aantikken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nairtje

Berichten: 1991
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Bodegraven

aantikken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 19:47

Mijn pony tikt sinds kort met zijn achterhoeven zijn voorhoeven (zijn koot) aan. Nu is het wel fijn dat hij ruimer gaat lopen, maar dit is toch ook heel vervelend. Nu rijd ik dus met springschoenen.
Vanmorgen was er tijdens het rijden ook een springschoen los gegaan. Is er nog iets anders wat goed beschermd?

Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 19:54

Transportbeschermers?

Nee, sorry dat is flauw. Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Het enige wat ik zo weet is dat ze bij westernstores van die drie in een beschermers hebben die tot over de hoefrand heen gaan, maar ja... dat kost ook wel wat. En of het nu echt nodig is.....

Ik denk dat je met springschoenen al een heel eind komt. Het aantikken zelf voorkom je niet, maar het voorkomt wel dat hij zijn koten open trapt.

Misschien is het rijtechnisch op te lossen? Hij heeft het blijkbaar niet altijd gedaan...

nairtje

Berichten: 1991
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Bodegraven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 20:09

Hahahaha, morgen meteen proberen die transportbeschermers, hihi....

Nee, hij heeft hij nooit eerder gedaan, zal het eens bij rijtechnische vragen zetten...

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 21:00

Heeft mijn verzorgpony ook. Alleen raakt met haar achterhoeven haar voorijzers alleen, en achter raakt ze haar benen dus ik heb gewoon peesbeschermers.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 21:07

Ik denk dat je hiervoor bij de hoefsmid ook om speciaal hoefbeslag kan vragen Lachen

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 21:13

Zie het topic op RT.