losse botsplinters van ruggewervels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

losse botsplinters van ruggewervels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 10:41

Ik zit met een probleem, Waldo "m'n" 5-jarige fries, mankeert iets wat niet vaak vooorkomt.
Door een ongeval met een 2 span, is er in z'n rug iets mis gegaan, als gevolg daarvan heeft hij op 3 plekken dat er kleine stukjes bot van z'n wervels zijn "afgeslagen". Hij staat onder behandeling van de dierenarts, die heeft me gezegd dat dit of wel of niet over gaat. Er is geen tussen weg. Hij heeft de afgelopen paar jaar ongeveer 5 van dit soortgevallen gehad.
Als het wel over gaat dan kan ik alles weer met hem doen als het niet over gaat kan ik hem nooit meer rijden, dan kan hij alleen nog voor de wagen. Bij Waldo ziet het er niet goed uit, de eerste foto's waren heel slecht, grote ruimtes tussen wervel en stukje bot, op de 2e serie foto's was erg goede verbetering zichtbaar,er was heel goed te zien dat de stukjes bot al heel dicht aan de wervel lagen, toen mocht ik er weer op, maar dit ging dus nog niet, terwijl de foto's aangeven dat het eigelijk wel zou moeten kunnen. Woensdag gaan we weer richting dierenarts.

Ik ben benieuwd of iemand van jullie hier ervaring mee heeft. En zo ja op wat voor manier.
De dierenarts vertelde me van een pony hengst die aan de lijn, op keuringen en voor de wagen geweldig liep, maar zodra er iemand op ging dat het diertje verging van de pijn, en alleen maar bokte en steigerde van pijn. Alles was weer goed als diegene van z'n rug af was.


Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 13:25

Als die splinters op de foto goed zichtbar zijn, is er dan geen optie deze via een kijkoperatie weg te halen?

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 13:36

ja dat is dus ook mijn vraag, want bij benen enz doen ze dit wel, soms is het niet nodig, en hebben ze geen last van de splinters maar ken ook gevallen van wel en die zijn geopereerd en doen het weer prima.

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 17:03

Weg halen is bij de dierenarts helemaal niet aan de orde geweest. Ik denk dat dat komt door de plek waar het zit.
Maar ik zal het eens navragen, woensdag moet ik namelijk weer terug met Waldo.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 17:59

Ja, moest hier ook gelijk aan denken. Het lijkt dus op OCD (alleen door een andere oorzaak). Wellicht zijn de splinters weg te halen en geneest hij dan beter.


shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 18:13

Het schijnt idd wel heel moeilijk te zijn bij de rug wervels maar ja vragen kan je altijd...

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 19:06

En dan komt er ook nog bij dat het vrij grote stukjes bot zijn. De dierenarts sprak ook echt over stukjes bot. Dus misschiei is dat ook de rede dat het weg halen niet zou kunnen, dat het te groot is.
Maar goed, woensdag zal ik 't zeker navragen.

taverno

Berichten: 4215
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:08

Bij mijn paard zijn de doornuitsteeksels van de wervelkolom beschadigd.Hij heeft een zgn.kissingspine en er zijn ook stukjes bot weg of ingescheurd,het toekomstperspectief is niet positief en op het moment rijdt ik niet,terwijl mijn paard net 7 maanden rust heeft gehad voor een andere kwaal.
En Emilie,dat verhaal van die pony ken ik,heeft hij ook bij mij als voorbeeld aangehaald.

Het was mijn bedoeling om slapend rijk te worden maar ik kan de slaap niet vatten.
Het leven is ruiger met een tuiger

Jollybollie

Berichten: 584
Geregistreerd: 19-08-04
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 21:25

Hoi
Ik ken iemand met een zelfde soort probleem. Haar paard heeft aan kissingspine, en een kleine botvergroeiing die af is gebroken. Dat paard heeft goudinjecties gehad om de energiebanen vrij te maken (als ik het goed heb) Ik weet niet zo goed wat die energiebanen er nu precies mee te maken hebben, maar ze rijdt weer...

Shancet L1+10 L2+10 M1+7
Jolly B+15 L1+14 Prestatie Reserve-Kampioen ZH B A/B Outdoor 2009
Sylvester B+12 Kringkampioen B A/B 2010 en 2013 Regiokampioen ZH B A/B 2010 en 2013


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers