Jamaica gaat weg :'(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 14:48

Hee! Let een beetje op je woorden!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 14:55

hihi, ik vind jouw reactie wel grappig. Zal het vuurtje nog wat opstoken. Jij zegt dat je niet bepaalt of die manege hun ponies wel of niet mogen verkopen. MAar je scheldt ze wel grof uit als ze iets doen wat jou niet bevalt. WIe is er hier nu dom?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 14:57

pniekepnak schreef:
Niet ieder paard is hetzelfde en ieder paard is wel eens fris. En nooit, nooit een paard laten rollen als je aan staat te singelen, je kan het al aan zien komen, als hij gaat schrapen en snuffelen enzo op de grond. Als je dan al meteen zijn hoofd omhoog trekt gebeurt er vaak niets. Dat die Olimpic aan het steigeren en bokken was, zal waarschijnlijk gewoon gekomen zijn doordat hij een beetje fris was, dat heeft ieder paard wel eens, en betekent niets. Zolang jij laat merken dat je de baas bent, is er niets aan de hand.
Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel


Dat zeg je wel heel gemakkelijk maar het bereft hier wel manegeruiters die nog niet de ervaring hebben. Oympic is een slim paard en doet soms rare dingen om er onder uit het werk te komen.
De ruiter liet hem ook niet rollen ik verder Olympic er eerder van dat die zich gewoon neersmeet om dan te gaan rollen.

Helaas staan Iduna en Olympic bekend als paarden met een uitdaging. Ze willen nog wel eens flink ondeugend zijn Haha! .

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-02 14:58

Van mij mogen ze jamacia best verkopen aleen ik vindt ut poedersuiker vanwege die wedstrijd!

SNAP UT DAN!!!!!!

en gister was ik depri en dan zeg je van die dingen maarjah , jullie zijn natuurlijk anders!

dit is eg niet goed om hierop te reageren ik had op steun verw8 maarja laat maar!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 14:58

*heeft ogen zo groot als schoteltjes en mond hangt open*
Volgens mij moet jij eens even je grote mond houden, Debbie, ik heb het idee dat je een of andere meisje bent van een jaar of 10 die gruwelijk verwend is....
Sjongejonge, wat een bek zit er op jou. Ik dacht eerst dat ik maar mijn mond wijselijk dicht zou houden, maar dit gaat me te ver.

Zou je trouwens zo vriendelijk willen zijn om je Caps-Lock af te zetten, MSN-taal achterwege te laten en gewoon ABN willen typen.

Dank je.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 14:58

[quote="Desiree"]Zal het vuurtje nog wat opstoken. quote] }>

ik blus alvast Vork

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 15:01

grinnik, ben benieuwd of het blussen lukt Kimmy.
Debbie, ik snap natuurlijk wel dat je baalt van die wedstrijd, maar ik ben zelf iets zakelijker en realistischer ingesteld dan jij. Een manege heeft vaak geen keus en kan het zich financieel niet permitteren om "nee" te zeggen tegen een pony die ze kunnen verkopen, die eigenlijk toch al niet geschikt was voor het werk. Ik raad je aan om je niet aan een dier te hechten dat niet van jou is, want dat loopt altijd verkeerd af. JE zult er altijd een keer ongewild afscheid van moeten nemen. Je hebt daarin nooit vrijheid van keuze. je moet jezelf ook in bescherming nemen.

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-02 15:01

imker schreef:
idee dat je een of andere meisje bent van een jaar of 10 die gruwelijk verwend is....


Dank je.


Ik ben 14 en mensen die zo reageren reageer ik zo terug, denk je dat ik het leuk vindt dat mensen zo reageren terwijl ik me poedersuiker voel Verdrietig
En zoals ik al zei ''de laaste tijd komt alles tergelij'' dus ben eg behoorlijk opgefokt en dan kan ik dit niet gebruiken...
Ik dacht dat je hier zo goed probelemen en alles kon delen maar het lijkt wel of jullie aleen maar kunnen zeiken!
Ga iemand anders pesten reageer niet op dit topic als je gaat lopen zeiken!
dat ken ik nu niet gebruiken

Het is hertzelfde dat als jou paard wordt ingeslapen of dattie wordt verkocht of wat dan ook , dan ga ik toch ook nie zeiken?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 15:01

xxxdebbiexxx schreef:
Je moet je bek houde!
Sorry hoor maar ik maak zelf nog wel uit wat ik ervan zeg! en ik heb het al veranderd dus!
En trouwesn volgens mij wonen we in nederland Verward mag je je mening uiten Verward

(sorry mensen voor die titel , ik heb hem al veranderd)


Sorry Debbie ik vind wel dat je een beetje respect voor je manege mag hebben. Ik weet dat ze af en toe meelezen ik zou het niet leuk vinden als je op deze manier een stalling afmaakt. Sorry je verliest zo wel een hoop respect bij mensen.

Je mag best je mening uiten maar je kan dat ook wat vriendelijker doen en niet zo bot. We hebben hier te maken met een bedrijf die hard moet werken voor zijn centen en die ga jij hier een beetje afzeiken. Sorry dat kan je gewoon NIET maken Boos! . Vooral als je maar een keer in de week komt rijden. Andere mensen komen daar iedere dag naar volle tevredenheid.

Ben blij dat je je titel hebt aangepast Haha! .

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 15:05

Debbie, ooit gehoord van de wet van Murphy! DAt is een wet die echt bestaat. HEt komt er in die wet op neer dat altijd alles tegelijk komt, je altijd te veel moet incasseren in een tijdsbestek, en dat als er iets verkeerd kan gaan, dan gaat het verkeerd.
Denk je dat je de enige bent die een hoop dingen tegelijk voor zijn kiezen krijgt? That's life! Ik deed misschien onaangenaam tegen je, maar ik bleef wel netjes. Jij niet...

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 15:08

xxxdebbiexxx"]
[quote="imker schreef:
idee dat je een of andere meisje bent van een jaar of 10 die gruwelijk verwend is....


Dank je.


Ik ben 14 en mensen die zo reageren reageer ik zo terug, denk je dat ik het leuk vindt dat mensen zo reageren terwijl ik me poedersuiker voel Verdrietig
En zoals ik al zei ''de laaste tijd komt alles tergelij'' dus ben eg behoorlijk opgefokt en dan kan ik dit niet gebruiken...
Ik dacht dat je hier zo goed probelemen en alles kon delen maar het lijkt wel of jullie aleen maar kunnen zeiken!
Ga iemand anders pesten reageer niet op dit topic als je gaat lopen zeiken!
dat ken ik nu niet gebruiken

Het is hertzelfde dat als jou paard wordt ingeslapen of dattie wordt verkocht of wat dan ook , dan ga ik toch ook nie zeiken?
[/quote]


Heel fijn Debbie, dat je me maar half quote....
Op zich is je verdriet best te begrijpen, maar ze zet het op zo'n manier hier neer, dat mensen zicht er vreselijk aan ergeren/storen/irriteren. Zo ook ik...
Je hebt, neem ik aan, een gewone opvoeding gehad, en jouw ouders zullen je dit soort taal niet aangeleerd hebben.

Als je nu je bericht met normale titel had neergezet, en een beetje fatsoenlijk opgeschreven zou hebben wat je dwarszit en waar je zo'n verdriet van hebt, had je betere respons gehad. Dit doe je echt jezelf aan..

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 15:09

Debbie we begrijpen best dat je baalt en verdrietig bent helaas hebik jolly ook zien weggaan en ook meerdere bij mij op stal. Maar zo is helaas het leven. Er wordt vast wel wat geregeld met die wedstrijd wees maar niet bang.

Wat bij de meeste mensen verkeert viel is de manier waarop je de titel al scheef. Een manege is niet klote omdat die een paard verkoopt ?? Nee het is noodzakelijk. Dat weet je wanneer je een paard van een ander gaat rijden.

Als je een net topic was begonnen met een normale totel (zoals nu) had je ook nomale reacties gehad. Maar helaas de MSN taal en de titel wekt nogal wat negatieve reacties op. Ik had dat helaas ook.
Ik weet zeker als je ergens een normaal nederlands topic begint je normale reacties krijgt.

En nu afgelopen we gaan lekker gezellig BOKKEN Lovers .

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-02 15:09

Ik heb al aan heike gevraagt of ze dit topic wil verwijderen

Ik zeg aleen dit nog

"Mijn excuus voor het taalgebruik en ik zal wel gaan afkoelen''

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 15:10

Citaat:
en Helaas staan Iduna en Olympic bekend als paarden met een uitdaging. Ze willnog wel eens flink ondeugend zijn Haha!


Dan worden er vast geen onervaren ruiters op gezet, of wel?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 15:13

Euh als mensen dat zelf willen hou je ze niet tegen Haha! . De ene dag zijn ze braaf andere dag lig je ernaast. Het blijven dieren die niet kunnen praten.

Zelfs een redelijk ervaren ruiter lig ernaast omdat ze het behoooorlijk fel kunnen (ervaren voor manege dan he).

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 15:13

Dat was een goede zet (om te vragen of dit topic verwijderd mag worden) Hopelijk komt alles op zijn pootjes terecht bij Jamaica... Misschien is die optie van dat felicitatiekaartje aan de box niet zo'n slecht idee!

Niet boos op mij zijn dat ik zo reageer, maar ik vond het nodig... Ik hou niet van dat soort taal hier. Ik ben ook niet boos op jou omdat je het hier zo neerzet.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 15:27

Prisca schreef:
Euh als mensen dat zelf willen hou je ze niet tegen Haha! . De ene dag zijn ze braaf andere dag lig je ernaast. Het blijven dieren die niet kunnen praten.

Zelfs een redelijk ervaren ruiter lig ernaast omdat ze het behoooorlijk fel kunnen (ervaren voor manege dan he).


sorry, ik las mijn berichtje na en zag dat het best banketstaaf overkwam, wilde hem net wijzigen maar kreeg een pb'tje. Ik bedoelde dat als dat paard zo lastig is de manege eigenaren er vast geen beginner op willen. Ik weet niet of Debbie een beginner is, maar zo komt ze wel over. Ik ben het ook niet met haar eens hoor, laat dat duidelijk zijn. Maar dit viel me even op. Zo'n lastig paard.... Maar hij is waarschijnlijk over het algemeen braaf dan, of niet? Wij hebben er ook wel een paar die over het algemeen braaf zijn, maar vaker dan anderen er tussenuit schieten. Zijn evengoed goede beginners paarden. Begrijp je het zo beter?


xxxx

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-02 15:31

pniekepnak"]
[quote="Prisca schreef:
Euh als mensen dat zelf willen hou je ze niet tegen Haha! . De ene dag zijn ze braaf andere dag lig je ernaast. Het blijven dieren die niet kunnen praten.

Zelfs een redelijk ervaren ruiter lig ernaast omdat ze het behoooorlijk fel kunnen (ervaren voor manege dan he).


sorry, ik las mijn berichtje na en zag dat het best banketstaaf overkwam, wilde hem net wijzigen maar kreeg een pb'tje. Ik bedoelde dat als dat paard zo lastig is de manege eigenaren er vast geen beginner op willen. Ik weet niet of Debbie een beginner is, maar zo komt ze wel over. Ik ben het ook niet met haar eens hoor, laat dat duidelijk zijn. Maar dit viel me even op. Zo'n lastig paard.... Maar hij is waarschijnlijk over het algemeen braaf dan, of niet? Wij hebben er ook wel een paar die over het algemeen braaf zijn, maar vaker dan anderen er tussenuit schieten. Zijn evengoed goede beginners paarden. Begrijp je het zo beter?


xxxx
[/quote]

Nee ik ben geen beginner ik rij in de gevorderde les....
Ik ben dus een keer van iduna afgevallen alleen toen had ze 3 dagen niet gelopen...
Olimpic ging gisteren dus steigeren maar ik ga er volgende week gewoon weer op, want ik moet ook een wedstrijd op hem rijden dus...

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 15:39

Toch kom je over als een beginner, meteen op een ander paard als hij niet braaf is, een gevorderde ruiter kan over het algemeen, of probeert in ieder geval, er voor te zorgen dat het paard uiteindelijk naar haar luistert, ipv meteen op een ander te stappen. Ben je soms een gevorderde beginner? Sorry, maar ik vind je gewoon niet zo over komen. Hoe lang rijd je?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 15:46

xxxdebbiexxx schreef:
Nee ik ben geen beginner ik rij in de gevorderde les....


Dan ben je nog best wel een beginner vind ik....
Niet in de zin van net begonnen, maar in de betekenis dat je (nog) niet zo goed kunt rijden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 15:53

Ik reed vroeger op de manege en toen kocht ik Iones. Ik dacht dat ik gevorderd was omdat ik in de les van de gevorderden reed. Bleek ik toch een beginner te zijn.......

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 15:56

Tja, "vroeger" dacht ik dat ik een natuurtalent was, want ik kon een manegepony aan de teugel rijden.
Wat ik niet wist, was dat iedereen die pony naar beneden kon krijgen Haha!

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 15:57

Heb ik ook gehad, reed in de hoogste les, maar bleek op Deurne best mee te vallen! Nu, na een jaartje Deurne ervaring ga ik weer terug naar die manege, weer in de hoogste les, maar met ietsjes meer ervaring. De instructrices kunnen gelukkig wel op een hoger niveau les geven, dus rij er niet voor niks, leer hopelijk ook nog wat!! (want hoe ervaren je ook bent, paardrijden kan altijd beter!!!)

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 15:58

Ik heb ook jarenlang manegelessen gereden en vond mezelf wel gevorderd maar toen kreeg ik mijn eerste paard. En opeens bleek het heel anders te zijn.

Iedereen deelt gevordert anders in om het goed te doen zou je eigenlijk moet je dan 3 soorten paarden moeten nemen en daar iedereen op laten rijden en dan kijken op welk paard hij het beste kan rijden. Of de ruiter op een bokkend paard kan blijven zitten is verschillende per bok ?
Ik weet dat zowel Iduna als Oympic behoorlijk smerig kunnen bokken en je mag blij zijn als je blijft zitten.

Debbie kan rijden ze kan een proefje rijden ze weet hoe ze een paard moeten laten stappen, draven en galoperen. Wat verwacht jij dat ze een M proef kan rijden ??? Het is een manegeruiter dat is een heel verschil met een prive ruiter die iedere dag rijdt.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 16:00

Desiree schreef:
Ik reed vroeger op de manege en toen kocht ik Iones. Ik dacht dat ik gevorderd was omdat ik in de les van de gevorderden reed. Bleek ik toch een beginner te zijn.......


Hoe herkenbaar!
Ik dacht ook dat ik wel aardig kon rijden, totdat ik op "eigen" paarden ging rijden. Viel dat even tegen! Alleen al het doseren van je hulpen, de meeste manegepaarden zijn nou eenmaal niet zo fijngevoelig, als ik op de pony die ik toen ging rijden de hulpen op dezelfde manier gaf als dat ik gewend was lag ik er mooi naast Haha! Erg veel van geleerd Haha!