Luchtzuigers gezocht.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Luchtzuigers gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-04 22:01

Voor een wetenschappelijk vervolgonderzoek aan de faculteit Diergeneeskunde zijn we op zoek naar luchtzuigende paarden. Het onderzoek is erop gericht uit te vinden of reeds bestaande, goed geteste, natuurlijke, dopingvrije en in de vrije handel verkrijgbare voedseladditieven kunnen helpen het luchtzuigen van de paarden te verminderen of zelfs te doen stoppen.

Het is de bedoeling dat de paarden over een periode van 7 weken, minimaal vier dagen per week een paar maal korte tijd door de eigenaar/verzorger worden geobserveerd. Na een bepaalde tijd zullen de paarden een voedseladditief krijgen bij hun eten. Het observeren wordt gedaan aan de hand van scorelijsten die regelmatig worden teruggestuurd in een voorgeadresseerde, gefrankeerde envelop of via email.

Alle voor het onderzoek benodigde middelen worden geleverd. Het onderzoek zal half oktober met de eerste paarden beginnen.

Voor het onderzoek is het van belang dat er zoveel mogelijk luchtzuigende paarden deelnemen. We zijn opzoek naar paarden die op stal staan en gedurende de onderzoeksperiode niet buiten in een paddock of weiland lopen. De paarden moeten minimaal drie jaar zijn, geen topsport lopen en het liefst al langer dan een jaar luchtzuigen, maar ook paarden die het korter doen zijn welkom. Bovendien mogen de paarden nog geen voedseladditieven krijgen of gekregen hebben tegen het luchtzuigen. Tijdens de test wordt u verzocht eventuele cribstraps en andere fysieke belemmeringen weg te halen Bezit u één of meerdere luchtzuigende paarden en wilt u met uw paard(en) deelnemen aan dit onderzoek of wilt u meer informatie, mailt u dan naar: onderzoekluchtzuigen@hotmail.com. Voor aanvang van de proefperiode krijgt u uitgebreide informatie op papier en eventueel over de telefoon.

Vriendelijke groet,
Jessica Reurich.

bron: stegen.net

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama



vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 08:46

heb gereageerd. Haha!

trotse mama van 5 kindjes!!!
If you're talking behind my back, you're in a good position to kiss my ass !!

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:02

Bij ons op stal staat een enorme luchtzuiger, maar hij mag helemaal niet naar buiten? Ook niet een uurtje in de paddock? Of bedoel je dat ze niet de hele dag buiten mogen staan? Naar mijn bescheiden mening is het namelijk een enorm goed paard voor zo'n onderzoek.............

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 15:50

stel de eigenaar van dat dier maar even op de hoogte van dit onderzoek
voor vragen even mailen

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:05

Vorige week heb ik gemaild maar ik heb nog niets gehoord...

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 15:56

He, dat mag wel wat sneller wil je een onderzoek opstarten Boos!

Niet leuk

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Jans16

Berichten: 884
Geregistreerd: 06-07-03
Woonplaats: bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 23:20

mijn paard is ook een luchtzuiger ik wil wel meedoen aan het onderzoek..

Profiel update!!

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 06:53

ik heb een mail gestuurd.

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2

marquez1

Berichten: 2987
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:44

ik weet niet of ik deze reactie hier mag plaatsen, zo niet dan haal hem maar weer weg.

Persoonlijk vindt ik dat als ik al een paard had dat luchtzoog ik nooit mee zal doen aan dit onderzoek;
je paard mag niet naar buiten,
geen antiluchtzuig dingen om of in de stal
of voeren.
En dat allemaal 7 weken lang.
En waarom? omdat ze graag willen weten of er een middel is dat tegen luchtzuigen werkt om er dan flink geld mee te verdienen.

ook zal de test niet zo betrouwbaar zijn. Ga dan naar de waaiboerhoeve zet ze daar op een rijtje daar hebben ze allemaal dezelfde omstandigheden. In dit geval zijn de omstandigheden verrre van gelijk.

Maargoed dit is mijn persoonlijke mening

MSFC gediplomeerd zadeladviseur
Orun instructrice
www.loeszadelmakerij.nl

Oberek

Berichten: 146
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 20:15

hebben jullie inmiddels al meer info/ reacties op je mailtjes gekregen?

Niets hoeft!
Paarden wel.
(Loesje)

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:17

Oberek schreef:
hebben jullie inmiddels al meer info/ reacties op je mailtjes gekregen?


ik heb een reactiegehad met daarin meer info over het hoe en wat.

trotse mama van 5 kindjes!!!
If you're talking behind my back, you're in a good position to kiss my ass !!

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:38

Ik heb ook mail gekregen Haha! Het duurde wat lang ivm de drukte. Helemaal niet bij stil gestaan dat het natuurlijk een heleboel werk is om een dergelijk onderzoek te starten.

@Marquez1: heb je de voorwaarden wel goed gelezen? Volgens mij niet. Knipoog

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 22:40

Ik kreeg vrij snel mail en ik heb weer mail gestuurd hoe ik me moet aan melden want ik wil toch wel weten of het helpt ja of nee. Je weet maar nooit.

Geen paardjes meer mis het wel hoor. Gelukkig heb ik me hondjes nog wel.

labamba

Berichten: 149
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: hengstdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 15:03

ik heb ook een "lichte "luchtzuiger
hij doet het alleen als hij lang op stal staat of als hij zich verveelt
verder doet hij het nooit en meestal even na het eten.
maar juist lekker naar buiten en lekker rijden enzo en hij heeft een band om maar ja of dat echt helpt?????

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 15:21

Die van mij doet het erg veel voor het eten na het eten maar ook tijdens het eten. Maar ook als ze in de wei of paddock loopt doet ze het. Dus ik hoop dat het toch echt gaat helpen.

Geen paardjes meer mis het wel hoor. Gelukkig heb ik me hondjes nog wel.

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 15:22

Het is trouwens niet de fries die je ziet het is een B Welsh die het doet.

Geen paardjes meer mis het wel hoor. Gelukkig heb ik me hondjes nog wel.

summie

Berichten: 105
Geregistreerd: 23-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 18:38

Ik ben heel erg benieuwd.
Ik wil wel meedoen om mijn summie te helpen

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 15:35

Ik heb er ook over gedacht, maar ik vind het niet eerlijk om mijn paard ineens een aantal weken binnen te houden.

Wil best wel meewerken aan een onderzoek en snap best dat de omstandigheden zoveel mogelijk gelijk moeten zijn, maar niet ten koste van mijn beestje

Ik wacht de resultaten op lange termijn wel gewoon af Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 16:39

HOI

Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Het gebit van je paard gaat er ook aan op deze manier. Ik zie het al bij die van mij haar tanden worden ook al kort en ze is vier jaar. Dus ik heb het er wel voor over om haar een aantal weken binnen ze zetten. Wat is nou een aantal weken op een paarden leven. Ze mogen wel gewoon gereden worden. Dan doe je er wat langer over. Dat hij wat langer uit de box kan blijven. Of hooi in een hooinet dan doen ze er lekker lang mee.

Geen paardjes meer mis het wel hoor. Gelukkig heb ik me hondjes nog wel.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 17:13

Het is voor mijn paard niet van essentieel belang om direct die medicatie als proefpaard te krijgen hoor...Als het goed werkt komt het toch wel op de markt en er is al het een en ander te krijgen ook.

Bovendien zet die van mij zich niet vast, maar zuigt hij los en dus slijt zijn gebit ook niet Knipoog Mijn vorige paard zette zich wel vast, die had een rubber mat op de plek waar hij altijd zoog, probleem ook opgelost Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 17:46

HOI

Daar ben ik het mee eens dat er al het een en ander te krijgen is maar dat helpt niet bij die van mij. Die doet het op alles wat ze maar vast kan pakken. Echt niet normaal. En als ik een rubbere mat op de plaatsen moet doen dan heb ik erg veel nodig. Ik wou dat het zo was op te lossen bij die van mij. Dus ik grijp deze kans aan om het te proberen. Je weet maar nooit. Want haar gebit gaat er aan.

Geen paardjes meer mis het wel hoor. Gelukkig heb ik me hondjes nog wel.

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 21:35

Ik heb ook een mailtje gestuurd.ik ben benieuwd wat er precies wordt verwacht en welk middel er gebruikt wordt.
Ik was toch al van plan om iets (een middel) te gaan proberen,maar was er nog niet uit welk.
Dit is een mooie manier om te kijken of het idd werkt.Ik hoop van wel,want ze houdt geen tanden over

summie

Berichten: 105
Geregistreerd: 23-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:33

Kijk ook eens bij jordenshippo.nl daar staat een nieuw supplement tegen kribbebijten/luchtzuigen QUITT heet het, misschien het proberen waard?!

Maarten21
Berichten: 60
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 10:18

Geachte Gerrie,

Kunt U mij op dit forum vertellen welke onderzoekers van de Universiteit van Utrecht, faculteit Diergeneeskunde dit onderzoek uitvoeren??

Met vriendelijke groet.

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 20:38

Volgens mij:Drs. M van Dierendonck


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bonny_dream, DBH15, Peachy, Ubermetrics en 22 bezoekers