beenbescherming in de Cross/springen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ashley_

Berichten: 74
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: omgeving R'dam

beenbescherming in de Cross/springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 21:00

Wat gebruiken jullie voor been bescherming met een cross/spring wedstrijd etc? gewoon peesberschermers? ook springschoenen? en noem maar op Haha!


Ashley_

Berichten: 74
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: omgeving R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 21:13

niemand die er antwoord op kan geven?? ik wil nl wedstrijden gaan rijden en wil morgen de beenbescherming gaan halen maar vroeg me af wat nou de meeste gebruiken..

Farjen

Berichten: 7926
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:23

Springen: gewoon peesbeschermers met springschoenen en strijklappen
Cross: heb al mensen gezien die dan stevigere peesbeschermers aandoen, die langer zijn ook. Hetzelfde voor de achterbenen

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:26

Voor beide peesbeschermers, springschoenen en kogelbeschermers. Hou er wel rekening mee dat als het klitteband nat wordt los kan laten.

Lenrieta prest v. Ulster
Unieta sport drs v.Kennedy dressuur Z2+24, springen B+43, L+8.
Walk on Top v. Ooseven ZZ Licht + 15 Te koop
Havalieta v. Bodinus mag nog even genieten van haar jeugd

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:35

Goede peesbeschermers kopen.
Ik heb geen ijzers, maar als je die wel hebt zijn springschoenen ook wel handig, tegen het ijzers aftrappen.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:37

Cross: NEW cross beschermers, voor en achter (achter de lange versie, alla crosstype NEW beschermers dus) en springschoenen voor (Eskadron). Het springparcours voor de cross leg ik ook met deze beschermers af.
Ik heb de NEW beschermers met bont/fleece voering, deze blijven goed zitten, ook door de blubber en het water, het is allemaal geen probleem voor deze beschermers!

In een gewone springwedstrijd: Leren peesbeschermers van Kentaur en strijklappen van Eskadron.

Ashley_

Berichten: 74
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: omgeving R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 21:40

bedankt voor de reacties! nog meer mensen?

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:47

wat vinden jullie het makkelijkst trouwens? springschoenen met of zonder klitteband?

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:49

Met klittenband, ik heb Eskadron, Action en HH springschoenen Neopreen met klittenband en dat is makkelijk en blijft goed zitten. Ben er in al die crossen nog nooit 1 kwijt geraakt!

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:51

oke bedankt!

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 07:22

Ik ga met Chantal-cs mee. Ik gebruik precies dezelfde beenbescherming als zij in de cross en bij het springen. Soms zie je mensen met hele karige beenbescherming in de cross; alleen een paar peesbeschermers voor en verder niets. Mijn paard is me veel waard, dus alleen de beste bescherming is goed genoeg. In de beschermers van NEW zit een sterke kevlar laag die het been veel beter beschermd dan gewone peesbeschermers.

JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:25


JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:26

Ik gebruik in de cross voor: springschoenen en New beschermers met daaronder een strikbandage en voor achter alleen NEW beschermers

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:32

Gewone peesbeschermers zijn echt waardeloos voor in een cross. Ik heb zelf 3 in 1 beschermers voor en achter. Eentje is van Action en die andere weet ik niet meer. Die maken we ook nog eens extra vast (vroeger met grijze tape) en tegenwoordig met aparte riempjes.
De NEWs waarover in dit topic gesproken wordt zijn ook heel erg goed. Zit daar niet een stalen plaat in ter bescherming?

Springschoenen wil ik zelf niet me klittenband. Kans dat het ergens scheurt is me te groot. Ik heb zelf van die losse flapjes. Die kan ik nl groter maken, omdat bij mijn paard een normale maat niet past. Ik maak die met een riempje vast. Ik vertel er wel eerlijk bij dat ik er eentje ben kwijtgeraakt bij het zwemmen in Renswoude in de vijver.

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:43

Scum schreef:
Gewone peesbeschermers zijn echt waardeloos voor in een cross. Ik heb zelf 3 in 1 beschermers voor en achter. Eentje is van Action en die andere weet ik niet meer. Die maken we ook nog eens extra vast (vroeger met grijze tape) en tegenwoordig met aparte riempjes.
De NEWs waarover in dit topic gesproken wordt zijn ook heel erg goed. Zit daar niet een stalen plaat in ter bescherming?


Nee, geen staal, maar kevlar, dat is een soort harde kunststof; hetzelfde materiaal dat wordt gebruikt voor de pakken van motorrijders. Knipoog

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:53

en die nieuwe van eskadron?? Naast klitteband zit hij ook nog eens vast met een drukker.
De voorkant is gemaakt van Pikosoft, het zelfde als de springschoen(lijkt een beetje suede achtig)
Deze dus:
Afbeelding

Voor achter zijn ze ook te verkrijgen in de lange versie, of een stijklap die wat hoger is dan de gemiddelde strijklap.

Ik geef toe, het plaatje is een beetje raar. Maar het is gewoon de Eskadron peesbeschermer met extra beveiliging tegen het open gaan en een extra bescherming voor de voorkant van het been.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:59

Ik spring niet op wedstrijden maar als ik spring heb ik gewoon peesbeschermers en strijklappen om.


Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:31

Ik zou die nieuwe van Eskadron niet gebruiken voor de cross. Er zijn niet voor niets speciale beschermers!

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 16:02

Ik spring (geen wedstrijden) met peesbeschermers en springschoenen (neopreen) voor, en strijklappen achter. (Eskadron en Lami Cell).

Met de terreinrit (en met 'heftige' menactiviteiten) gebruik ik 3 in 1 beschermers en/of elastische bandages met onderlappen, en neopreen springschoenen.

Ik stond er trouwens ook van te kijken hoe weinig bescherming sommige mensen bij hun paard omdoen met een cross...
Kleine moeite groot plezier denk ik altijd maar! Knipoog

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 16:06

Simmie schreef:
Ik zou die nieuwe van Eskadron niet gebruiken voor de cross. Er zijn niet voor niets speciale beschermers!


Deze zijn speciaal voor de cross

Ukster

Berichten: 2773
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 16:14

ik wou die neophreen springschoenen, heb je alleen maat M. dus ik die gekocht en zelf kleiner gemaakt Tong uitsteken hahah.

Beter een pony die steigert, dan een paard dat weigert.
....

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 23:30

Die 'cross'-beschermers van Eskadron zijn niets waard voor het SGW. Ik mis de extra versteviging erin, waardoor de kans dat ze er doortrappen als het eens goed mis gaat mij te groot is...

Ik gebruik zelf voor de cross beschermers van NEW. Rondom + springschoenen van NEW. Ben over de springschoenen niet zo te spreken, die worden eerdaags wel vervangen door springschoenen van CC of Style.

Met springen gebruik ik 'normale' beenbeschermers. Voorheen van Eskadron en nu van BR, want die zitten bij Otje beter. Gewoon een peesbeschermer en een strijklap, springschoenen doe ik met springen eigenlijk nooit

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 06:34

Ook ik heb geen goede ervaringen gezien met de 'cross-beschemers' van Eskadron, ze zakken netzo hard af als alle andere 'gewone peesbeschermers' in de cross en missen de extra versteviging zoals Gomir al zei.

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 06:52

gomir schreef:
Die 'cross'-beschermers van Eskadron zijn niets waard voor het SGW. Ik mis de extra versteviging erin, waardoor de kans dat ze er doortrappen als het eens goed mis gaat mij te groot is...

Ik gebruik zelf voor de cross beschermers van NEW. Rondom + springschoenen van NEW. Ben over de springschoenen niet zo te spreken, die worden eerdaags wel vervangen door springschoenen van CC of Style.

Met springen gebruik ik 'normale' beenbeschermers. Voorheen van Eskadron en nu van BR, want die zitten bij Otje beter. Gewoon een peesbeschermer en een strijklap, springschoenen doe ik met springen eigenlijk nooit

eigenlijk idem als gomir, alleen heb ik gewone springschoenen met klittenband voor de cross en die blijven prima zitten.
Springen Eskadrons voor en achter en ook springschoenen.

En ik ben idd erg zuinig op de benen van de paarden, ik zal binnenkort dan ook aan mijn 2e set NEWs moeten als ik er twee op een dag ga crossen.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 07:34

Unity schreef:
en die nieuwe van eskadron?? Naast klitteband zit hij ook nog eens vast met een drukker.
De voorkant is gemaakt van Pikosoft, het zelfde als de springschoen(lijkt een beetje suede achtig)
Deze dus:
[image]

Voor achter zijn ze ook te verkrijgen in de lange versie, of een stijklap die wat hoger is dan de gemiddelde strijklap.

Ik geef toe, het plaatje is een beetje raar. Maar het is gewoon de Eskadron peesbeschermer met extra beveiliging tegen het open gaan en een extra bescherming voor de voorkant van het been.


fijne peesbeschermers maar voor de cross waardeloos!!van NEW zijn ze goed, daar zit een ijzeren plaat in die tegen de pees aan zit, erg veilig dus!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marita, noor14, Sorro, Zonnetje97 en 14 bezoekers