wie kent gerrit zomer(homeopaat)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

wie kent gerrit zomer(homeopaat)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 17:02

wie kent de homeopaat gerrit zomer???en heeft er ervaring mee?hoe duur is hij enz?owel positief als negatief is welkom!!!want zoek iets voor mijn paard want die heeft chronische bronchites...gr


Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:12

Gebruik de zoekfunctie eens; er zijn al meer topics over hem geweest. Ik vind hem echt goed; zegt al gauw of hij denkt dat hij je paard kan helpen en zal niet onnodig lang dokteren.
Website: gerrit-zomer.nl

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 18:18

Mijn paard had ook chronische bronchitis volgens mijn dierenarts. Ben daarna naar Gerrit Zomer gegaan omdat ik uit het verleden hele goede ervaringen met hem heb. Special is nu helemaal gezond, staat gewoon in een binnenstal op stro en heeft nergens last meer van. Special bleef hoesten omdat ze vocht bij haar hart had. Hier heeft zij homeopatische medicijnen voor gehad. Ik raad je aan om bij hem langs te gaan. Het is een hele eerlijke man die het ook aangeeft als hij vindt dat je naar een reguliere arts moet gaan!! Ik heb eventueel wel een telefoonnummer voor je!

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:04

Citaat:
Special is nu helemaal gezond, staat gewoon in een binnenstal op stro


weet je nog welke medicijnen dat waren?

Ik heb ettele jaren geleden een cursus van Gerrit Zomer gevolgd, toen nog in het KNF gebouw. Het is een eerlijke man, die zijn vak goed verstaat. Dat pendelen daar moet je in geloven (ik ben daar te nuchter voor).
Met eerlijk bedoel ik, dat hij -prijstechnisch -je niet het vel over de neus haalt.

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 20:13

suzan hoeveel kost hij dan??

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:27

wat hij nu vraagt, zou ik echt niet weten. Misschien iemand anders? Anders zou je hem altijd even kunnen bellen. Hij komt gewoon bij je, bekijkt de stallen, de omgeving en het paard (of pony of ander huisdier)

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 20:32

oke alvast bedankt,kan die een paard helpen met chronische bronchites?

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 22:38

Citaat:
weet je nog welke medicijnen dat waren?


Doorbloeding, urinewegen en weerstand.

Een consult is volgens mij rond de € 100,00. Medicijnen kun je via hem bestellen of gewoon via je eigen apotheek.

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 22:42

nou dat vind ik erg duur,,,is niet te betalen

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 22:46

Citaat:
nou dat vind ik erg duur,,,is niet te betalen


Vind je? Mijn dierenarts nota was € 285,00 en daarna was er dus niets veranderd!!

Mijn paard is nu weer gezond dan vindt ik € 100,00 niet veel geld, zeker gezien de dierenarts nota.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 08:17

Citaat:
Mijn paard is nu weer gezond dan vindt ik € 100,00 niet veel geld, zeker gezien de dierenarts nota.


hoe lang is hij bij je geweest?

(Voorrijkosten zijn vrij hoog. Als je kunt combineren met meerdere paarden behandelen vervallen vaak de voorrijkosten )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:10

Vorig jaar een bespreking van hem bijgewoond. Wat hij verteld komt heel waarnemelijk over. Ook het verhaal van de brokken. Maar dat was vroeger zo, al lang niet meer dat van alles er maar in verwerkt wordt.
Ik wilde hem naar mijn paard laten kijken, maar ik kon niet die dag dat hij bij een paard in de buurt zou komen. Achteraf gezien ben ik daar blij om.

Het is een gok die je neemt. Ken een paard dat behandeld is door hem voor heel veel geld. Hij zou hem weer gezond maken. Dus niet, psaard ging steeds meer achteruit en is bij de slager beland. Zijn poeder ed. hebben een half jaar geduurd, steeds weer iets nieuws, maar hij zou beter worden. Ik denk dat zijn knip beter is geworden.

In die zelfde tijd had ook mijn paard chronische bronchitis. Ben naar de kliniek gegaan. Zowiezo was via de bronchoscopie te zien hoe en wat, niet te zien met stokjes/wicheroedes e.d apparaten. Ik ben al met al veel minder geld kwijt geweest en had binnen een week al een opknappend paard. Hij staat nog op zaagsel maar verander het niet, vind het wel goed zo. Hooi wat heel stoffig is maak ik nat, stof is zo wie zo nooit goed dus ook voor paarden die geen CB hebben, vele mensen maken een nieuwe baal nat voor ze het voeren.

Ben benieuwd waarom je voor het alternatieve circuit kiest. Ik zou eerst het reguliere proberen. Ik heb mijn paard in bodegraven laten behandelen. Het consult kost geloof ik maar 20 euro,dus voor die 100 euro heb je ook het onderzoek en een deel van de medicijnen. Kun je meteen al zien of het aanslaat. Als je de poeders van GZ nog bij het consult moet kopen ben je al duurder uit en dan nog maar afwachten of jouw paard net niet wat meer nodig heeft.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:22

Citaat:
Ben benieuwd waarom je voor het alternatieve circuit kiest. Ik zou eerst het reguliere proberen


dat vind ik ook, met allerlei soorten problemen eerst naar de Da of nog beter:erkend paardenarts. Maar soms is er iets waar je al tijden mee tobt en niets verandert.

In dat soort gevallen kan homeopathie zeker uitkomst bieden. Jammer dat jij een negatieve ervaring hebt met GZ.

Ik denk dat je overal (regulier of alternatief) wel eens een nare ervaring kunt opdoen.

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-04 12:33

hoi inderdaad,ik ben al jaren bij een dierenarts geweest,en elk jaar komtr het terug omdat het chronisch is,vele kuren ventipulmin gehad en prednisolon,en ook een hoop geld kwijt,en nog eens bijwerkingen ook,maar vind gerrit zomer wel heel erg duur,ik moest laatst €50 betalen bij van de marel,wat haar erg goed aanslaat is werken met essentiele olie en dan stomen..

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:09

Dan heb je het niet getroffen met je DA. Begin eens aan de basis en zoek eerst uit wat er precies aan de hand is....wellicht via bronchoscopie of, wat tegenwoordig veel gebeurd aan de hand van het bloed. Bloed wordt opgestuurd naar Brussel (ja, ook door ned. da's) en de allergie wordt bepaald. Op basis hiervan wordt een anti-serum gemaakt (klachten verergeren dan eventjes) hier zijn al heel veel paarden mee geholpen....teveel paarden worden onterecht afgeschreven als zijnde "dampig" of "chronische bronchitis"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:13

Emaartje het hangt er natuurlijk altijd van af hoe ernstig het is. Heb je een dampig paard dan is er niet veel meer aan te doen. De bronchieen zijn dan aangetast en wat stuk is, kan niet meer gerepareerd worden. Elk jaar zijn er periodes dat luchtwegprobleem-paarden het extra moeilijk krijgen.

Mijn paard heeft overigens geen ventipulum gekregen. Antibiotica niet in poedervorm maar injekties (zelf moeten geven in de borst), ontstekingremmer (ook in de borst) en dan uiteraard het stof (de bron) tot het minimum beperken.

Een andere DA had ook antibiotica in poedervorm gegeven, ventipulum en bronchospect en 2 ontstekingremmers geinjecteerd. Om de week 1. Een heerlijk dure rekening ontvangen en een paard dat het steeds moeilijker kreeg met ademen. Na dikke maand een soortgelijke behandeling maar anders en een andere DA en voila.

Nog even over GZ, tijdens de behandeling van dat paard vond hij het niet nodig dat het paard op zaagsel ipv stro werd gezet en ook hoefde het hooi niet nat gemaakt te worden. Dus de bron werd niet weggehaald, wie neem je dan in het ootje? Juist daarom heb ik gemengde gevoelens, zeker als er steeds weer iets nieuws werd opgestuurd. Ga je toch denken als het paard elke dag weer een doses stof inademt en daarnaast homeopatische kruiden krijgt, je tegen elkaar in werkt. Wie wordt hier nu beter van?

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:25

Ik ken Gerrit nu al 8 jaar en heb bij hem kursussen gevolgt en heb hem ook op stal gehad om mijn paarden te behandelen EN NOOIT heb ik hem een POEDER zien/horen voorschrijven. Hij werkt in het algemeen met bekende middelen die in tablet of vloiestof vorm zijn, en deze zijn of via hem te bestellen of via uw eigen apotheek!

Verandering van strooi naar zaagzel of hooi nat maken zijn middeltjes die voorgeschreven worden die de symptomen misschien verhelpen maar de oorzaak van de problemen niet geneest !!!! Er wordt veelste vaak "stof allergie of gevoeligheid" geroepen terwijl de OORZAAK veel dieper ligt. Eerst die oorzaak verhelpen en dan kan je pas de varianten op de symptomen vlak uitschakelen.

Er zijn verschillende GROTE namen in de paardensport die gebruik maken van zijn diensten, nationaal (NL) en internationaal.

Wat betreft kosten .... reken is uit wat je nu al kwijt bent aan DA kosten en wat je kwijt gaat zijn deze winter en dan maak het sommetje. Hij is eerlijk genoeg om je niet de kosten in te jagen als het niet nodig is ... en dat kan niet gezegt worden van andere !

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:30

russel schreef:
Vorig jaar een bespreking van hem bijgewoond. Wat hij verteld komt heel waarnemelijk over. Ook het verhaal van de brokken. Maar dat was vroeger zo, al lang niet meer dat van alles er maar in verwerkt wordt.
Ik wilde hem naar mijn paard laten kijken, maar ik kon niet die dag dat hij bij een paard in de buurt zou komen. Achteraf gezien ben ik daar blij om.

Het is een gok die je neemt. Ken een paard dat behandeld is door hem voor heel veel geld. Hij zou hem weer gezond maken. Dus niet, psaard ging steeds meer achteruit en is bij de slager beland. Zijn poeder ed. hebben een half jaar geduurd, steeds weer iets nieuws, maar hij zou beter worden. Ik denk dat zijn knip beter is geworden.

In die zelfde tijd had ook mijn paard chronische bronchitis. Ben naar de kliniek gegaan. Zowiezo was via de bronchoscopie te zien hoe en wat, niet te zien met stokjes/wicheroedes e.d apparaten. Ik ben al met al veel minder geld kwijt geweest en had binnen een week al een opknappend paard. Hij staat nog op zaagsel maar verander het niet, vind het wel goed zo. Hooi wat heel stoffig is maak ik nat, stof is zo wie zo nooit goed dus ook voor paarden die geen CB hebben, vele mensen maken een nieuwe baal nat voor ze het voeren.

Ben benieuwd waarom je voor het alternatieve circuit kiest. Ik zou eerst het reguliere proberen. Ik heb mijn paard in bodegraven laten behandelen. Het consult kost geloof ik maar 20 euro,dus voor die 100 euro heb je ook het onderzoek en een deel van de medicijnen. Kun je meteen al zien of het aanslaat. Als je de poeders van GZ nog bij het consult moet kopen ben je al duurder uit en dan nog maar afwachten of jouw paard net niet wat meer nodig heeft.


Wat vertelde hij over brokken ?

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:23

Citaat:
Nog even over GZ, tijdens de behandeling van dat paard vond hij het niet nodig dat het paard op zaagsel ipv stro werd gezet en ook hoefde het hooi niet nat gemaakt te worden. Dus de bron werd niet weggehaald, wie neem je dan in het ootje?


Mijn paard is gediagnosticeerd met chronische bronchitis door dierenkliniek Wolvega. Er is zelfs in een rapport aan de verzekering geschreven dat de vooruitzichten moeilijk waren. Mijn paardje is nu weer helemaal gezond en inderdaad ...... staat nog steeds op stro en krijgt gewoon hooi zonder dat het natgemaakt is!! Dus wie houdt wie nu voor de gek?

Ik heb inderdaad ook nog nooit een poeder van GZ gehad. Alleen homeopatische druppels die ik via mijn eigen apotheek heb gekocht. Dus verdienen aan medicijnen doet hij ook niet want anders had hij ze zelf wel verkocht. Verder heeft hij het bij mij ook nooit over brokken of iets dergelijks gehad.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:37

Ik aanbid die man.
Hij heeft ons een boel elende en geld bespaart
Heb geen zin alles te tikken maar Whis is van haar bulten af!

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 07:53

Gerrit Zomer komt trouwens 20 november 's middags bij de jubileumshow van het Friesch Paardenstamboek om twee lezingen te geven en ook twee paarden te behandelen. Dus als iemand hem life aan het werk wil zien Haha!

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 12:18

ik vind gerrit zomer wel prijzig!!!!!!!!!!!€95 vraagt hij ervoor

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:34

valt best mee vind ik,
die DA kosten zijn vaak veel meer...

Dag lieve mama...

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 16:12

ja maar als die dan vaker moet komen,lopen de kosten goed op!!!!!!!


Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 16:23

als het goed is hoeft hij niet vaak te komen,
hij komt en kijkt wat hij kan doen voor je,
ik kan hem je echt aanraden

Dag lieve mama...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: eva92, redbutton, Theseus, xAnthea en 78 bezoekers