnen is, hij nog een uurtje naar buiten. Was wel wat beter maar nog niet echt. Ik hoefde gelukkig niet met muisjes o.i.d. aan de slag, als meneer zich verveelt gaat ie staan slapen Slapen. Wel ideaal! Tot ie op een avond door omstandigheden lang buiten had gestaan, was z'n been ineens helemaal strak en koud Knipoog. Toen dus maar besloten 'm toch maar weer gewoon overdag buiten te zetten. Bleek voor hem toch wel het beste. En ieder avond aan de hand stappen over het fietspad. Heel rustig aan opbouwen, eerst 3 dagen 1 minuut, dan 3 dagen 2 minuten en als 't goed bleef gaan, steeds ietsje langer. Pas na 5 maanden mocht ik er weer even op gaan zitten en weer van voren af aan opbouwen, eerst 3 dagen 1 minuut enz. Krijg ik op de rijvereniging de opmerking: "jeetje, zadel jij je paard op voor 1 minuut rijden?". Die mensen snappen er dus helemaal niks van.

Ondertussen zijn we nu weer helemaal terug van weggeweest.

Zo te horen is 't bij jouw minder ernstig dan bij mij, maar doe 't alsjeblieft rustig aan! Voor je 't weet heb je 'm overbelast en ben je nog veel verder van huis.

In ieder geval, veel succes ermee!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 09:34

oooh leuk een veulentje!!!!!!!

fijn dat het beter is ik zal nog even duimen voor zaterdag en dan op naar almeloooooooooooooo

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 09:36

gaaf man dat je weer heb mogen rijden
ik hoop dat alles snel weer goed met hem gaat......

Love the life that you live, live the life that you love

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 10:20

Wat goed dat hij zo braaf was!
Gaaf dat je weer rustig aan met hem mag beginnen. Het heeft denk ik nu ook wel weer lang genoeg geduurd.

Enne... van welke hengst krijgt hij dat veulentje? Knipoog

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 10:30

Goh, fijn dat jullie weer met hem kunnen beginnen!

Wat zit dat apart op zo'n dik paard hè? Ik weet er alles van.... Knipoog Haha!

Ik hoop dat hij zo braaf blijft, des te eerder is alles weer voorbij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 12:14

Wat heerlijk dat je weer lekker rustig aan kunt gaan opbouwen. Blessures zijn zenuwslopend zowel voor je paard maar ook voor jezelf. Toch is mijn ervaring dat de paarden er redelijk van opknappen wanneer ze een langere tijd niet onder het zadel gewerkt worden. Meestal pakken ze daarna alles weer super snel op. Lois is ook net een dikke 2 maanden geblesseerd geweest en hij pakt het werk nu beter op dan ooit tevoren. Dus heel veel succes er mee!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-02 12:29

Leys liep zo lekker voordat hij last van de pees kreeg. We waren net weer begonnen met springen en was klaar voor het L springen. En ja nog 2 punten in de L1 zag ik het M dressuur ook weer zitten. Had fijn les en hij was ook helemaal happy in zijn vel. Nu moet ik dus weer helemaal opnieuw beginnen wel balen. Maar ik geef niet op *LOL* .

Mieke: idd heel apart vooral dat iele halsje voorje en die dikke buik *huil*. Gelukkig wil hij ook wel weer graag.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 12:50

Geweldig dat het zo goed is gegaan! En dan zo lekker ontspannen.. heerlijk! Hopelijk duurt het niet lang voordat jullie weer lekker de draad op kunnen pakken met waar jullie waren gebleven. Ben heel benieuwd hoe het verder gaat met jullie! Succes! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 13:05

Heerlijk dat je er weer op mag! Ik zal voor julie duimen dat hij goed blijft!

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 13:16

Super de super de super, Pris!
Naar mijn idee zijn die 2 maanden omgevlogen, maar als je iedere dag moet stappen, dan duren ze ein-de-loos.

Ik hoop dat je je transseksuele paard weer gauw kunt veranderen van drachtige merrie in knappe ruin Haha!

En dan: ALMELO, hier komen de Bokt-paarden!!!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 13:28

Hehe gekke Fitz! Maar mooi dat het wel lekker ging Pris, ben benieuwd hoe snel je hem er weer helemaal (in conditie!!! Knipoog ) bij hebt! Pics!!!!!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-02 13:38

Nou Ilona ik ga zo de buiken van Leys en Jurga kan vergelijken en dat je weinig verschil ziet Huilen .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 13:39

Nou zo'n buikje als Jurga nu heeft mag ze best wel hebben want dat ziet er volgens mij toch weer lekker strak uit of niet iloon? gewoon even doorrijden en hij wordt vanzelf perfect Knipoog Veel plezier Pris!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 14:15

he das goed nieuws. Fijn dat je weer kan gaan rijden. vanavond Karin en van haar verwacht ik ook een verslagje hoor.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 15:14

Lekker hoor!
Eindelijk weer ècht aan de gang!

En dat vet wat ze in een paar weken erbij hebben gekregen zijn ze vaak ook weer heel snel kwijt!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers