paard naar kliniek en blijft daar

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

paard naar kliniek en blijft daar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 15:09

Hallo,
Hier mijn verslagje van het kliniekbezoek van vandaag met mijn paard omdat ze al 1,5 maand nogal onduidelijk kreupel is.
De dierenarts wou haar eerst zien stappen en draven op de rechte lijn en heeft buigproeven enzo gedaan. Daarop zag die al wel dat ze niet helemaal rad was.
Toen is de dierenarts gedeeltes gaan verdoven, van boven naar beneden. Er was daarmee wel ietsje verbetering te zien maar ze liep nog niet helemaal goed. Dus dat was niet zo mooi.
De dierenarts zei na 3 keer verdoven dat dat het maximale per dag is (al 30 cc erin) dus hij kon niet verder.
Ik moest haar dus achterlaten op de kliniek. Nu gaan ze morgen verder onderzoeken en dan hoop ik dat ze het probleem vinden. Ze gaan dan ook als het nodig is een echo maken en rontgen foto's. Maar ze gaan eerst de schouder nog verdoven.
In het hele proces was ook nogal iets raars. Rechtsom op de volte deed ze dr linker (buiten) been veel minder naar voren dus zou je denken dat ze daaraan kreupel was. Maar op de volte linksom viel ze juist weer telkens op dat binnenbeen. Dus dat was wel heel raar en misschien heeft ze dus wel twee gebreken Scheve mond
Morgen ga ik er maar weer langs om te kijken hoe het met haar gaat.
Ik was trouwens wel heel erg trots op haar want normaal is ze op vreemd terrein heel angstig enzo. Maar deze keer had ik toch het idee dat ze mij vertrouwde en dat ze het daarom maar deed Lovers
Dus was ze heel rustig *LOL*
Maarja, het is dus maar afwachten wat er nou verder gaat gebeuren. Zal wel een hoge rekening worden maar gelukkig gelukkig heb ik haar verzekerd

Nou dat was het verslag.

Groetjes Anneminke

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:13

Hej!
Ik hoop echt voor je dat ze morgen iets vinden! dan heb je tenminste een beetje zekerheid, en weet je waar je aan toe bent!
Je hebt al zoveel pech gehad met Pris!
Zou t geen botsplinter kunnen zijn van t over de bak springen?

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:22

Oei veel sterkte geen leuke momenten hé , de mijne is ook terug van kliniek en operatie..

guusje
Berichten: 334
Geregistreerd: 11-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 16:05

Balen dat je je paardje moet achterlaten.......
ik denk trouwens dat je paardje scheef is , als ik het zo lees. Dat zou ook verklaren dat ze op de linkerhand op het binnenbeen valt en op de rechterhand dat been minder naar voren gooit dan het binnenbeen. Ze is namelijk rechtsgebogen. Op de linker volte valt ze dan op de schouder en lijkt het dat ze op binnenbeen valt, maar op de rechterkant (haar makkelijke kant) kan ze juist haar rechterbeen veel meer naar voren brengen (omdat ze aan die kant veel sterker is) en dan lijkt het alsof het linker buitenbeen minder naar voren gaat.
Kijk eens op de site www.hoefkatrol.com
Antoine de Bodt lost dat soort kreupelheden zonder problemen op. Het hoeft niet per se om hoefkatrol te gaan he, allerlei kreupelheden lost ie op.
Sterkte en we horen nog wel hoe het afloopt he!!???!!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 16:27

Sterkte en dat er maar snel duidelijkheid mag komen wat je paardje mankeert!
Laat je even weten als je wat meer weet?
Groetjes Lundi

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 19:32

Guusje: knap dat jij zo kan zien wat het probleem is, dat doe je snel!
En met Antoine de Bodt heb ik zeer slechte ervaringen, en ik zal het je dus afraden.

Bij welke kliniek staat je paard?
Veel succes en sterkte in ieder geval!

guusje
Berichten: 334
Geregistreerd: 11-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:13

carola , had je al eerder gevraagd wat je slechte ervaringen dan wel niet waren met adb, maar daar heb je nooit antwoord op gegeven en daar ben ik eigenlijk wel erg benieuwd naar want volgens mij ben je zo´n beetje de enige. Maar goed daar gaat dit topic eigenlijk niet over.

En ja, door de duidelijke omschrijvingen van redgirl zou je zeggen dat het een rechtsgebogen paard is en dat verklaart precies het merkwaardige voorval op de voltes tijdens het onderzoek van de dierenarts. En waarom zou ze ook geen info inwinnen op de site en bij adb zelf. Hij heeft al zoveel paarden geholpen. Hoe meer info je inwint hoe meer kans je hebt dat het weer goed komt met je paardje.

Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 20:19

Ik wacht gewoon eerst af of ze bij de kliniek iets kunnen vinden. Dan als dat niet werkt zie ik dan wel weer verder. Ik ben namelijk toch meer voor de gewone dierenarts.
De dierenarts zag trouwens ook dat ze op de rechte lijn niet helemaal lekker liep dus het was niet alleen op de volte te zien.
Carola, ze staat in Emmeloord op de kliniek

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:59

Jeetje das mooi naar Anneminke....
Suc6 nog !!!!!!!!!!!!

guusje
Berichten: 334
Geregistreerd: 11-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:03

het is logisch dat een scheef paard op de rechte lijn ook niet goed loopt hoor!! Daarvoor moet je paard eerst weer recht zijn. Maar uit je verhaal van de volte kan ik afleiden dat ze dus rechtsgebogen is.
In ieder geval heel veel sterkte! Hoop voor je dat het uiteindelijk allemaal meevalt.

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:40

Ow, ik wist niet dat je dat al hebt gevraagd! Ik zal je pb'en.

Redgirl: heel verstandig dat je eerst wacht wat de kliniek zegt, en niet meteen de alternatieve hoek in duikt. Ik heb daar niets tegen (wel tegen AdB), dat kun je altijd nog doen, als je zeker weet wat het probleem is.

Wanneer hoor je de uitslag? Succes!

Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 10:32

Ik hoop dat ik vandaag wat meer hoor. Ze zouden vandaag verder gaan met het onderzoek dus. Ik ga er vanmiddag langs. Even kijken hoe het met mn paardje gaat en dan zal ik het wel horen.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:59

En heb je al wat gehoord? Wat spannend zeg ik hoop dat het iets is wat met rust en goede begeleiding over kan gaan.
Ik ga zo om half 5 weer naar de kliniek met mijn nieuwe paard dus ik weet hoe je je voelt met die onzekerheid.
Sterkte ik zal voor je duimen meid.

Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 16:18

En? weet je al wat meer?

Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 17:16

UPDATE
Ik weet nog niks meer. Ben vandaag wel even bij haar langsgegaan en ze stond er gelukkig rustig bij. Ze mocht zelfs even los in de paddock Lachen
Toen zeiden ze dat ze het waarschijnlijk eind van de middag zouden doen omdat ze met operaties zaten.
Dus heb ik net weer gebeld of die dierenarts al uit de OK was. Maar dat was dus nog niet en de operatie zou heel erg uitlopen.
Dus hadden ze geen tijd om nog met mijn paard aan de gang te gaan.
Maar ze brengen deze dag dat ze op de kliniek stond niet in rekening dus dat vind ik wel heel goed. Het is ook eigenlijk hun schuld dat ze namelijk vandaag niet onderzocht kon worden.
Nu word ik morgen gebeld hoe laat ze verder gaan met het onderzoek zodat ik erbij kan zijn Lachen
Ik laat het weten als ik meer nieuws heb...

ff offtopic: Gouda, hoe gaat het nou met Kaylee?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 18:17

Goed ik ben net terug van bodegraven en ik mag weer opbouwen ze loopt niet meer kreupel en het vochtzakje was een legger Lachen

Ik zal duimen voor jou dat je zsm wat hoort over je paard is wel heel erg zenuwslopend zo. Ach gut

Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 13:19

UPDATE:
Vandaag hebben ze de laatste verdoving gedaan en toen liep ze nog niet goed. Nu heeft de dierenarts gezegd dat hij foto's gaat maken van de kogel (ook vandaag). Dus is weer even afwachten. Ik ga straks wel weer ff bij dr kijken hoe het met dr gaat.

Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 16:48

NOG EEN UPDATE:
Ben er net heen geweest en ze hebben foto's gemaakt van de kogel. Op die foto's was te zien dat één van de 2 sesambeentjes in het linkervoorbeen allemaal zwarte puntjes heeft. Dat wijst erop dat er allemaal voedingskanalen daardoor heen lopen en dat het daardoor dus zwak wordt.
Er komt dan telkens een grote kracht op en dat kan dat botje zeg maar niet aan. Zo heeft de dierenarts het mij in ieder geval uitgelegd.
Morgen gaan ze nog meer foto's maken en dan echt specifiek van het sesambeentje.
Dus moet maar weer tot morgen wachten...

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 19:23

Jeetje wat kl*te voor je....
Maar daar ben ik weer met me vraag valt dit onder verborgen gebreken?
En vraag t anders morgen!

Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 19:26

Morgen gaan ze dus meer foto's maken en de dierenarts zei al dat ie het wel even met zn baas zou overleggen want die heeft er veel verstand van. Misschien konden ze dan wel wat op papier zetten erover voor de mogelijke koopontbinding

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 19:44

Oei.... Welk sesambeentje? Degene in de hoef? Zo ja, dan spreek je meestal van hoefkatrolontsteking, en dat is niet leuk helaas....

Heb je je paardje nog maar net?

Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 20:52

Nee, sesambeentje achter de kogel. Waar de pees zeg maar overheen loopt. Ik heb haar nu ongeveer 3,5 à 4 maanden dus nog in de periode dat er koopontbinding kan plaatsvinden.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 22:21

Jeetje klinkt eng zeg vind het echt heel erg voor je. In die 4 maanden ben je natuurlijk al super aan haar gehecht vooral je 1e eigen paard Ach gut Wat vervelend dat je nu weer moet wachten en in onzekerheid zit wat gaat komen.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 22:47

Dat is wel zo gouda maar aan een kreupel eerste paard heb je niet zo veel plezier
dit klinkt wel erg hard solly maar t is wel waarheid natuurlijk Scheve mond

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 22:55

nee ik weet het Kido lees maar in mijn profiel. Mijn 1e 2 paarden heb ik beide krap 1 1/2 jaar mogen hebben. Mijn 1e paard was na 2 weken al kreupel en is nooit echt beter geworden. Zeg ook niet dat ze haar moet houden hoor alleen dat ik het mij kan voorstellen hoe erg ze al aan haar gehecht moet zijn. Met dit soort dingen moet je inderdaad wel hard en zakelijk zijn om je verder leed en verdriet te besparen en je portemonnee natuurlijk.

Neem aan dat ze je ook niet helemaal rondom in de verzekering zit of wel?