Wie kent de NRPS hengst Sandreo?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jacqui

Berichten: 57
Geregistreerd: 19-08-04

Wie kent de NRPS hengst Sandreo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 07:25

Ik ben op zoek naar een leuke hengst (NRPS) voor mijn merrie. Nu heb ik mijn oog laten vallen op Sandreo (Sandro Hit x Flemmingh). Wie kent deze nog jonge hengst? Wat is bv zijn karakter. Hoe zit het met zijn afstamming, hoe zijn deze hengsten qua karakter?
Ik kan me voorstellen dat er nog geen of niet zoveel afstammelingen zijn van Sandreo, maar misschien weten jullie meer?


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 08:38

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sandreo is een Sandro Hit X Flemmingh

voor de rest geen info over hem, maar mooi is ie wel Knipoog
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 28-09-04 08:40, in het totaal 1 keer bewerkt

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 08:39

Sandreo is ook goedgekeurd bij het KWPN. Hij staat bij van de Uytert. Kijk maar eens op hun website www.uytert.nl Daar vind je vast meer informatie.
Vrienden van mij hebben ook met hem gedekt, maar dat veulen komt volgend jaar. Dus daar kan ik je nog niets over zeggen.Succes.

Jetta fan d'ald Loop
&
Lobke M


petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:14

Vind hem in beweging maar gewoontjes. Wel een mooie hengst maar in de beweging valt hij me tegen. Ofwel vond ik doordat hij samen met Florencio in de baan was.

Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:46

Nou ja, het zal niet de allerslechtste beweger zijn, want hij heeft tenslotte wel de PAVO-sup gewonnen.. Erg mooi hoofd heeft-ie.. Verder weet ik eigenlijk niks van em, behalve dat ie in de buurt staat.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:47

Wanneer heb jij hem voor het laatst gezien Petra?

BJuwel

Berichten: 979
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:47

Sorry Ik weet niks over hem, maar ik vind het een schitterende hengst.

Toch handig zo'n gratis smart!!!

L1+2

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 10:11

petraaken schreef:
Vind hem in beweging maar gewoontjes. Wel een mooie hengst maar in de beweging valt hij me tegen. Ofwel vond ik doordat hij samen met Florencio in de baan was.


In Januari kon Sandreo echt niet in de schaduw van Florencio staan, was geen vergelijk.
Het schijnt dat Sandreo wel sterk verbetert is sindsdien, maar ik ben nog niet enthousiast.

Als ik die stand-foto zie, dan denk ik 'er mist iets'. Ik vind hem niet kompleet, geen paard. Beetje doorgefokt...
Ik ben sceptisch. Hij werd in het voorjaar van 2004 ook erg slecht gereden (lees; uit elkaar gejakkerd). Zou er zelf niet zo snel mee gaan insemineren, vind het bepaald geen "Hengst"...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 10:40

Wie kent hem niet? Bloedmooi paard en ben het daarom ook niet eens met het antwoord van Dees. Maarja, ieder z'n mening. Ik heb hem dit jaar op de PAVO cup gezien....prachtig paardje! Het was echt de gerechtige winnaar van de vier-jarige als je het mij vraagt.
Over zijn afstammelingen weet ik helaas nog niks. Ik denk dat zijn eerste veulens toch volgend jaar pas komen?

LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 11:02

Ik heb dit jaar een veulen van deze hengst gezien. Bloedmooi diertje met zeer fraai koppie, wat aan de kleine kant. Helaas kon hij mij in de beweging niet overtuigen. Weinig ruimte en geen lekker onderkomend achterbeentje, weinig 'veer'.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 11:26

Dat mistte Sandreo dit voorjaar ook, blijkbaar is zijn lichaam wel super funcioneel want hij laat zich over duidelijk heel goed bewerken zodat hij wel apart wordt.
Zijn karakter lijkt ook fantastisch!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 12:22

Sjuimpje schreef:
Wanneer heb jij hem voor het laatst gezien Petra?


Net als Dees in Januari maar zoals gezegd hij was samen met Florencio in de baan en daarbij vergeleken waren alle andere hengsten maar flauwtjes.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 12:30

Ik heb hem in maart en augustus gezien en herkende het paard alleen in model nog terug...

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 12:35

Hij moet wel verbeterd zijn anders win je geen Pavo-cup. Ben benieuwd of hij opnieuw aanwezig zal zijn in Januari bij het NRPS.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:31

[img]http://www.vwf.nl/VWF/Foto's/Sandreo%2037-72.jpg[/img]

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:52

Weinig hals, rare afgedraaide kont zonder zichtbare gewichten, strakke lendenen, korte rug...
Sorry, dit is gewoon niet mijn smaak paard....
De kleur is wel okee *LOL*

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:15

Wat bedoel je met raar afgedraaide kont? Verward Ben een belg hé dus snap niet altijd goed wat jullie bedoelen.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:36

Te rond, het klopt gewoon niet...
Bij een paard is een soort gekantelde schijf waar te nemen, de 3 gewrichten maken dat je de vorm van het skelet kan zien... dat mist bij dit paard, en het lijkt me dat het heupgewricht een hoek maakt groter dan 90 graden. Het is anders, voor mijn gevoel klopt het niet.
Maar ik vind de rest van het paard ook niet zo kloppend... die hoeven ten opzichte van het beenwerk, de lengtte van de benen ten opzichte van de omvang van de romp... hij is onder langer dan boven... ik vind het een gek gebouwd paardje. Nee, ik geloof er niet in...
Ik zie er geen vaderdier in, niet eens een hengst. Het zal verder vast wel een sportpaard zijn.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:40

Ik heb hem afgelopen zaterdag nog gezien. Ik vind dat hij echt positief is veranderd. Ik zou hem niet voor mijn merrie kiezen, maar het is een fijne hengst om te zien.
Overigens vind ik dat hij zich onder het zadel wel opwaardeerd. (Behalve toen hij de mensenmenigte insprong Schijnheilig )

Jacqui

Berichten: 57
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 15:41

Bedankt voor jullie reacties. Ik krijg over mijn merrie vaak te horen dat het een heel mooi gebouwde merrie is, alleen het hoofd is wat aan de grove kant. Ik was dan ook op zoek naar een hengst met een wat fijner hoofd en die dat hopelijk ook doorfokt. Daarom viel mijn keuze eigenlijk op deze hengst. Gezien (de meeste) van jullie reacties denk ik dat ik gewoon op mijn gevoel af zal gaan en voor deze hengst ga. Ik wil hem natuurlijk nog wel een keer in het echt zien voordat ik een beslissing neem. Wat betreft de hals: ik vind hem juist een mooie hals hebben, ik vind het zowiezo een heel mooi paard, maar ja, smaken verschillen en ik moet toegeven dat ik geen verstand van fokken heb, maar ik weet wel wat ik mooi vind.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:53

Dees schreef:
Te rond, het klopt gewoon niet...
Bij een paard is een soort gekantelde schijf waar te nemen, de 3 gewrichten maken dat je de vorm van het skelet kan zien... dat mist bij dit paard, en het lijkt me dat het heupgewricht een hoek maakt groter dan 90 graden. Het is anders, voor mijn gevoel klopt het niet.
Maar ik vind de rest van het paard ook niet zo kloppend... die hoeven ten opzichte van het beenwerk, de lengtte van de benen ten opzichte van de omvang van de romp... hij is onder langer dan boven... ik vind het een gek gebouwd paardje. Nee, ik geloof er niet in...
Ik zie er geen vaderdier in, niet eens een hengst. Het zal verder vast wel een sportpaard zijn.


nu je het zegt van die gewrichten. Ik zie ze inderdaad niet of bijna niet op deze foto's. Heb er in Januari niet zo opgelet. Volgende keer maar eens beter kijken dan.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:53

Dat wat jij mooi vind, is ook verreweg het belangrijkst bij het maken van je eigen keuze

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 16:00

Dees schreef:
Dat wat jij mooi vind, is ook verreweg het belangrijkst bij het maken van je eigen keuze


Vind je? Ik vind het veel belangrijker dat de hengst goed bij de merrie past, en dat het een interessante hengst is natuurlijk (afstamming, nafok, prestaties etc).

Nijhof sr. zei: als je een paard wilt tekenen, dan teken je hem zoals Sandreo.
In beweging kan hij mij niet echt bekoren, zeker niet wanneer je hem vergelijkt met Terlia in de PAVO-cup.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 16:03

Hihi, als je een paard wilt tekenen, begin je idd met 3 rondjes Knipoog

Maar ik vind wat de fokker zelf mooi vind, moet heel zwaar wegen bij de keuze van een hengst. Alleen de merriehouder zelf heeft gevoel bij zijn/haar eigen dier, en alleen met veel gevoel kan je tot een juiste keuze komen immers.

Toch, MissHIS heeft ergens ook weer wel gelijk; ga niet af op het plaatje van het dier; weet zeker dat jouw merrie en die hengst elkaars goede punten niet om zeep helpen, het moet wel een beetje passen.
En er zijn hengsten die genetisch gezien waarschijnlijk mooiere koppies gaan geven....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Jacqui

Berichten: 57
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 16:10

Zoals??


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MariskaFally, Trendiction en 114 bezoekers