manege in Veendendaal en Doorn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suusie86
Berichten: 37
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Elst. Ut.

manege in Veendendaal en Doorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 19:29

Hallo,

héeft één van jullie toevallig ervaring met manege de Dragonder in Veenendaal? Ik heb daar nu 1 keer les genomen en het sprak me best wel aan, aardige mensen .

Ik ben ook wezen kijken op manege Den Toom in Doorn. Deze manege zag er echt super uit, heel mooi en luxe, maargoed... dat mag ook wel met 5 sterren.. heeft iemand ervarig met deze manege?
Of misschien heeft er iemand ervaring met beide maneges? Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

groetjes suus

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 19:51

Ik heb zelf een jaar of 5 gereden op de dragonder. Opzich best wel aardig hoor. Het is al weer een aantal jaartjes geleden.
Les is niet super goed (toen dan).

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 20:17

Ik ben al weer een jaar of 8 weg bij de Dragonder, maar was er altijd best over te spreken. De les-kwaliteit hangt nogal af van wie je krijgt - van Gerda zelf krijg je in ieder geval prima les. Nadeel van die manege is wel dat je niet naar buiten kunt, ze hebben volstrekt geen uitrijmogelijkheden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:10

Dragonder is best goed!

iid, bij de dragonder hebben ze geen bos enzo..
die andere manege die ken ik niet.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:43

Dragonder ben ik niet zo heel erg weg van, de manier van rijden daar spreekt me niet erg aan, maar dat is voor iedereen verschillend. Verder hebben ze idd geen uitrijmogelijkheden.
Bij den toom heb ik 2 weken stage gelopen en moet zeggen dat het daar wel erg goed geregeld is. De les is ook erg goed en je hebt prima uitrijmogelijkheden wat ook geregeld gebeurt!

loutjuh

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:46

ik heb ook zo'n 6 jaar op manege de dragonder gereden, en vond de lessen van gerda erg leuk....vind het alleen jammer dat er best vaak paarden weg gaan en weer nieuwe komen ..maar goed dat zul je altijd wel houden denk ik

Suusie86
Berichten: 37
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Elst. Ut.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 21:58

youngster schreef:
Dragonder ben ik niet zo heel erg weg van, de manier van rijden daar spreekt me niet erg aan, maar dat is voor iedereen verschillend. Verder hebben ze idd geen uitrijmogelijkheden.
Bij den toom heb ik 2 weken stage gelopen en moet zeggen dat het daar wel erg goed geregeld is. De les is ook erg goed en je hebt prima uitrijmogelijkheden wat ook geregeld gebeurt!



De mensen bij Den Toom vond ik ook erg aardig, maar ze waren wel een beetje "bekakt" om het zo maar te zeggen. Voelde je je daar wel thuis?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:11

Ze zijn daar ook erg bekakt Haha! Dat is heel doorn geloof ik. Maar ze zijn erg goed voor hun paarden en dat sprak me wel heel erg aan, er staat nooit een paard slecht daar.

loutjuh

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:29

mag ik vragen waarom je tussen die twee manege's kiest je hebt zoveel manege's in de buurt ...ik zou als ik nu naar me zelf kijk ook de voorkeur niet aan de dragonder geven omdat zoals hier boven geschreven..de manier van rijden niet mijn manier is...maar goed het is een prima manege

Lisetje

Berichten: 1591
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:45

Ik ben 3 jaar weg bij de Dragonder ofzo;)
Als je les van Gerda of Lydia hebt is het heel leuk vind ik. Die weten waar ze over praten.
Maar ik ben er weg gegaan omdat ik totaal niet verder kwam met de wedstrijden enzo. Maar dat verschilt gewoon voor iedereen.

Suusie86
Berichten: 37
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Elst. Ut.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 07:54

loutjuh schreef:
mag ik vragen waarom je tussen die twee manege's kiest je hebt zoveel manege's in de buurt ...ik zou als ik nu naar me zelf kijk ook de voorkeur niet aan de dragonder geven omdat zoals hier boven geschreven..de manier van rijden niet mijn manier is...maar goed het is een prima manege



Ik ben ook bij manege Blauwendraad geweest, maar dat sprak me niet aan, heb er ook meerdere verhalen over gehoord. En voor de rest , ik woon hier net en heb echt geen idee waar de maneges zitten, dit zijn de enige die ik heb gevonden! Weet jij er nog 1?

loutjuh

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 17:31

je hebt:
de blauwendraad in rhenen (vind ik persoonlijk niks)
woelige stal in ede (is best leuk, volgens mij rijd je hier ook buiten)
de nieuwe heuvel in lunteren (over kak gesproken)
manege de foliohoeve in bennekom (ken deze niet zo heel goed...maar wel goede verhalen over gehoord)
de dragonder dan...
manege de burght in barneveld (www.deburght.nl)

meeste zijn wel iets verder weg, maar goed als je vervoer hebt Bloos kun je gewoon eens gaan kijken overal..of een proef les rijden

nou succes ermee! OK dan!