Goedkopere hengsten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Goedkopere hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 14:32

In mijn zoektocht naar een leuke hengst ben ik al heel wat prijzen tegengekomen.
Neem KrackC van 1500 euro, wat ik al duur vind.
Laten we het dan maar niet hebben over ChinChin die mij echt compleet achterover doet vallen Scheve mond . Die prijs is in mijn ogen echt niet leuk meer.
Nu heb ik zelf mijn oog laten vallen op Rubiquil waarvan het 900 kost.
Op zich vind ik dat al duur, maar als ik dat vergelijk met andere toch redelijk goedkoop.

Nu zat ik van de week gezellig te kletsen met een fokker, welke mij voor gek verklaarde. Das toch veel te duur zei ze (Rubiquil, terwijl ze zelf voor Vancouver heeft gekozen dit jaar Tong uitsteken ).
Dat het duur is, ben ik zeker wel met haar eens, maar haar opmerking maakt me toch wel nieuwsgierig naar goedkopere hengsten dan.

Wat zijn nou zeer leuke hengsten, maar wel nog goedkoop/betaalbaar Verward . (onder de 750)

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:41

Leuke hengsten? Tja dat is een mening/smaak.

Equador €600
Samber €600

Volgens mij was er laatst nog een topic waarin zo'n rijtje voorbij kwam van hengsten die onder deze prijs zaten. Kom alleen op deze 2 nu.

Dat Rubiquil in 1 jaar tijd €300 duurder is geworden vind ik ook van de zotten, alleen maar omdat hij nu ook bij het kwpn is goedgekeurd.

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:48

Ik heb zelf een goedgekeurde dekhengst, hij staat in mijn profiel.
400 euro. Lachen dekgeld.
Hij loopt dit jaar ook de hengsten competitie.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:59

Sammie schreef:
Leuke hengsten? Tja dat is een mening/smaak.

Equador €600
Samber €600

Volgens mij was er laatst nog een topic waarin zo'n rijtje voorbij kwam van hengsten die onder deze prijs zaten. Kom alleen op deze 2 nu.

Dat Rubiquil in 1 jaar tijd €300 duurder is geworden vind ik ook van de zotten, alleen maar omdat hij nu ook bij het kwpn is goedgekeurd.



Sorry, maar dat klopt niet. Was vorig jaar ook al 900 euro en het jaar voordien 800 euro. Dus in 1 jaar tijd 300 euro duurder klopt dus niet.

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:01

Ruchet schreef:
Ik heb zelf een goedgekeurde dekhengst, hij staat in mijn profiel.
400 euro. Lachen dekgeld.
Hij loopt dit jaar ook de hengsten competitie.


Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:02

Haha!

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:04

Pipo schreef:
:D


Lief is ie he ! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:05

Ruchet schreef:
Lief is ie he ! Knipoog


Ja vooral zo op de kop Haha!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 15:10

Petraaken, niet vergeten Radetsky te promoten natuurlijk Tong uitsteken

Ruchet, goedgekeurd bij wat?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:11

petraaken schreef:
Sorry, maar dat klopt niet. Was vorig jaar ook al 900 euro en het jaar voordien 800 euro. Dus in 1 jaar tijd 300 euro duurder klopt dus niet.


In 2002 was het dekgeld €600, volgens de vorige eigenaren van mijn paard, die toen gedekt was met Rubiquil.

is inmiddels 2 jaar terug, wat gaat de tijd snel Bloos!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:30

holly schreef:
Petraaken, niet vergeten Radetsky te promoten natuurlijk Tong uitsteken

Ruchet, goedgekeurd bij wat?


Wacht daar liever nu wat mee na zijn verrichtingsexamen. Dekseizoen is toch voorbij nu.

Toch een goede hengst die niet echt duur is. Sultano dit jaar 600 euro.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:31

Sammie schreef:
In 2002 was het dekgeld €600, volgens de vorige eigenaren van mijn paard, die toen gedekt was met Rubiquil.

is inmiddels 2 jaar terug, wat gaat de tijd snel Bloos!



Weet je het zeker. Ik heb dat jaar 800 euro betaald.

Bucephalus

Berichten: 2467
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:37

Mooie bloedvoering, Ruchet!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:37

Ik snap niet waarom ze daarover zouden liegen, ik heb volgens mij zelfs het foldertje nog gezien, Het enige wat eventueel het verschil zou kunnen verklaren, is dat jij in belgië zit? Verward

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:40

Sammie schreef:
Ik snap niet waarom ze daarover zouden liegen, ik heb volgens mij zelfs het foldertje nog gezien, Het enige wat eventueel het verschil zou kunnen verklaren, is dat jij in belgië zit? Verward


Ik kan mij ook vergissen (we gingen nl zelf altijd om het sperma) en dat ik dacht dat het 800 euro was maar dat we eigenlijk maar 600 euro hebben betaald. Weet het eigenlijk niet goed meer. Begin nu te twijfelen of het vorig jaar 800 euro of 900 euro was. In elk geval dit jaar 900 euro.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 17:20

Tja wat vind je een goede hengste en wat is veel geld?

Bij het IHW en het groningerpaard lopen de prijzen uiteen van ik mee 600 euro tot 250 euro.
Mijn hengst zit zelf aan de 300.Vind ik persoonlijk een erg leuke hengst Haha! maar het gros van de mensen vinden 'm veel te zwaar

Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 17:35

Mijn hengst! Bij een leuke (lees goede) merrie valt over de prijs te praten! Knipoog Hij heeft nog nooit gedekt, maar volgend jaar gaan we al onze springgefokte merries ermee dekken Haha!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 19:08

En bij welk stamboek is jouw hengst dan goedgekeurd?
Want ik denk dat men meer de goedgekeurde hengsten bedoelen die zo duur zijn. Kijk, niet om denigrerend te doen, maar voor een paar honderd euro kan ik elke niet goedgekeurde hengst er wel opzetten. Maar dat geeft wel B-register papier, en dat willen we juist niet!

Sjappie

Berichten: 1341
Geregistreerd: 17-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 19:12

Gribaldi is 950 euro, vind ik op zich nog meevallen. United van Krack C die net is goedgekeurd is 850 euro, dat is 100 euro minder maar toch niet vergelijken?!?! Is Gribaldi dan goedkoop of United duur?

Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:09

Rinske schreef:
En bij welk stamboek is jouw hengst dan goedgekeurd?
Want ik denk dat men meer de goedgekeurde hengsten bedoelen die zo duur zijn. Kijk, niet om denigrerend te doen, maar voor een paar honderd euro kan ik elke niet goedgekeurde hengst er wel opzetten. Maar dat geeft wel B-register papier, en dat willen we juist niet!


Was ook maar een grapje! Clown Snap ook wel dat het om een KWPN-goedgekeurde hengst gaat. Alhoewel die ook niet allemaal even goed zijn. Maar je hebt wel meer garantie natuurlijk. Maar goed: als je een serieus antwoord wil: alleen bij de jonge hengsten kun je redelijk goedkoop dekken. Oudere hengsten hebben zich of bewezen en zijn dus duur, ofwel ze blijken slechte verervers te zijn, en dan kun je er maar beter vanaf blijven (of je moet je merrie heel goed kennen en zeker weten dat hij daar goed op past).

Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:10

Sjappie schreef:
Gribaldi is 950 euro, vind ik op zich nog meevallen. United van Krack C die net is goedgekeurd is 850 euro, dat is 100 euro minder maar toch niet vergelijken?!?! Is Gribaldi dan goedkoop of United duur?


United (te) duur, en Gribaldi nog redelijk goedkoop. Haha!

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:20

Sjappie schreef:
Gribaldi is 950 euro, vind ik op zich nog meevallen. United van Krack C die net is goedgekeurd is 850 euro, dat is 100 euro minder maar toch niet vergelijken?!?! Is Gribaldi dan goedkoop of United duur?


Denk dat ze een stevige prijs vragen voor United.. voor een paard dat nog niks heeft laten zien (behalve zichzelf en zijn papiertjes). Zou zeggen begin eens op 650 ofzo en laat eerst een paar veulens zien voor je richting 850 gaat.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:20

Jonge hengsten hebben over het algemeen een lager dekgeld. Nadeel is dat nog heel weinig bekend is over hun afstammelingen en het dus moeilijker wordt om een goede partnerkeuze voor jouw merrie te maken. Als je weet hoe jouw merrie fokt is het makkelijker om zo'n gokje te nemen denk ik dan wanneer dat van jouw merrie niet bekend is.

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:27

Tja voor kwaliteit en bewezenheid van de dekdiensten van een goedgekeurde hengst, betaal je nou eenmaal meer. Persoonlijk zou ik het niet voor de prijs laten. Ik heb liever dat mijn merrie door een goede (evt. duurdere) dekhengst gedekt wordt, en dat ik zeker weet dat er ook een goed veulen uitkomt (al je nooit zeker garantie hebt natuurlijk), dan een goedkopere dekhengst die minder goed op je merrie past, en waar dan weer een minder kwalitatief veulen uit voorvloeit. Voor de prijs zou ik het dus niet laten!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:31

Venetia schreef:
United (te) duur, en Gribaldi nog redelijk goedkoop. Haha!



hier ga ik ook ik in mee. United veel te duur voor zo'n jong paard en Gribaldi niet echt duur maar ook niet goedkoop.