zenuwachtig...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

zenuwachtig...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 11:58

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=297616

Al eerder keek ik uit naar vacatures, maar nu is het echt noodzakelijk geworden. Zoals je in bovenstaand topic kunt lezen loopt in november mijn contract af.

Vanmorgen ben ik vol goede moed nogmaals de vacaturesites op het internet bij langs gegaan. Een vacature lachte mij toe. Bij een bedrijf hier in de buurt zoeken ze een telefoniste/receptioniste voor 40 uur in de week. Daarbij zal postverwerking gaan horen.

De 40 uur klinkt al aanlokkelijk, maar ook de baan zelf. Na het lezen van de vacature heb ik dus de stoute schoenen aangetrokken en heb ik gebeld met de contactpersoon van het desbetreffende uitzendbureau.

Meneer was uiterst vriendelijk en heeft mij uitgenodigd vanmiddag op gesprek te komen.

Enige verieste zijn:

- een goede telefoonstem
- representatief
- nederlands in woord en geschrift goed beheersen
- en ervaring in soortgelijke functie

Nou heb ik een tijdje bij een transportbedrijf de administratie afgehandeld en de telefoon moeten beantwoorden. Op mijn huidige werk moet ik continu naar de wensen van een klant luisteren om de klant een goed en deskundig advies te geven om de klant een goede schoen aan te meten. Klantvriendelijkheid staat voorop. Communicatief ben ik dus goed vaardig. Ik dien altijd goed gekleed te zijn in de winkel.

Denken jullie dat ik een kans maak??? Zullen jullie voor mij duimen???
Laatst bijgewerkt door Justice op 27-09-04 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt


Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:03

Ik duim voor je! Succes vanmiddag!

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

joelle

Berichten: 459
Geregistreerd: 07-09-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:08

Inderdaad succes vanmiddag, hebben ze niet een site waar je al kunt kijken wat het bedrijf allemaal doet. Een goede voorbereiding staat altijd goed.

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:08

succesz he! En houdt ons op de hoogte Lachen

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:12

Natuurlijk maak je een kans! Waarom niet?

Maar we gaan duimen hoor

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 12:12

Het bedrijf heeft de vacature laten plaatsen via een uitzendbureau. Op de site word geen informatie vrijgegeven over het bedrijf zelf. De contactpersoon van het uitzendbureau zal mij vanmiddag de nodige informatie vertellen. Echt voorbereidend werk kan ik dus helaas niet doen. Ik ga mij van mijn beste kant laten zien en ik kan niet meer dan mijn best doen om een goede indruk achter te laten.

Dank!

Ariebombarie

Berichten: 10924
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: AMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:12

het gaat je lukken meid!! succes!!! *duim, duim, duim*

Domme gedachten heeft iedereen, alleen de wijze houdt ze voor zichzelf

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:13

Veel succes! De eerste indruk is erg belangrijk.

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 12:19

Nog tips, adviezen???

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 13:41

Wees lekker jezelf. Dan voel je je ook gewoon het meest op je gemak, en straal je dat uit. Verder schijnt de eerste indruk idd heel erg belangrijk te zijn, dus let daar ook op.

Ben je nog niet ingeschreven bij uitzendbureaus? Ik zou ze lekker meteen allemaal afgaan als je per november een andere baan wilt hebben... Je bent nu toch bezig!
Neem een stapel cv's en een grote glimlach mee, zorg dat je goed onder woorden kunt brengen wat je zoekt, en ga op weg!
Laat je overal inschrijven, en laat ze met je mee zoeken. Veel contact onderhouden met de uitzendbureaus, dan ben je altijd in hun gedachten wanneer er daar een leuke vacature binnenkomt.

Zo ben ik ook aan mijn baan gekomen, en ik heb meteen een contract gekregen, ze zochten gewoon heel snel een medewerker, dus geen gedoe met het uitzendbureau!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 13:43

Justice schreef:
Nog tips, adviezen???


Ja hoor. Probeer het sollicitatiegesprek meer als een kennismakingsgesprek te zien, dat scheelt veel zenuwen. Probeer je niet anders voor te doen dan je bent (valt meestal toch wel op), maar blijf gewoon jezelf. Beantwoord niet alleen keurig de vragen die je krijgt, maar stel zelf ook vragen. Laat zien dat je echt geinteresseerd bent in het bedrijf en de functie en niet alleen maar in het bedrag dat je maandelijks gestort krijgt Knipoog.

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:20

Heel veel succes. Laat je weten of je het bent geworden?

[o]

juval

Berichten: 13184
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:24

heel veel succes!! ik zal voor je duimen hoor.
tips, probeer jezelf te zijn, doe je niet anders of beter voor, daar krijg je het later alleen maar moeilijk mee.
Ben geinteresseert in de persoon die tegenover je zit en in het bedrijf, stel zelf ook vragen.
Ik hoop dat het lukt!

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:29

Heel veel succes, als je dit nog leest tenminste...

ik kan je niet zeggen of ik vind dat je een kans maakt, aangezien ik je eigenlijk zo goed als niet ken...

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.


Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 16:18

heyhey bokkers,

Vanmiddag dus naar Genemuiden gereden voor het gesprek met de contactpersoon van het desbetreffende uitzendbureau waar de vacature open stond.

Na mijn cv besproken te hebben met meneer heeft hij me alle informatie gegeven over het bedrijf waar ze een telefoniste/receptioniste zoeken. Al mijn vragen zijn beantwoord. Het gesprek verliep soepel en gezellig Lachen Was ook een leuke vent om mee te babbelen Bloos!

Op basis van mijn cv wou hij mij in eerste instantie niet voorleggen aan het bedrijf; Ik heb geen gerichte werkervaring als receptioniste/telefoniste. Maar de eerste kennismaking was zo goed dat meneer mij graag voor zou leggen als kandidaat voor de vacature Volgens hem ben ik communicatief zeer goed vaardig en weet ik op de juiste manier met mensen om te gaan door mijn werkervaring als verkoopadviseuse. Klein pluspunt is de korte tijd dat ik al eens bij een transportbedrijf op kantoor heb gewerkt.

Deze week neemt het uitzendbureau nog contact met mij op. Dan krijg ik ook te horen of het bedrijf wel of niet instemd met een gesprek.

Liefs

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 16:27

Spannend Fijn dat het gesprek zo goed is verlopen
Ik duim nog steeds voor je

"All the things we've lost, will teach us see the pretty things in life" ღ - Krezip - Sweet Goodbyes
            I stepped on a cornflake, so I guess I'm a cereal killer...

juval

Berichten: 13184
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 16:29

oh, dat klinkt goed, ik hoop echt dat je de baan krijgt! veel succes.

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 16:44

Ik vind het ook spannend.

Schep nog geen verwachtingen, hoewel het allemaal goed ging, want als het dan niks word kan het ook niet tegen vallen.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 17:07

Spannend, hopelijk word het wat Lachen

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bolletje29, Eilish, Facebook, GoogleAdsense, lastig, Manieki, Suliko, Varekaj en 152 bezoekers