de prikpil

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
quappa
Berichten: 487
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: dordrecht

de prikpil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 16:56

Hey hallo!

ik denk er hard over om over te stappen van de gewone pil op de prikpil.
zijn er hier toevallig mensen die deze al gebruiken en wat vind je ervan?
Laat het me weten!

Groetjes

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 17:37


quappa
Berichten: 487
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 17:57

ah super! dankjewel Haha!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 18:40

Ik heb dus de prikpil en ben er heel tevreden over. Ik vroeg waarom hij niet vaker voorgeschreven wer. Blijkbaar werkt het bij de helft van de vrouwen niet goed. hij beschermd dan wel, maar je krijgt dan nog wel doorbraak bloedingen. Die heb ik gelukkig niet.

[edit heike]

heb net het andere topic doorgelezen.

Je kunt als je de prikpil gebruikt wel nog gewoon kinderen krijgen net als bij andere pillen. Maar het kan wat langer duren.

De prikpil wordt in je arm of bil gezet. (ik kies voor mijn bil) en de pil zorgt ervoor dat er geen eisprong komt. Er komt dus ook geen slijm in je baarmoeder waar het eitje zich kan nestelen.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 18:48

Ik heb het vroeger 3 jaar lang gebruikt, toen ben ik er een jaar mee gestopt, maar sinds een tijdje ben ik er weer mee begonnen.
Eerst slikte ik de gewone pil, maar werd al misselijk toen ik de pil moest doorslikken, water hielp ook niet.
Daarna heb ik wat over de prikpil gelezen en vond het vooral ideaal, omdat ik er maar eigenlijk eens in de drie maanden aan hoef te denken. Voor de rest heb ik alleen de dag na de prik een stijve bil Tong uitsteken maar daar heb ik het wel voor over.

Als je een lange tijd de prikpil gebruikt hebt, duurt het weer heel lang voordat je menstruatie terug komt, dan kan je natuurlijk zwanger worden Knipoog

quappa
Berichten: 487
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 19:20

ja weet je wat het bij mij is Bloos ik ben te chaotisch, ben nu dus voor de 2e keer in 2 weken ongesteld omdat ik weer eens 2 dagen mijn pil was vergeten, het werkt gewoon niet :S heb er nu dus echt schoon genoeg van!
dus dit lijkt me de ideale oplossing.
Je het duurt idd een half jaar tot een jaar voordat je ej normale ciclus weer terug hebt, maarja komende jaren sta ik toch nog niet te springen om kinderen Knipoog

pfoeh, in je bil, hahaha dat heb ik echt nog nooit gehad, zal dat wel proberen de eerste keer Tong uitsteken

Bedankt!

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:32

Doet de prik in je bil erg pijn of valt dat wel mee?

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 21:41

Ik ken wel iemand die het ook gebruikt. Ze hoeft maar eens in half jaar nieuwe prik te halen. Ideaal lijkt me het wel

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 21:53

Ylana schreef:
Doet de prik in je bil erg pijn of valt dat wel mee?

Van de prik zelf voel ik wel wat van, maar dat is zo over en het doet niet zo dramatisch veel pijn.
Ik heb wel de dag na de prik last van een stijve bil. Dat is normaal omdat het in je spier gespoten wordt.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 22:12

na de geboorte van die kleine heb ik eerst de rpikpil gebruikt
na de 1e prik werd en bleef ik ongesteld , 4 weken later nog een en 4 weken later nog een , wist niet hoe snel ik weer op de pil moest over gaan , een vriendin van mij gebruikt het al jaren
1 prik in de 3 maanden en nooit meer ongesteld geweest

vond zelf het prikje wel vervelend ,
hij werd bij mij in mijn bovenbeen gezet (maar ik ben echt een mietje wat prikken betreft! Haha! !)

zoals alle middellen , bij de een werkt het prima bij de ander niet

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 07:05

Mij bevalt hij goed. Ik krijg de prik in mijn bil en de prik is amper voelbaar.

Jasmijn76

Berichten: 3236
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 08:52

....ik heb zelf ook nog wat de nodige info daarvoor opgehaald..maar aan prikpil vond ik toch wel het nadeel zitten dat..als je stopt ..het nogal lang kan duren voordat je al de hormonen uit je lijf heb en daardoor ook langer duurt voordat je zwanger bent...en het schijnt dat je er de nodige kilo's van kan aankomen...(en ik ben nog steeds een vrouw..dus dat kan niet!! )...zelf het ik toen gekozen voor een mirena spiraal, wat een klein beetje hormonen afgeeft...niet of nauwelijks ongesteld wordt en voor 5 jaar overal vanaf bent!!! OK dan! ...als die verwijderd wordt ben je ook gelijk weer vruchtbaar(niet zo van toepassing als je 16 ben..maar ik ben 28 en dan is dat toch best leuk om te weten Haha! )

succes met je besluit!! *LOL*

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:00

Ik ben vroegah aan de prik geweest, ik leefde heel onregelmatig en ik vondhet dus een uikomst. Ik heb nooit last gehad van hormonen of wat dan ook.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 02:11

Ook geen last van de hormonen.

Ik heb juist gehoord dat je van d eprikpil nauwlijks aankomt omdat het een lage dosis is waardoor hij ook niet bij iedereen optimaal werkt.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 10:53

Ik woog 92 (gelukkig inmiddels niet meer) maar toch werkte het goed, of heb ik gewoon mazzel gehad?
Voor iemand die al kids heeft is het een fijn anticonceptiemiddel, mocht je nog weer zwanger willen worden wat minder, omdat dat langer kan duren na de prikpil.

chas

Berichten: 1012
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Bijna in zee .......Oostvoorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:54

Hi ,

ik heb het 2 jaar gebruikt ,
Was toen een jaar of 21/22 ik ben er heel erg depresief van geworden ,
en ben er gelijk mee gestopt ,,,het duurde bijna 1 jaar dat ik mijn volledige menstuatie terug had en daarna nog Ruim een half jaar tot een jaar dat alles weer regelmaat had ....pfft ,
geef mij maar de gewoone pil ....!