Kent iemand KWPN nakomelingen van...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjaad

Berichten: 4728
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Nederland

Kent iemand KWPN nakomelingen van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 09:16

* Mermus R
* Burggraaf pref.
* Landgraf
* Ramiro Z pref.
* Voltaire pref.
* Furioso

Ik hoop dat iemand iets van deze bloedlijnen kent.
Zo,ja? Hoe doen deze het in sport en is het karakter goed?

Alvast bedankt!!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:31

Hmmm.... waar zal men beginnen....

Met de zoekfunctie!
CocoChanel; er is al zoveel te vinden, even verder zoeken.

De hengsten die jij noemt kent iedereen, ook niet-fokkers. Verbazend dat jij hoopt dat op meer informatie. Zoekt en gij zult vinden

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:36

Ik heb een achterkleinkind van Ramiro Z ( v. Ids=Damiro=G.Ramiro Z)
Ik heb mijn leven nog nooit zo'n fijn paard gehad!!!!!! merrie met super karakter, wil echt voor je werken, pakt alles fijn op, ze is wel de baas over de andere en zeer dominant, maar dit niet naar mensen toe, ze is wel een beetje een heet hoofd, veel rust overbrengen is het toverwoord bij haar dan loopt ze super, staken of verzet heb ik nog nooit meegemaakt, dit is wat ik je uit mijn ervaring kan vertellen.

Sjaad

Berichten: 4728
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 09:40

Info over de hengsten is zo te vinden, ze zijn inderdaad bekend genoeg, maar ik vroeg me af of er bokkers zijn die ook nakomelingen hebben van die hengsten.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:45

Nou, maak dan van de titel in je topic "HEEFT iemand...", in plaats van kent. Want 'kent' doet iedereen, 'heeft' is een beperktere groep.

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:47

gewoon even wat van die namen op google invoeren... komen er echt wel een paar naar boven!! Haha!

ik heb ook een achterkleinkind van Ramiro Z. (ramiro--> Zeoliet--> Elcaro)
voor foto's kan je in me profiel kijken...
maar idd, kijk eens bij de zoekfunctie van bokt. over nakomelingen is ook genoeg te vinden

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:10

Dees schreef:
Nou, maak dan van de titel in je topic "HEEFT iemand...", in plaats van kent. Want 'kent' doet iedereen, 'heeft' is een beperktere groep.


En als je er ook nog bijzet hoever die afstamming moet gaan...
Zoek je directe nakomelingen of ook nakomelingen van nakomelingen van...? dus zoals Ididit er 1 heeft.
Wij hebben er ook een paard waarvan de moeder van Elcaro is dus Ramiro Z. zit er wel in maar "ver weg".

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:06

Ik HEB een nakomeling van Voltaire. Zie profiel voor (veel Knipoog) foto's.

Ik heb ook een paard gehad met aan moedersvader Damiro (die is van Ramiro Z.). Ook een super paard, daarvan ook foto's in mn profiel.

NoireIdylle

Berichten: 799
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 13:20

Mijn Noire is een Argus x G. Ramiro Z. Zie mijn profiel voor foto''s. Zaterdag start ik haar voor het eerst Z-springen en met dressuur rij ik met haar L1. Superfijn springpaard, maar vaak te heethoofdig voor een nette ontspannen dressuurproef. Maar of dat typisch Ramiro is, weet ik niet.

wendytj4h
Berichten: 312
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 19:44

Ik heb een kleindochter van voltaire Lachen . Voor foto's zie profiel.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 19:52

Ik ken aardig wat paarden van deze hengsten. De nakomelingen van Burggraaf die ik ken zijn vooral erg heet, maar goede springers.

Zelf ben ik gek van Ramiro-bloed. Gewoon fijne paarden om mee te werken en kunnen vaak zowel dressuren als springen.
Als extra'tje hebben ze vaak een heel mooi hoofd Haha!

En ook over de nakomelingen van Voltaire kan ik alleen maar positief zijn. In het begin was ik niet zo weg van zijn nakomelingen, maar hier ben ik toch op terug gekomen Knipoog

In mijn profiel staan een paar paarden met dit bloed. Helaas nog lang niet allemaal foto's.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:30

Ik heb een Koriander x Voltaire. Superfijn dier om mee te werken. Voltaires die ik verder ken zijn ook bijna allemaal fijne dieren.

Verder voert mijn merrie via vader Chico volgens mij Ramiro-bloed(iig Ramzes). Daar heb ik bewust aansluiting op gezocht toen ik mijn merrie liet dekken. (Door een zoon van Royal Bravour(ramiro x orthos))
Veulen voert dus van twee kanten dat bloed

En dan heb ik nog een Lux x Damiro(v. Ramiro) staan. Ook een heel fijn dier om mee te werken

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:01

Ik rij een Manhattan (v. Burggraaf).
Zie profiel voor foto's.
Tyrano is een heel leergierig, braaf paard.
Af en toe flink heet, maar altijd gericht op de ruiter.
Wil om te werken.
Gewoon een superpaardje! Knipoog

boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:26

Mijn Juurtje is een kleindochter van Furioso. Haar paps is namelijk Purioso. En zo dus ook weer familie van Voltaire. Ze is in de omgang heel rustig. Maar wel erg opzich zelf. Onder het zadel kan ze ook wel eens een erg eigen willetje hebben. Maar of dit komt door haar bloedvoering, ik weet het niet.

kitbits

Berichten: 1416
Geregistreerd: 28-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:28

Tja is inderdaad een behoorlijke lijst, een aantal ervan leven niet meer en/of alleen heel beperkt d.m.v diepvriessperma te verkrijgen.

Ik heb van alle genoemde hengsten wel eens afstammingen gezien. Over de laatste drie van je lijst kan ik je wel wat vertellen.

Ramiro
Zelf heb ik een Bernstein (v. G Ramiro Z) merrie, ze heeft een ontzettend braaf karakter en enorme werklust. Bernstein's karakter en dat van Ramiro komen ook hiermee overeen. Ken ook diversen Zeoliet nakomelingen en ook deze bezitten allen het goede karakter van Ramiro.

Voltaire
Van Voltaire ken ik een directe afstammeling, een merrie, maar zij trekt veel meer naar grootvader Abgar en is dus niet representief voor Voltaire, ze heeft een zeer moeilijk karakter, het is ook een bloed-typje.
Mijn veulen staat bij haar merrieveulen in de wei. Mijn eigen veulen is een Equador en heeft net als dit veulen Voltaire als grootvader, toch is er een enorm verschil in beide veulens.

Furioso is de vader van Voltaire tenminste als je Furioso II bedoelt er is ook de volbloed Furioso de vader van deze Furioso II.

Veel over deze stempelhengsten is wel te vinden op het internet. Mocht je foto's zoeken kan ik je wel helpen.

Succes

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:56

Ik ken alleen mermus r niet. De rest heb ik wel nakomelingen van gereden. De Voltaires waren allemaal erg rustig en de Furioso was wat heter. Het waren allemaal goede springers. De Ramiro Z was lastig, maar dit is wat ik ervaren heb en wat ik gehoord heb.
Je kan de beoordeling bij het KWPN opvragen van de hengst. Ze hebben bij de oudere hengsten ook vaak inf over de nakomelingen.

Ulissa

Berichten: 1772
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:13

Ik heb een Oramex ZeolietxPilatusxLeMexico. Dus in de vader en moederlijn G.Ramiro Z. Heerlijk nuchter paard.

LoeKo

Berichten: 36
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 18:17

Ik ken een paard van Burggraaf.. Het is een Heel Lief, rustig paard.
Hoe die het i nde sport zou doen weet ik niet.
Hij heeft wel mooie gangen.

hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 22:43

ik ken een burggraaf heel rustig in het koppie..internationaal 1.50 springen
ik ken ook een voltaire nakomeling nu een twenter staat op het land hengstje
en mijn merrie is een kleinkind van landgraaf
kortom..zelfs een leek als ik weet dit soort dingen

riskjuhruled

Berichten: 1737
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 16:12

mijn verzorg paard heeft ergens ook voltaire en furiose in zitten

staljaim
Berichten: 186
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:45

[quote="CocoChanel"]* Mermus R
* Burggraaf pref.
* Landgraf
* Ramiro Z pref.
* Voltaire pref.
* Furioso

Ik hoop dat iemand iets van deze bloedlijnen kent.
Zo,ja? Hoe doen deze het in sport en is het karakter goed?

Alvast bedankt!![/quote]

ik heb een 12 jr ruin van Ramiro, OK dan! het is een schat maar wel eenkennig, een zeer gevoelig typje, het is een ruin 1.70 en dbr maar wel veel front en stoer. M spr en L dr heb m nu 3/4 jaar.

Mijn dierenarts vertelde over Ramiro's dat het meestal toch wel gevoelige dieren zijn, niet met ziektes of beenproblemen maar met karakters.
Je moet ze in hun waarde laten, wordt je boos doet hij niets meer! Boos!

een vriendin heeft een voltaire merrie, lief karakter maar wel een eigenwijze tante, kan super bewegen en springen, maar geen beginners paard.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:32

Ik heb een van de eerste nakomelingen van Ramiro gereden. Een wat kleine bruine merrie die het goed deed in de military.
Is ooit drachtig geweest van een tweeling, die beide dood geboren waren.

Marinx
Berichten: 113
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Bij Duitse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 12:18

Lange tijd heb ik een Ramiro gereden (is nu helaas verkocht) en bij m`n vader in de pensionstal wandelt nog een lieve Burggraaf rond.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 08:11

Vriendin van me heeft een paardgefokte e-pony van Ramiro. Mooie pony, maar helaas te klein gebleven.

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:55

Een (ex)stalgenootje van mij had een burggraaf... Dat was een hele brave vriendelijke ruin!! Op het moment loopt hij in het Z2 en kan ook nog leuk springen..! Lachen Ik geloof dat hij nu 7 jaar is...