[Stelling] Niet goed genoeg => niet meedoen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

[Stelling] Niet goed genoeg => niet meedoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 14:25

Oke, ff rare titel, ik zal het ff uitleggen. Gister had ik een optreden van streetdance, de 'vereniging' bestaat een jaar. Vereniging tussen haakjes omdat het nog vrij klein en onbekend is, er zijn 3 groepen, 14 jaar t/m 16 jaar, 17 t/m 19 en 20 en ouder. Om te vieren dat ze een jaar bestaan, werd er dus gister een optreden georganiseerd voor familie, vrienden, belangstellenden enz. Niet echt veel publiek, echt genodigden enzo, tis allemaal nog heel onbekend.

Onder het publiek o.a. de vriend van mn beste vriendin, met wie ik het ook goed kan vinden. Behalve gisteravond dan ff, want hij beweerde iets waar ik het absoluut niet mee eens was. Hij zei nl. dat er vooral in de 20+ groep nogal wat mensen zaten waarvan hij zoiets had van 'Blijf lekker thuis op de bank!' omdat ze het niet konden. Hij vond dat mensen die niet goed genoeg waren, dan maar niet mee moesten doen aan zo'n optreden want dat verpestte het geheel.

Daar was ik het dus niet mee eens. Oke, er zitten wel wat meiden tussen die het niet geweldig doen, maar die vinden het geweldig om ff lekker te dansen 1x per week, hebben heel veel lol met elkaar en lachen zelf nog het hardst als ze weer eens de mist in gaan. Moet je zulke mensen dan maar hun plezier ontzeggen om eens op te treden omdat ze niet goed genoeg zijn? Ik vind dus van niet, die meiden doen het voor hun lol, ze hebben geen ambitie om in de demogroep te komen ofzo (die overigens wel bestaat).

Nou ben ik benieuwd hoe de rest van Bokt daarover denkt. Niet alleen op het gebied van dansen maar ook op andere gebieden, verzin zelf maar welke. Vrijetijdsbesteding, werk, kinderen... Dus kom maar op! Knipoog

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3


Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:28

uuh, wie beslist er nou of je mee mag doen in zo'n groep??

daar ben je toch altijd nog zelf voor verantwoordelijk??

wat ik zelf heel duidelijk merkt, toen ik nog op jazz zat, dat degene die in de selectie zaten en degenen die goed waren altijd vooraan stonden en de wat minderen achteraan...

vind dat zelf dus belachelijk!
het gaat er toch om dat je het zelf leuk vind en niet om perfectie na te streven??

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 14:32

e_l_m_o schreef:
wat ik zelf heel duidelijk merkt, toen ik nog op jazz zat, dat degene die in de selectie zaten en degenen die goed waren altijd vooraan stonden en de wat minderen achteraan...

vind dat zelf dus belachelijk!
het gaat er toch om dat je het zelf leuk vind en niet om perfectie na te streven??


Dat ben ik wel met je eens ja, hoewel er ook wel een logische gedachte achter zit. Degenen die goed zijn, hoeven als het goed is niet bij anderen te kijken wat ze moeten doen, bovendien voelen ze zich wrs zeker genoeg om daar vooraan te staan omdat ze weten dat ze het wel kunnen. En de mensen die het wat minder goed kunnen, weleens een pasje vergeten en zich niet zo zeker voelen over de dans omdat ze hem niet helemaal perfect kennen, kunnen dan afkijken bij degenen die vooraan staan. Iemand die vooraan staat en die dan opzij kijkt om te zien wat ze moet doen, is nl veel storender dan iemand die onopvallend naar diegene die voor m staat, kijkt.

Maar ik ben het met je eens dat het niet leuk is. Ik heb ook in de selectie gezeten met jazz, daar werd iedereen geacht goed te zijn en toch waren het altijd dezelfde mensen die vooraan stonden... Scheve mond

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:45

Het is toch een hobby?! Dan moet toch juist het plezier voorop stan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:54

Jippie schreef:
Het is toch een hobby?! Dan moet toch juist het plezier voorop stan!


Dat zeker, maar als je een enorme kluns bent in streetdance dan moet je geen demonstratie gaan geven . In dat geval houd je het beter bij streetdance in de dansschool. Tegen de tijd dat je het genoeg onder de knie hebt om het streetdancen in het openbaar te vertonen, is het pas 'demo-time' Haha!.

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:57

Jippie schreef:
Het is toch een hobby?! Dan moet toch juist het plezier voorop stan!


OK dan!
Ik speel in een orkest. Er zitten ook mensen tussen die het niet geweldig kunnen. Lol hebben ze des te meer en samen komen we tot een aardig stukje muziek.
Ik denk dat als we al de minder goede eruit halen dat er weinig overblijft Haha!
En ja, ook wij hebben concerten en optredens. Maar ook daar staat het plezier voorop. En als je dat uitstraalt is het voor het publiek ook al snel goed en leuk.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 16:41

CCCCorine schreef:
Dat zeker, maar als je een enorme kluns bent in streetdance dan moet je geen demonstratie gaan geven . In dat geval houd je het beter bij streetdance in de dansschool. Tegen de tijd dat je het genoeg onder de knie hebt om het streetdancen in het openbaar te vertonen, is het pas 'demo-time' Haha!.

Hier ben ik het niet mee eens, want wanneer ben je 'goed genoeg' om mee te doen? Sommige mensen zullen het nou eenmaal nooit super goed kunnen, wat maakt het uit als je maar plezier hebt Haha!

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 16:48

Wat een onzin zeg. Dat zou het zelfde zijn als zeggen "Nou sorry maar je kan nog niet goed rijden dus laat jij je knol maar op stal staan".
Het is een hobby, geen topsport.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 16:53

het is inderdaad een hobby maar ik kan me ook voorstellen dat het bij een demo geen goede indruk maakt als er keer op keer dansers de fout in gaan. Ik zou met er iig ontzettend aan storen.
Enja, ook ik heb gedanst (jazz dance), zo'n 10 jaar lang tot ik het niet meer kon/mocht. Dat was op een behoorlijk niveau en ook hoorden er optredens/demo's bij. Er stonden ook bij ons regelmatig dezelfde mensen vooraan, de anderen werden daarachter opgesteld. Heb ik me nooit aan geergerd ook al stond ik bijna nooit vooraan. Iedereen is belangrijk in de opstelling, of je nou vooraan of achteraan de fout ingaat het valt wel op vind ik Het voordeel van wat verder naar achter staan is dat je onopvallend kunt afkijken en dat kan je vooraan niet Haha!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 06:46

als het nou een demo was in het openbaar tijdens een jaarfeest oid
ok dan begrijp ik als ze de beste er tussen uit vissen

maar gewoon voor vrienden ed om te laten zien wat ze nou eigenlijk doen die ene dag in de week , dan moet iedereen me kunnen doen vind ik ..

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 07:34

nickyu schreef:
als het nou een demo was in het openbaar tijdens een jaarfeest oid
ok dan begrijp ik als ze de beste er tussen uit vissen

maar gewoon voor vrienden ed om te laten zien wat ze nou eigenlijk doen die ene dag in de week , dan moet iedereen me kunnen doen vind ik ..



ook hier ben ik het niet mee eens...

vaak zijn er voor de demo's speciale teams die daar voor zijn uitgekozen omdat ze goed zijn...
dit zijn vaak ook de teams die mee doen aan wedstrijden...

hiervoor trainen zij extra in de week...

bij mij op streetdance (ja dat heb ik ook gedaan Tong uitsteken )was er gewoon een recreantenteam zeg mr...

daarbij zijn er dan nog wedstrijd-teams, waarvoor je je zelf op kunt geven en ook mee kunt doen, maar dan moet je wel extra in de week trainen...

ook is er nog een selectie-team, dat uitgekozen wordt door hemzelf...

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 07:43

Oefening baart kunst, toch? Knipoog Die mensen doen het ook voor hun plezier, dan moeten die mensen zelf weten of ze mee doen of niet..

"What we call human nature, is actually human habit.."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:22

Sorane schreef:
Wat een onzin zeg. Dat zou het zelfde zijn als zeggen "Nou sorry maar je kan nog niet goed rijden dus laat jij je knol maar op stal staan".
Het is een hobby, geen topsport.


Dat is geen vergelijking.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 12:45

@elmo-> jij beschrijft wat ik bedoelde...

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:59

Ik ga helemaal met Elmo mee. Ik heb in de B selectie gedanst bij een vereniging, een tandje hoger was de A selectie en zo ver ben ik helaas nooit gekomen. Niet omdat ik zo slecht was maar omdat ik het lichamelijk niet meer aankon.
Ach het zal altijd een discussiepunt blijven en dat is ook wel logisch. In principe verdient iedereen een kans maar ik kan me het ook goed voorstellen als je het door de ogen van een trainer gaat bekijken

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 15:05

e_l_m_o schreef:
ook hier ben ik het niet mee eens...

vaak zijn er voor de demo's speciale teams die daar voor zijn uitgekozen omdat ze goed zijn...
dit zijn vaak ook de teams die mee doen aan wedstrijden...

hiervoor trainen zij extra in de week...

bij mij op streetdance (ja dat heb ik ook gedaan Tong uitsteken )was er gewoon een recreantenteam zeg mr...

daarbij zijn er dan nog wedstrijd-teams, waarvoor je je zelf op kunt geven en ook mee kunt doen, maar dan moet je wel extra in de week trainen...

ook is er nog een selectie-team, dat uitgekozen wordt door hemzelf...


Hier ben ik het dus helemaal mee eens. Ook op deze vereniging hebben we een demogroep, daar moet je auditie voor doen en toch behoorlijk kunnen dansen om daar in te kunnen komen.

Maar mensen die dus niet goed genoeg zijn voor de demogroep, die mogen dan maar helemaal niet laten zien wat ze kunnen? Tuurlijk, wedstrijden zullen ze nooit dansen, maar daar heb je de demogroep of selectie voor. Ze treden in principe alleen op voor belangstellenden, dus bv. familie, vrienden en evt. anderen. Die vinden het denk ik heel leuk om te zien wat zoiemand presteert, maar omdat die niet goed genoeg zijn mogen ze dus niet meedoen? Dan denk ik, waar train je dan voor, het is toch juist leuk om voor een doel te trainen, bv. dat optreden of die wedstrijd of weet ik veel. Dansen zonder doel is ook leuk maar denk dat als je de dansen die je doet nooit kan laten zien is de lol er gauw af denk ik!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:50

Op zo'n avond als jij beschrijft, vind ik dat iedereen mee mag doen. Kijk als de vereniging een goede indruk wil maken, snap ik dat ze de beste uitpikken.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 21:16

Als die meiden lol hebben, wie is die vriend van je vriendin (hij staat er lekker ver vanaf) dan om te zeggen dat ze geen gezellige dansavond mogen hebben?
Laat hem eerst zelf maar eens meedoen voor hij commentaar geeft.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ange29, Angelaa2, dalena, Eve_16, Eve_Nie, fohadie, Googlebot, Hicaria, IASCrawler, Kieffertje, Laibadji, Plus_en_Min, SdaphneS, Selima, sinnekinne, stoer, Vaiqua, vikawiek, zuperzmoker en 58 bezoekers