Hebben jullie haffies snel kwaaltjes?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Hebben jullie haffies snel kwaaltjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 10:01

Zoals de titel zegt Haha!

Milka is eigenlijk nooit ziek. Soms een keer verkouden maar verder heeft ze haar hele leven lang nog niks gehad.

Hoe zit dat met jullie haffies? (Of zijn ze nou zo sterk):D

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com


boomer
Berichten: 148
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:31

Ik heb Max nu ruim een jaar en heb nog nooit echt veel problemen met hem gehad. Hij is echter wel gevoelig voor veel gras (diaree)

geeek

Berichten: 1026
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:44

nee ik heb mijn haf van veulen af aan maar ze heeft nog nooid wat gehad!!!!

mijn website www.berlinde.nl

verstuur je haflinger e-cards hier

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 16:29

Dan zullen haffies wel heel sterk zijn Knipoog

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 16:42

Leo is een zorgenkindje Scheve mond

Toen we haar kochten was ze een jaar en nog niet afgespeend door de fokker Scheve mond
Door de stress en overgang van voedsel kreeg ze vreselijke diarree; die toch een flinke tijd heeft aangehouden.
Niet lang erna kreeg ze erg warme hoefjes en door ervaringen met onze vorige pony, hebben we gelijk de VA erbij gehaald. Hoefbevangenheid, in een vroeg stadium gelukkig, zoals we al verwacht hadden.
Het bleek dat ze overgevoelig was voor eiwitten en mag hierdoor dus ook geen brok of teveel goed gras.

Ook heeft ze als tweejarige een ongeluk met de ketting gehad (daar stond ze aan zodat ze niet teveel gras kreeg). Ze was in paniek geraakt toen ze vliegenspray rook op de spons die ik bij me had, en sprong weg, terwijl de ketting tussen haar benen lag. Het gevolg was dat ze verstrikt raakte en nog verder in paniek raakte. Ik kreeg haar pas rustig toen ze totaal ingedraaid op de grond lag.
Daar heeft ze toen behoorlijke wonden aan gehad op haar benen.

Ook toen ze twee was kreeg ze aan het einde van het weideseizoen ernstige zandkoliek. Hiervoor heeft ze kritiek in de kliniek gestaan.

Dit jaar is vlekkeloos verlopen, gelukkig, en van mij mag dat zo blijven ook Scheve mond

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 16:53

Ow dat is wat minder...
En ja nu maar hopen dat het goed blijft gaan! OK dan!

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com


plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 19:21

Daarom wilt mijn ma een haf hahah

omdat ze best sterk zijn kwa ziektes enz

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:20

Voor mijn hafje is de dierenarts nog nooit geweest. (buiten de entingen om) en ze is nu 3 jaar.

Handig is ze niet... laatst met losgooien in de bak ook weer zo'n aktie. Ze stond te neuzen met een ander paard aan de andere kant van de bak en mevrouw wilde heeeeeeeeeeeel stoer een trap uitdelen en dan hard wegrennen. Dat hard wegrennen kon ze wel vergeten want ze zat vast in het schriklint. Na een paar flinke rukken van haar was ze los maar was ze wel haar velletje kwijt. Gelukkig was dit alles wat er aan de hand was en liep ze na 3 passen ook al niet meer kreupel!

Ik hoop dat dit zo blijft. Haar moeder is ook een van gezondheid blakende merrie. Is nu 9 jaar en heeft ook nog nooit iets bijzonders gehad. De dierenarts is natuurlijk wel geweest na de bevalling van haar veulens enzo maar verder heeft ze ook nog nooit wat gehad.

Maar ja je weet het nooit he, en daarom heb ik toch maar een "spaarpotje" om zeker te zijn dat de DA haar kan helpen mocht ze ooit eens iets hebben.

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:21

Die van mij heeft een erg gevoelige rug. Zodra het zadel maar iets schuift dat krijgt hij al witte plekken en als hij geen air zadel heeft krijgt hij bultjes....


Mazzel Z2 + 10 voor altijd op de groene weides lekker aan het grazen, je was de beste haflinger die ik mij heb kunnen wensen. Mazzel bedankt voor alles!

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:56

Sheril heeft een bepaalde aantrekkingskracht op rare wondjes, en heeft als gevolg daarvan bloedvergiftiging gehad. Verder is ze supergezond.

pluimpje

Berichten: 698
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Tussen de grassprietjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 21:29

mijn haf heb ik nog niet zo lang maar is niet ziek geweesr ofzo. we l heb ik de VA erbij gehad om hem te laten chippen en omdat hij gevallen was

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 10:00

Maus heeft 's winters altijd wat last van hoesten (bij inspanning) maar met hoestpoeder gaat het allemaal prima (geen last meer). Verder is hij in de 4 jaar dat ik hem doen nog niet ziek geweest, niet kreupel of wat dan ook. Hij is oersterk en super gezond kennelijk! Haha!

Der Ellmauer Dancing Queen

Erika3

Berichten: 363
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: De Goorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 11:48

Ik heb Erika nu anderhalf jaar en tijdens dit heeft ze 1 keer allemaal rare plekken op haar neus gehad met een opgezwollen mond, en een keer ene virus dat ze van een anders paard heeft overgenomen. Voor de rest eigenlijk niet.

Haflingerwedstrijd in Noord-Holland!! Voor meer info kijk hier: viewtopic.php?f=69&t=622674&hilit=

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 12:35

nike heeft tot nu toe nooit erge dingen gehad,
wel heeft ie altijd iets vreemds,
vorige week lag zn lip open,
ook heeft ie ALTIJD wel een klein wondje op zn huid,
stukje haar weg enzo,
dit komt mede door omdat ze emt een grote kudde in de wei staan en lekker ravotte samen..
verder hoop ik dat ie altijd gezond mag blijven

Karaat_the_newforest op Instagram

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 12:45

Ik heb lady nu 5 jaar en ze is nog nooit echt ziek geweest, op verkoudheidjes na...
Wel moet ik bij lady erg uit kijken wat voor kuil ik geef, het mag niet te fijn wezen want dan krijgt ze een slokdarmverstopping (dat heeft ze nu 3x gehad) maar dat heeft verder niks met gezondheid/ziektes te maken

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 13:04

Kleine wondjes heeft Milka ook wel eens, maar dat zal elke haf wel een keer heben denk ik Knipoog

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 13:31

in 5 jaar tijd is Wouter 2x kreupel geweest. 1x van een spijker.
En 3 week geleden omdat zijn achterhand vastzat. Verder heeft meneer nog nooit ergens last van gehad! houden zooo Haha!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:12

Evita had nooit wat in de 6 jaar dat ik haar ken! Ze is volgensmij 2 keer kreupel geweest.. 1 keer door een trap van een shet en 1 keer door mok.

..tot maart dit jaar Scheve mond toen heeft ze last gehad van haar luchtwegen, waar ze nog erg goed bovenop is gekomen! na een scopie dachten ze dat het chronische bronchitis was.. maar na 1 kuurtje antibiotica en ventipulmin heeft ze er eigenlijk geen last meer van gehad Lachen gelukkig maar!

ook werd ze in april rechts achter kreupel en ze is 2 maanden niet regelmatig geweest, d'r hele been is binnenstebuiten gekeerd (foto's, scan, onderzoeken) maar er was niks te vinden. ik weet nog steeds niet wat de oorzaak is geweest.. misschien haar rug. ze heeft wat last gehad van haar rug en schouderspieren (vooral de schouder) en daar komt al een tijdje een fysiotherapeut voor, ook dat gaat goed inmiddels Lachen
ze heeft alleen wel de laatste tijd periodes dat ze rechts voor niet helemaal 100% goed loopt, dit kan ook een gevolg zijn van haar schouderproblemen, maar als het nog vaker gaat voorkomen dat ze voor niet goed loopt denk ik dat we toch weer terug moeten naar de kliniek om foto's te maken.

ik denk dat het vooral de leeftijd is dat ze de laatste tijd wat meer problemen heeft.. ze is inmiddels ongeveer 16-18 jaar.
natuurlijk heeft ze ook weleens kleine kwaaltjes, ontstoken oogje, haken, wondjes enz. maar daar maak ik me niet meer zo druk om Knipoog

M_99
Berichten: 320
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:23

ik heb mij haffie nu 2,5 jaar en hij heeft 1 keer koliek gehad en 2 keer kreupels gestaan door een schop van een ander paard:+:

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 17:01

Ireentje: Jou paardje is inderdaad al wat oud jah.
Ik denk dat dat dan vanzelf gaat gebeuren.

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 18:58

ze heeft vetzucht.. wordt een beetje snel dik.. dat is alles!!

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:27

De eigenaren van Nancy hebben nooit problemen met dr gehad (wel eens kreupel maar meer niet ) Tot ze dit jaar ineens zwaar spierbevangen werd.
Gelukkig is het nu na 4 maanden over Haha!

» Never give up on the things that make you smile..

Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 19:05

Mijn haffie heeft niet van die problemen zoals hoefbevangen oid of iets ernstig..
maar ze is om de haveklap ( zeg je dat zo ? Tong uitsteken ) verkouden...
echt heel snel veel snot en hele kliederboel daaro.. maar toch is er niks met haar aan de hand... echt heel vreemd... Verward
verder heeft ze echt helemaal niks

schapendoes
Berichten: 557
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 20:23

Aron heeft één keer in de 4,5 jaar dat ik 'm nu heb iets ernstigs gehad: een tumor op zijn penis. en aangezien Aron helemaal niet kleinzerig is, merkten we het eigenlijk te laat. gelukkig hebben ze 'm nog weg kunnen halen, maar het had er geen vier weken langer moeten zitten, of Aron was ten dode opgeschreven. dus dat was wel ffies schrikken.

voor de rest heeft ie eigenlijk nooit iets, behalve dat ie in z'n onhandigheid nog weleens boven z'n oog een stukje kapotstoot.

liesje_waal

Berichten: 2878
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:57

ik hbe nero nu een klein jaartje en hij heeft enkelt nierstentjes gehad mijn zielige ventje Lachen:D maar is sins een paar weken helemaal over hij hefft het ongeveen een kleine 2 maanden gehad Lachen

Furore
Rafiki


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers