Ervaringen met een Australian stock zadel??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
CowgirlDaan
Berichten: 78
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Ervaringen met een Australian stock zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-04 17:17

Hoi!!

Ik ben op internet aan het zoeken naar een Australian Stock zadel voor mijn grote E-pony.
Ze is heel fijn gebouwd en heeft een hoge smalle schoft. Moeilijk hoor om een goed zadel te vinden.

Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
En weet iemand een goed adres om zo'n zadel te kopen?
Of heeft iemand misschien een goede 2ehands te koop?
Ook zou ik graag jullie reactie horen over het rijden met zo'n zadel (wil hem zelf gebruiken voor voornamelijk bosritten en 1x per week dressurles).

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Alvast bedankt!

Grtn
Daniëlle


marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 19:26

geweldige zadels! zeker om mee buiten te rijden.
Ik heb een stock te koop staan, maar die gaat jouw paardje niet passen, helaas.
Ik heb mn zadel bij de horseman outfitter in groessen vandaan, daar hebben ze er veel. Ze zijn wel aardig aan de prijs..

Huertecilla

Berichten: 26850
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 20:04

CowgirlDaan schreef:
1x per week dressurles

Vraag dan eerst eens of dat wel gewaardeerd wordt.....

Als je jouw paard meeneemt en wat tijd uittrekt voor passen kun je met een béétje onderscheidend oog heel goed bij Zadelmarkt winkelen. Met een beetje geluk zit er een prima en goed passend zadel tussen en ben je goedkoop uit. Zo niet, geen man overboord.

www.homocaballus.net

Pendrag

Berichten: 558
Geregistreerd: 21-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 20:50

Ik heb geen ervaring met een stock maar koop in liever niet bij zadelmarkt. Bagger kwaliteit en nog slechter advies.

Het leven is te kort, echt veel te kort om alle grenzen van je kunnen te bereiken
Maar op je eigen scorebord mag af en toe best een overwinning prijken

CowgirlDaan
Berichten: 78
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 20:01

Is zadelmarkt dan zo slecht? Ik dacht dat ze daar ook gewoon "merkzadels" verkochten. Alleen dan opgekochte partijen. Is dus blijkbaar niet?

Huertecilla

Berichten: 26850
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 20:16

Zoek op 'zadelmarkt' en je weet álles
Het is gewoon buyer beware, niet meer en niet minder.

www.homocaballus.net

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 20:36

Kijk eens op marktplaats.nl. staan regelmatig erg mooie Aussies te koop (maar beware voor de zadelmarkt types!!) ik heb er 2X een Aussie gekocht, voor relatief weinig geld en mijne is erg fijn!

Afbeelding
Dit is een typisch zadelmarkt zadel, erg mee oppassen. er zitten goede tussen, maar ook slechte!! ik heb deze gekocht voor niet teveel geld, en hij was het wel waard, maar ze gaan geen jaren mee als je er elke dag op gaat rijden. Ik heb eerst deze gekocht om te kijken of het beviel, en toen dat zo was, heb ik een duurdere gekocht, zodat bij geval van een miskoop, ik hem zo weer kwijt zou zijn. Maar hij beviel redelijk goed OK dan! misschien een ideetje?

Afbeelding
Dit is een kwaliteits zadel, kost 2de hands als je geluk hebt, rond de 180/200 euro, maar deze gaan lang mee, en zijn netjes afgewerkt en blijven ook mooi. ook kloppen alle verhoudingen goed, wat bij ZM vaak is, is bv de stijgbeugels kunnen maar tot een bepaalde lengte, of dingen kloppen symmetrisch niet.

Veel succes!

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 21:08

Ik heb een tijdje een paard met zo'n zadel gereden, maar dat was niet zo'n succes. Ik schoof helemaal naar voren tegen de 'uitsteksels'aan, waardoor ik niet kon lichtrijden. Ook ging ik op dat zadel heel raar met mijn benen naar voor zitten. Op andere zadels heb ik fdaar geen last van. Vraag me dus ook af of je op zo'n zadel in een andere houding moet rijden???

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

CowgirlDaan
Berichten: 78
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 18:30

De onderste is idd een erg mooi zadel. Ziet er zeer degelijk uit.
Wat voor merk en model is dat, als ik vragen mag?

Ik heb op dit moment contact met Horseman Outfitter voor een Aussie. Lijkt me wel een zeer goed adres.
Ze vragen daar voor een compleet zadel 795,-
De foto staat op hun internetpagina.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 23:05

mm geen flauw idee wat voor merk het is Verward zal morgen even kijken. Horseman Outfitter is een zeer betrouwbaar adres, als je iets zoekt, zullen ze het daar wel hebben Haha!

Ik ben ook erg blij met m'n 2de Aussie, het zit heerlijk! Ik raad je het echt aan om er 1 te kopen (hoewel ik ze niet voor dressuur zou gebruiken)

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 07:43

Kan je een stock gebruiken in de western?

tranen duizende tranen, slaap zacht mijn meisje,voor altijd in mijn hart.


dylectie.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:04

ik heb ook een stockzadel... maar een met knop en dat vind ik zelf irritant. mijn jas zit altijd om die knop enzo.... maar daar kan je wel weer heel handig een zadeltasje aan hangen.... al kan je die natuurlijk ook ergens anders aanhangen...

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

MeiaLuna

Berichten: 1211
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Aalst(België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:12

Ik heb er thuis zo nog 1 lliggen in perfecte staat,er is slechts een jaartje mee gereden en toen heeft het op een d-pony gelegen.Ik wil het eventueel wel wegdoen,maar ik kan er wel geen foto van plaatsen Bloos Het is zoals het 2e zadel(dus met knuppel)en er zijn speciale koperen stijgbeugels bij.

I'm 98% beautiful and 2% crazy...or is it the other way around...?

CowgirlDaan
Berichten: 78
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 15:41

Ik ben eigenlijk op zoek naar een aussie zonder knop (ik vindt dat met je jas blijven hangen namelijk niet echt handig klinken).
Maar kan je misschien de foto's van je zadel naar mij mailen? Of bedoelde je met bovenstaand antwoord dat je helemaal geen foto's van je zadel hebt?

CowgirlDaan
Berichten: 78
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 15:42

Ik zie trouwens net op de foto dat er op jouw zadel een "oversingel" zit. Heb je hier tijdens het rijden geen last van?

MeiaLuna

Berichten: 1211
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Aalst(België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:45

het probleem is inderdaad dat ik er geen foto van heb,maar wanneer je eentje zoekt zonder knop is het mijne waarschijnlijk niet geschikt.

I'm 98% beautiful and 2% crazy...or is it the other way around...?

talouch
Berichten: 187
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Hesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 23:12

stockzadels hebben allemaal een oversingel, ik heb er geen last mee gehad met het rijden. Je kan inderdaad ook western rijden met en stockzadel. Vroeger werd het gebruikt bij gebruik in de bergen (vee drijven) Als men dan van een berg afging gleed men niet te ver naar voren in het zadel. Het is even wennen maar ik vind het perfect rijden. Onder het zadel gebruik ik een siliconen westernpad.

Eenmaal een Groningerpaard, altijd een Groningerpaard.


Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:42

Citaat:
stockzadels hebben allemaal een oversingel

Ik heb er 1 zonder oversingel en 1 met oversingel. Ik vind het heerlijke zadels en wil niks anders meer. In het begin is het even wennen maarja das toch normaal als je altijd met een vhz zadel hebt gereden.

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership

Milka

Berichten: 2109
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:08

Ik heb er pas 1 2e hands gekocht voor mijn Andalusier...ook voor buitenritten.
Nog een heel mooi zadel voor 199 euro...vind ik dus vet meevallen.
Ik ben er ook helemaal verslaafd aan...ik rijd ongeveer iedere dag buiten en dan ook echt vet een paar uur...dan zitten ze echt mega comfi!
Voor foto zie mijn profiel.

CowgirlDaan
Berichten: 78
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 18:11

Wat is eigenlijk precies het nut van een "oversingel"?
Is misschien een domme vraag, maar ik weet eigenlijk helemaal niets van dit soort zadels. Behalve dat ik 1x in zo'n zadel heb gezeten die geen oversingel had. En die zat heerlijk!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 bezoekers