Update van mijn paardenbestand +Omar nieuws

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Update van mijn paardenbestand +Omar nieuws

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-02 17:01

Haha! ja houden jullie het nog een beetje bij allemaal?

Aldira staat te koop en er zijn ook al mensen voor geweest. Ze kwamen aanvankelijk voor een IJslander kijken maar werden op slag verliefd op Aldira en toen ze nog te koop bleek waren ze natuurlijk helemaal blij. Het gaat om een gezinnetje (man, vrouw en een meisje). Ze hebben ook al eventjes gereden en dat ging wel goed, maar Astrid (eigenaresse Dira) wil graag dat ze nog een keertje terugkomen om te rijden in de les van zaterdag. Omdat Aldira toch niet de makkelijkste is en ze wel wil dat ze zeker weet dat het goed komt als ze Aldira verkoopt.
Dus zaterdag is bekend of Aldira verkocht is of niet.
Best snel al, maar het verbaast me niet zo. Ze is lekker getraind, ziet er heel goed uit op het moment en zit heel lekker in haar vel. Ze is vrolijk en lief en een heel stuk makker dan een tijdje geleden.
Ik ben benieuwd hoe het zaterdag verloopt en hoop dat als het doorgaat dat ze een heel leuk nieuw thuis krijgt.

Dan het paard van de buren die nog beleerd moet worden. Gister maar weer eens gebeld, of er nog hoop voor me is. Helaas, hun schoondochter is er uiteindelijk toch mee aan de slag gegaan. Geen idee of het weer een eenmalige actie was maar ik geef het op. Moet maar gewoon verder gaan zoeken.

Dan Omar: zoals sommigen weten ben ik hier vorige zaterdag wezen kijken, leuk en lief paard maar echt een sulletje en niet echt actief. Maar daar is waarschijnlijk wel wat aan te doen. Hij zou dan van de zomer met Pliva de wei op kunnen in Rolde en dan van de winter naar mijn huidige stal. Vandaag heb ik haar even een mailtje gestuurd dat ik hem toch wel leuk vond (ik heb me laten bekeren door jullie wat zijn hoogte betreft, moet ik dan maar aan wennen *LOL* ) en dat we misschien kunnen afspreken dat ze binnenkort eens bij ons op stal komt kijken.
Ze schreef terug dat Omar mij ook heel leuk vond ( Lovers ), dat ze daar heel blij mee was. Maar (en nu komt die MAAR weer Frusty ) er is iemand die contact met haar opgenomen heeft nadat ik geweest ben die wel interesse heeft in het verzorgen en rijden van Omar op zijn huidige stal, sjah en dan hoeft hij dus niet weg wat zij natuurlijk liever heeft. Het meisje komt vanavond kijken dus ik hoor nog of dat wat wordt met die twee...

Eventueel kan ik nog die zwangere vriendin van mijn zus vragen of ik haar misschien kan helpen met haar paard (Lipizzaner) en of die dan bij Pliva kan staan. Die twee kennen mekaar heel goed en zij heeft er nu toch absoluut geen tijd voor.

Dus Omar even afwachten en anders die Leipizzaner Knipoog maar eens vragen.
Laatst bijgewerkt door Cody op 18-04-02 18:55, in het totaal 2 keer bewerkt


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 17:12

Ow wat vervelend die 'maar'! Nou ja, maar afwachten, en duimen, meer kan je niet doen! Succes en ik zal voor je meeduimen!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 17:30

Pfffffff... *zucht* .. het is toch altijd weer wat.. Verdrietig Erg vervelend als het niet zo gaat als je het graag zou willen. En ja.. dan maak je een besluit en dan moet je weer afwachten. Het schiet niet op zo!

Ik hoop voor je dat Omar toch door gaat. En anders zijn er zeker weten nog andere mensen die je hulp kunnen gebruiken (zoals je eerder al eens zei), maar zul je hier niet echt op de manier mee aan de slag kunnen als je graag zou willen.

Wat ik je aanraad is om gewoon hier heen te verhuizen. Sinds ik hier nu twee bijrijdpaarden heb komen de verzoeken om andere paarden te rijden me alleen maar tegemoet. Genoeg paarden en pony's om hier te rijden Lachen Jammer dat je daarvoor toch wat te ver weg woont.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-02 17:32

Ja da's altijd zo, zodra je voorzien bent staan de paarden voor het uitkiezen. Haha! Gaat met vriendjes trouwens ook zo, maar dat terzijde Schijnheilig Tong uitsteken

Wat je zegt...ik kan zeker blijven rijden op allerlei paarden van iedereen hier in de buurt, aanbod genoeg gehad maar dan heb ik zo'n allegaartje Lachen ik wil graag met één paard verder en nu ook eens echt verder komen dan voelen dat het beter gaat en dan weer afscheid nemen voor de verkoop of wat dan ook.


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 07:36

Ik ken het Marije Scheve mond Ik heb nu Omar wel (ja ik wel Knipoog) maar als er een goed bod op komt is íe ook weg.
Met betrekking tot je laatste zin: Als dat echt je doel is zal je toch echt aan een eigen paard moeten.

:evaw:

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 08:04

Gatver wat is dat balen zeg. Jammer dat je zelf geen paard kunt kopen, dan was je van niemand meer afhankelijk. Misschien komt die tijd nog wel eens, je lijkt me namelijk wel "unne echte". Zo iemand die toch uiteindelijk voor een eigen paard gaat en dat blijft volhouden.

De hond is de betere mens

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 08:13

Goh, het blijft spannend bij jou! Zo heb je een hele lijst waar je min of meer uit kan kiezen en zo heb je weer niks.....

Nou ja, ik ben ervan overtuigd dat je binnenkort echt wel weer een "eigen" paard zult hebben. Jammer dat je niet hier in de buurt woont, ben nl. waarschijnlijk mijn bijrijdster kwijt Huilen

Ik wens je veel succes met je zoektocht (je weet het toch? Om iets te vinden moet je NIET gaan zoeken? Haha! )

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 08:56

Marije, in Rolde woont een man die een paard heeft waar hij iemand voor zoekt om erop te rijden.
Ik ken hem niet persoonlijk en ik kan zo niet op zijn naam komen, maar als Rolde je niet te ver weg is kan ik wel even informeren.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-02 09:00

Ja ik moet eigenlijk gewoon afwachten he Haha!
Maar de tijd dringt een beetje want Pliva gaat 1 mei de wei op en die kan eigenlijk niet alleen staan. Hoewel we daar eventueel een gezelschapspaardje voor hebben hoor.

Eigen paard lijkt me geweldig, zelf eentje uitkiezen en dan ook lekker zelf bepalen wat je ermee doet. Maar ja, ik wil per se eerst mijn studie afmaken en dan kijken of werk-paard te combineren is. Plus dat ik als studente gewoon niet genoeg verdien om elke maand het stalgeld plus alle bijkomende dingen in mijn eentje op te brengen.
Wat nog een groot voordeel van Omar is/was: omdat de eigenaresse zelf niet meer kan rijden zou ik Omar (als het klikt) kunnen overnemen op het moment dat ik toch voor een eigen paard ga kijken. Dus als ik hem dan toch echt superleuk vindt hoeft hij in principe nooit meer weg. Een fijn vooruitzicht. Maar dat hangt er dus vanaf hoe het gister gegaan is bij dat meisje dat is komen kijken. Ben benieuwd!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Er is nog hoop!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-02 18:50

Heb net de eigenaresse gebeld van Omar hoe het met dat meisje afgelopen is. Ze is gister wel geweest maar heeft een aai gegeven en was ook al zo'n beetje weer weg want ze had geen rijbroek aan dus kon er niet even op. De eigenaresse heeft dus geen idee of het wat is, dat meisje voor Omar. Ze komt zondag nog een keer om te rijden.

De eigenaresse van Omar komt zaterdagochtend bij mij op stal kijken of het haar wat lijkt. Ze heeft via mail al foto's gezien van onze stal en vond het er prima uitzien. Als ze komt zijn er lessen aan de gang dus kan ze dat ook vast even zien. Ze had er heel veel zin in dus dan heeft ze het in ieder geval gezien voordat ze een beslissing neemt wat betreft dat andere meisje. Knipoog

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 20:23

Nou, ik hoop dat dat haar wat lijkt. Ach en Borger-Assen is toch ook maar een klein eindje.
Nu maar hopen dat dat meisje niet veel meer gaat doen dan dat paard nogmaals een aai geven...

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 22:17

Jee zeg, wat een gedoe. Terwijl het toch lijkt alsof er hier in de omgeving genoeg paarden rondlopen......

Als je interesse hebt in Hooghalen/Hijken eo weet ik misschien nog wel wat, ik garandeer niks maar hier hoor ik wel eens mensen dat ze geen geschikte ruiters kunnen vinden.
pb/mail maar als je wat concretere info wilt!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 07:17

Jammer dat ik te ver weg woon, ik ben nog steeds op zoek naar een ruiter/amazone voor de cobs.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-02 17:34

Jeetje als ik toch mijn rijbewijs zou hebben...dan zou ik 24 uur per dag kunnen rijden *LOL* Er staan ook behoorlijk wat paarden in de buurt die nog een berijder zoeken (of hun baasjes dan Tong uitsteken ) maar als je met de fiets moet worden de mogelijkheden nogal beperkt helaas.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _l_amanda_l_, _RobinA_, Chantal_1978, hoogendroog, Mark0919, Monique1963, sasja0705 en 39 bezoekers