1e x roosjes gemaakt >> foto's + vraagjes

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

1e x roosjes gemaakt >> foto's + vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 15:15

Nou had vandaag vrij en moest ff naar de ruitershop, dus meteenmaar naald en draad meegenomen om een te proberen om roosjes te maken. Had via bokt al ff gezocht hoe ik dat het beste kon doen. Heb er 4 gemaakt en ben er denk 10 minuutjes mee bezig geweest, viel me mee dus.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En wat vinden jullie ervan?? Ik vind ze wel aardig, maar vraag me af of ze niet breder moeten. Ik had voor mijn gevoel al heel veel manen, maar ze zijn nog best klein en smal.

En voorkom ik dat je dat ziet op die laatste 2 foto's??? Bij het terugsteken, trek je dat dus mee naar binnen en dan krijg je van die kuiltjes erin.

O ja, en hoe werk je dat af met die draadjes?? Heb ze een keer of 3-4 heen en weer gedaan, kan je ze dan gewoon afknippen??

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:20

ziet er netjes uit hoor! Zeker voor de 1e keer. Wat helpt is de manen wat laten groeien. Dan heb je net iets meer maan, en wordt het roosje ook groter zonder dat je meer manen hoeft te pakken. Anders krijg je van die brede diengen die hoe dan ook los gaan zitten, en het moet mooi strak blijven. Mijn paard had dikke manen, dus daar was het makkelijk bij om mooie roosjes te maken. Beetje vreemde tip misschien, maar ik trok de manen niet meer, ik knipte ze. Dan worden de manen wat dikker, en worden de roosjes nog mooier.

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:25

Hoe heb jij dat na t vlechten gedaan met t draadje? heb je dat ergens aan vastgemaakt ofzo?

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 15:25

Mijn paard heeft ook dikke manen en heb ze al een poosje niet meer getrokken. Ik laat ze idd gewoon nog ff groeien, knippen begin ik niet aan, dan trek ik het wel een beetje bij. Nog oplossingen voor mijn andere vragen???

kitbits

Berichten: 1416
Geregistreerd: 28-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:30

Netjes, waar staat in bokt hoe je dit kunt doen?

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:45

Ik hoorde toevallig gister van mijn instructrice dat ze de draadjes gewoon afknipt zonder een knoopje erin te leggen. Schijnt prima te blijven zitten!

Mijn complimenten trouwens over de roosjes hoor, ik zou het er zo mee doen!
Laatst bijgewerkt door Mrijn op 27-09-04 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:58

ik knip ook zo dat draadje af, blijft idd prima zitten. mits je het er vaak genoeg doorheen hebt gehaald.

cocktail

Berichten: 3023
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 16:09

Het ziet er prima uit hoor voor de eerste keer OK dan!

Ik maak er wel naar het doorhalen van het draad en knoopje in en knip dan de uit einden af, Zo blijft het extra goed zitten. En dan kun je ook aan de andere zijde van de mannen het plukje er een beetje uitrekken zo ziet het aan de andere zijde ook mooi uit. Knippen is een zeer goede tip zo zijn de mannen even recht en krijg je idd wat dikkere plukken.