Moet ik dit betalen??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Moet ik dit betalen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-02 12:49

Ik zit met een klein probleempje. Voor mn studie heb ik bij de kamer van koophandel een jaarverslag van Coca Cola aangevraagd, waarbij ik duidelijk gezegd heb dat ik de Nederlandse versie wilde hebben en hem voor woensdag nodig had anders had ik geen interesse meer. Dat ding was 15 euro en 6 euro verzendkosten of kopieeerkosten oid. Nou kreeg ik hem dus dinsdag binnen maar het was de engelse versie, daar had ik dus niks aan. Retour afzender gedaan, kreeg ik hem weer terug met de mededeling dat een nederlandse niet bestond (ze hadden me dus verkeerd ingelicht) Ik heb hem weer teruggestuurd met de mededeling dat ik er niks aan gehad heb en de verkeerde is dus dat ik niet betaal.
Krijg ik het pakket nu van de PTT terug, waar erbij staat 'Door geadresseerde wegens port geweigerd'

Leuk en aardig, maar nu zit ik dus met een acceptgiro van 26 euro voor iets wat ik niet nodig heb en ik wil het dus niet betalen.

Wat moet ik nou doen? Weer retour afzender sturen? Bedrijf bellen? Niks doen en gewoon niet betalen? Dat gezeur!!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 13:00

Heb je nog een kopie van de bestelling bewaard? Dan zou ik daar nog een kopie van maken en de zin dat je nederlandse wilde met fluoriserend geel oplichten en nog eens duidelijk maken dat je geen engelse zoekt. En met dat pakketje op HUN kosten weer terugsturen. Het is HUN fout, niet de jouwe.

De hond is de betere mens

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 13:10

Ik zou ze bellen. Het nog een keer uitleggen, vaak heb je in een bedrijf met tientallen verschillende mensen te maken, die geen van allen van de anderen weten wat ze zeggen. En anders idd die kopie opsturen als je die nog hebt.

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-02 13:28

nee, ik heb het telefonisch besteld, twee keer doorverbonden dus idd lekker communicatie onderling. Het is speciaal voor mij gekopieerd, maarja, als ik niet krijg wat ik bedoelde heb je dr niet veel aan zo Scheve mond Frusty

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 15:53

Neem één ding van mij aan (office manager, en ik val onder de afdeling Facility Management): Wat je ook doet, info vragen of iets bestellen; doe het per fax en nooit per telefoon.
Jij hebt zoiets toch trouwens al eens eerder aan de hand gehad, of haal ik nu mensen door elkaar?


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-02 16:01

hahaha ongeveer iedere organisatie waar ik 'zaken' mee doe daar gaat wel wat mis... van absolute chaos totaan afboekingen van mijn credit card zonder toestemming. Dit kon d'r nog wel bij... zucht...
Helaas, niks via de fax gedaan... goed idee voor de volgende keer (zal meteen een contract opstellen dat indien nodig ik het terug kan sturen en niet hoef te betalen Knipoog )

Maargoed, iemand nog andere opties? Anders ga ik maar weer bellen met het bedrijf dat ik niet van plan ben het te gaan betalen. Zucht.

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 17:05

Contract is wel ietsjes overdreven maar als jij iets per fax vraagt of besteld kan je dit als stok achter de deur houden. Dan staat er zwart op wit dat je gevraagd hebt om een nederlands jaarverslag en dit heb je niet gekregen dus retourneer je het. Nu is het jouw woord tegen dat van hen; mijn verwachting is dat jij dus aan het korste eind zal trekken. Dienst verlenen houdt bij de meeste bedrijven in dat ze je nog net te woord willen staan en als ze je kunnen doorschuiven naar een ander vertellen ze je precies wat je horen wil om maar van je af te zijn zodat ze verder kunnen gaan met koffie zuup'n.

STEN

Berichten: 779
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: The Hague

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 20:16

Tis niet zo dat in het geval van woord tegen woord de consument bij voorbaat al de verliezer is.

Vaak gaat een kantonrechter uit van de volgende (even simpel verwoordde) stelling:
Het grote, rijkere, dus machtiger KvK tegen die kleine arme Laura, case dismissed. Je moet gewoon niet sue-en voor dit bedrag, en een natuurlijk persoon op zoveel kosten jagen in een woord tegen woord zaak.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-02 20:44

Betreft: Retourzending factuur en jaarverslag


Geachte heer/mevrouw,


Dinsdag 26 maart jl. heb ik telefonisch bij u het jaarverslag van Coca Cola aangevraagd. Ik heb duidelijk erbij vermeld dat het om de Nederlandstalige versie ging, en dat ik dit verslag vóór donderdag 28 maart nodig had en dat ik anders geen interesse meer had. Er werd mij verteld dat dit verslag € 15 zou kosten en dat men het direct toe zouden sturen.

Woensdag 27 maart kreeg ik het verslag binnen. Helaas was mij de Engelstalige versie toegestuurd en zat er tevens een factuur bij voor, ik meen, € 26. Ik heb het daarom meteen retourgezonden en een briefje bijgesloten waarin ik uitlegde dat ik expliciet het Nederlandstalige jaarverslag nodig had. De enveloppe is echter weer naar mij teruggestuurd, met hetzelfde verslag, met een mededeling dat dit verslag niet in het Nederlands verkrijgbaar was. Ik heb het toen weer retourgezonden aangezien ik geen interesse heb in de Engelstalige versie!

Vandaag kreeg ik het complete pakket weer terug van de PTT met daarop een sticker ‘Post retour afzender; Door geadresseerde wegens port geweigerd’.

Ik vind dit een erg vervelende situatie, vandaar dat ik u nu fax. Ik hoop dat u begrijpt dat ik deze acceptgiro niet zal betalen, omdat ik ten eerste duidelijk gevraagd heb om een Nederlandse versie (en mij ook is toegezegd dat dit dossiernummer bij een Nederlandstalig jaarverslag hoorde) en ten tweede omdat het bedrag op de acceptgiro niet overeenkomt met het bedrag genoemd in het telefonisch onderhoud. Tevens heb ik duidelijk bij de bestelling vermeld dat ik, zodra ik de juiste versie na die donderdag pas zou kunnen krijgen, ik er geen behoefte meer aan had. Ik ben eventueel bereid om voor de kopieerkosten te betalen (à 5 eurocent per pagina of iets dergelijks?), dus niet die € 26.

Graag zie ik een reactie binnen een week tegemoet, gedurende die tijd zal ik het verslag en de acceptgiro hier houden. Wanneer ik geen antwoord heb ontvangen voor 26 april 2002 stuur ik dit alles weer retour naar uw onderneming en verwacht ik dat de zaak daarmee af is.


Met vriendelijke groet,


Dara gaan we weer. Nouja, dit fax ik ze maar, en we zien wel weer. Ik en instanties... af en toe... ach, van het veeeel machtigere Interpay heb ik ook mn 175 euro teruggekregen. Dus dit is toch een eitje Knipoog

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 23:33

Je brief is iig prima Knipoog . Als je de volgende keer weer wat per telefoon bestelt/ informeert/ bespreekt, vraag dan meteen: "met wie heb ik gesproken?": De mensen bij de div. instanties, zeggen wel-is-waar altijd braaf hun naam, maar vaak hoor je die niet goed, of ben je hem aan het eind van het gesprek alweer vergeten Scheve mond .
Als je een naam hebt : even een aantekening maken: "gesproken met Dhr. zo-en-zo, of Mevr. die-en-die"
Die naam kan je dan altijd weer gebruiken in zo´n brief die je geschreven hebt. Succes ermee!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 00:58

KvK? Nog eens bellen en heel duidelijk vertellen dat je niet hebt ontvangen wat je hebt aangevraagd en dat je dus kennelijk niet de juiste informatie hebt gekregen. Spreek met diegene (vraag idd naam) af dat je het terugstuurt en de rekening niet zult voldoen.
KvK maakt wel vaker een foutje, zijn ze wel gewend.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 01:55

Ik heb dit (nog) even heel snel en vluchtig overgelezen en wat ik zo snel kan zien heb je dat nog niet zo slecht aangepakt.

Zo te zien heb je gewoon gelijk, maar zorg dat je dingen op papier hebt. Ook wat hier zoal staat ! Dat heeft de KvK vast niet Extreme duivel Gewoon afdrukken dus, en bewaren. Spreekt alleen maar in je voordeel.

Het lijkt me overigens niet dat de KvK het aan laat komen op een gerechtelijke incasso, maar je weet maar nooit.
Als het zo is zoals je vertelt zou ik in elk geval niet betalen en afwachten wat de reaktie is op je mail.

Bertus.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 09:15

ook een vervolgtipje: in het vervolg jaarverslagen bij bedrijven/instanties zelf aanvragen. Die sturen het vrijwel altijd gratis op (promotie), als ze het niet doen kun je altijd nog naar de KvK hollen. Bovendien kunnen ze je bij het bedrijf zelf vertellen hoe of wat, en vooral of ze wel hebben wat je zoekt!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-02 09:49

Volgens Coca Cola verstuurden ze enkel het engelse jaarverslag en moest ik bij de KvK zijn voor het Nederlandse. Ik snap wel waarom het verkeerd gegaan is, met engels bedoelen zij 'het internationale bedrijf' en met Nederlands ' het engelstalige verslag van de nederlandse coca cola bedrijven'
Maarja, heb ik nog niks aan. Ga vandaag mn brief maar faxen Haha!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

re

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 22:32

Jeetje wat een gedoe. Typisch geval van miscommunicatie Frusty. Ben benieuwd hoe ze reageren op je brief. Ik vind hem in iedergeval heel erg duidelijk en redelijk. Het ligt nu bij hun. Veel suc6 en laat ff weten hoe het afloopt.

Groetjes, Jacqueline


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie