mijn verzogpaard bloedde in haar mond!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
urlyjoler
Berichten: 31
Geregistreerd: 01-09-04

mijn verzogpaard bloedde in haar mond!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 10:41

Zoals jullie allemaal weten heb ik een verzorg-welsh.
Toen ik vanochtend kwam bij Dusty hoorde ik van de eigenaar dat er een nieuwe verzorger was en of ik die wilde helpen enzo.
Het was een meisje van 11 en nadat ik wat had gereden mocht zij er ook even op. Omdat Dusty nog al wild is, heb ik een stangenbit voor haar, maar ik kan daar goed me erover weg.
Zij dus niet, na een minuut of 10 liep er bloed uit zijn mond. De eigenaar kwam eraan en ik dacht: hij zegt er wel wat van, maar dit gebeurde niet.
Ik durfde niets te zeggen. Het meisje is namelijk nogal een popi-jopi en heeft een grote bek. En de iegenaar is helemaal trots op haar en ik wil mijn verzorgpony niet kwijt raken!
Na afloop moest ik haar afzadelen en zij ging snel naar huis. Ik heb de bloedwonden behandeld en vanavond ga ik weer even kijken. Ik kan wel janken, maar ik durf niets te zeggen.

Het meisje rijd ook met sporen, het zou me niets verbazen als ze binnenkort wonden heeft bij haar buik.


TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 10:42

wat erg zeg!
zoiezo een ander bit en dat meisje even aanpakken
dit gaat niet zo he

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 10:45

Jeetje, ik snap echt niet dat je niet hebt ingegrepen! Als je het verhaal aan die man verteld moet dat meisje eerder weg dan jij hoor!
Dit kan dus egt niet! Ik zou dit echt niet pikken!

ellepel

Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 11:20

hang er meteen een ander bit in!
eentje die zachter is.. beter voor de pony omdat die meid dus nogal hardhandig rijd.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 11:23

waarom meteen een scherper bit pakken?
probeer het eens rijtechnisch op te lossen,
zeker als er meerdere mensen op het parad rijden...

Karaat_the_newforest op Instagram

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 11:31

gauw dat bit laten verdwijnen.Ik weet niet hoe oud je bent,maar zou toch wel duidelijk aan dat meisje en de eigenaar zeggen dat ze wat voorzichtiger met de pony moeten omspringen.Je hebt in ieder geval dan schoon geweten en je best voor de pony gedaan.Nu gaat de pony mischien in een sukkelstraatje belanden en jij gaat je lopen ergeren en dat is ook geen oplossing.Ik denk dat je nog erg jong bent.Maar je mag best voor jezelf en de pony opkomen hoor!

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 11:35

silvana schreef:
gauw dat bit laten verdwijnen.Ik weet niet hoe oud je bent,maar zou toch wel duidelijk aan dat meisje en de eigenaar zeggen dat ze wat voorzichtiger met de pony moeten omspringen.Je hebt in ieder geval dan schoon geweten en je best voor de pony gedaan.Nu gaat de pony mischien in een sukkelstraatje belanden en jij gaat je lopen ergeren en dat is ook geen oplossing.Ik denk dat je nog erg jong bent.Maar je mag best voor jezelf en de pony opkomen hoor!

Helemaal mee eens!

Ik zou er maar snel een zachter bitje in hangen Scheve mond

Sallie en Zaz mis jullie! Vriendjes zijn?
Lovers Porthos & Zonique Lovers

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 11:38

hier moet je wel wat van zeggen, stap naar de eigenaar toe laat die wondjes desn9oods zien. en laat dat meisje niet meer met dat bid rijdne

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 11:52

He bah zeg Boos! Hier krijg ik dus echt de kriebels van! Ik snap überhaupt al niet waarom je met een stang aan komt zetten, zoals de andere zeggen probeer eens iets rijtechnisch op te lossen. Geduld is een schone zaak hoor... En daarnaast, hoe ''pipi-jopi'' iemand ook is, als een dier onrecht wordt aangedaan zeg ik er dus echt wel iets van! Grote vent die mij tegen houd... Ik zou overigens ook maar eens goed met de eigenaar van deze pony praten, ik kan me niet voorstellen dat die hier blij mee zou zijn....


vonne
Berichten: 132
Geregistreerd: 03-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 11:53

Absoluut over de drempel en er wat van zeggen. Bedenk dat je het in het belang van je pony doet!! Dat valt ook niet mee, hoor, maar succes....

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:28

idd, ben het eens met de anderen hier, zoals ik al zei..
Is het je al gelukt om het tegen iemand te zeggen???
Doen heh!

Esther_1985

Berichten: 1117
Geregistreerd: 22-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:36

ellepel schreef:
hang er meteen een ander bit in!
eentje die zachter is.. beter voor de pony omdat die meid dus nogal hardhandig rijd.



En misschien er toch voorzichtig over praten

Er is geen geheim zo diep, als dat tussen een ruiter en zijn paard.

Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:05

Hoe popi jopi ze ook is, je moet er echt wat aan doen!! Het agat hier wel om het welzijn van je verzorgpony!

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:43

Berdien schreef:
Hoe popi jopi ze ook is, je moet er echt wat aan doen!! Het agat hier wel om het welzijn van je verzorgpony!

inderdaad!

    Emily Nevita L2 + 2 <3
      Lief, jij blijft jouw leven lang bij mij!

marije86

Berichten: 1657
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 16:52

ik zou der echt wat van zeggen hoorje wil toch niet dat het liefste wat je hebt naar de klote gaat omdat zijn klein elfjarig snotbekje niet kan rijden?
en over dat bit misschein heeft ze al wel veeldinge geprobeerd misschein is dit de beste oplossing niet meteen te hard oordelen mensen

Is dat nou liefde?ja maar soms kan het ook haat zijn.
Je ziet alles en je hart doet pijn,maareu jou leven hoeft niet hard zijn.
slaap......

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:16

oh wat erg!
dit is toch niet normaal...

Ik breng mijn kleine tranen
naar die hele grote zee
zachtjes nemen die kleine golven
al mijn grote zorgen mee...

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:20

egt er wat over zeggen hoor!!!
je hoort het van iedereen
arm beesiej

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:29

heb je het al gezegt?

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:32

zeker meteen een ander bit in hangen, en proberen met de eigenaar te praten om desnoods het meisje les te geven

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:36

als jij vanavond terug gaat, moet je dan eerst langs de eigenaar??zo ja dan vertel je toch waarom je komt, en legt uit, dat het door dat meisje kwam. Maar idd net als voorgaande reacties, ander bit

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Annemiekbram

Berichten: 3529
Geregistreerd: 21-08-04
Woonplaats: Twente!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 18:48

ga er over praten en een ander bit...dit kan niet....en waarom rij jij eigelijk met een stang?....Boos!

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 18:57

MarchaL schreef:
He bah zeg Boos! Hier krijg ik dus echt de kriebels van! Ik snap überhaupt al niet waarom je met een stang aan komt zetten, zoals de andere zeggen probeer eens iets rijtechnisch op te lossen. Geduld is een schone zaak hoor... En daarnaast, hoe ''pipi-jopi'' iemand ook is, als een dier onrecht wordt aangedaan zeg ik er dus echt wel iets van! Grote vent die mij tegen houd... Ik zou overigens ook maar eens goed met de eigenaar van deze pony praten, ik kan me niet voorstellen dat die hier blij mee zou zijn....




Sooff
Berichten: 2987
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 19:59

Jeetje, wat een vervelende situitie.. Ik zou gewoon naar dat meisje toegaan, en zeggen dat zijn mond zo bloedde, je kan het laten zien, en vertel haar dat ze niet met sporen moet rijden. Als je dat eng vindt ga je naar de eigenaar en vertel je over dat dat meisje die pony pijn doet, en dat jij er niks van durft te zeggen. als ie die wonden ziet doet ie er heus wel wat aan! Knipoog Suc7

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:20

Vind zeker dat je dit aan de eigenaar hoort te vertellen.
Het gaat toch om die pony,en lekker belangrijk of die andere griet een popiejopie is Haha!

En idd een ander bit inhangen,want dit zal met dat meisje erbij alleen maar erger worden!

desi_verona

Berichten: 564
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 10:25

heeft de eigenaar het bloed wel gezien? jij zag het uit de pony z'n mond lopen maar misschien heeft de eigenaar het niet gezien (ligt er natuurlijk aan hoe erg het bloedde).

en idd; ander bit. ook al is de pony dan niet goed te rijden, dan zal dat meisje het vanzelf of niet meer leuk vinden of les gaan nemen. en als je zelf rijd kun je altijd nog stang blijven gebruiken. succes ermee! OK dan! en zeker even met de eigenaar overleggen wat je dwars zit


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DogWords, Mariett en 41 bezoekers