Jamaica gaat weg :'(

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Jamaica gaat weg :'(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-02 19:58

ze hebben jamaica verkocht!!!! Boos! Huilen Huilen Huilen

Sorry ik praat morgen wel verder kan nu niet typen van ut verdriet!

(effe voor de duidelijkhei d jamaica was eerste paard waar ik op gereden heb)
Laatst bijgewerkt door _Debbie_ op 17-04-02 13:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Hou van Mijn 2 wondertjes Kayley & Bradley


Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 20:00

aaah, k weet hoe je je voelt! wat een K*T gevoel he!
Anders ga je bij een andere manege rijden in je buurt!!
Heel veel sterkte met het verlies van je paardje waarop je het eerste heb gereden!!

-xxx- anne

Just say yes, just say there is nothing holding you back..

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-02 20:05

!kijk ik moest vandaag op olimpic (waar ik 5 mei wedstrijd op rij) en hij ging steigeren enzo. dus kwou er niet meer op mocht ik op jamaica maar altijd als ik niet meer wil ofsow zetten ze me op jamaica omdat ze mij zeg maar troost!

Eg ik vindt dit eg poedersuiker!!!

En mijn schoonzus moet 5 mei wedstrijd rijden op jamaica maar ze gaat 1 mei al weg Boos!


Ik ga deze week heel veel vrijrijden op haar en extra aand8 geven ik ga der eg missen!

En dan zeggen ze nog heel trots maar er komen nieuwe paarden , maar ik wil jamaica en niet een ander!!!!!!

Sorry maar ik ben eg helemaal overstuur!

Hou van Mijn 2 wondertjes Kayley & Bradley

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 20:10

Vraag of je hem mag kope Haha! Haha!


Sterkte Huilen

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 20:10

GElukkig kan je nog afscheid nemen en is ze niet in x weg! als er nu aan denk krijg k gewoon tranen in mijn ogen vanwege Kelly!!

Just say yes, just say there is nothing holding you back..

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-02 20:15

Chantal14 schreef:
Vraag of je hem mag kope Haha! Haha!


Sterkte Huilen


Ik wou dat ik geld had, dan was ze allang van mij

Maar volgens mij zetten ze nog meer paarden te koop want een meisje uit mijn les wil ook al een paard gaan kopen (voor de ZH'ers ; Bubbels)

Hou van Mijn 2 wondertjes Kayley & Bradley

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 20:21

Ik vind het heel erg voor je Debbie Huilen Het is mij ook ooit overkomen en het doet nog steeds zeer. Gelukkig heb ik nu een eigen paard dus ik hoop dat jij ook eens een eigen paard zal hebben. Sterkte !!! Lips are sealed Ik weet niet wat ik verder nog kan zeggen.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 20:22

Ik vind het heel erg voor je Debbie Huilen Het is mij ook ooit overkomen en het doet nog steeds zeer. Gelukkig heb ik nu een eigen paard dus ik hoop dat jij ook eens een eigen paard zal hebben. Sterkte !!! Lips are sealed Ik weet niet wat ik verder nog kan zeggen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 21:09

pfff, sorry hoor.
Ik snap dat het klote is als je lievelingspony verkocht wordt, (zelf vaak zat mee gemaakt) maar om de manege nu gelijk voor poedersuiker manege te verklaren vind ik wel heel erg overdreven en kant noch wal raken

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 08:29

Debbie ik kan het begrijpen MAAR ik ben blij dat hij verkocht is hij kon het werk niet aan. Was vaak kreupel en altijd mager en na die val is hij nooit echt de oude geworden.

Jamaica is naar een meisje gegaan die recreatief wilt rijden en lekker veel het bos in gaat. Wat wil je nog meer ??? Ik ben blij voor jamaica en ik denk als je diep in je hart kijkt jij ook ??.

Ze hebben op dit moment 3 nieuwe lopen waarvan er 2 blijven. Deze zijn sterker qua bouw en hopelijk kunnen ze het werk wel aan.

*zou je ook aub de titel kunnen aanpassen vind het niet echt vriendelijk ? Jamaica had ook op een dag dood kunnen neervallen omdat hij het werk niet meer aankon wat heb je liever Verward *

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 08:44

Wat een overdreven reactie zeg. Een beetje voor een manege uit gaan zitten maken of hij wel of niet de ponies mag verkopen. Als jij baas wilt zijn, moet je een eigen pony kopen, heel simpel. En als ik dan ook nog een reactie er achter aan lees dat de pony nu beter af is, dan ben je nog egoistisch ook.

De hond is de betere mens

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 11:46

Waarom probeer je er niet achter te komen wie d´r gekocht heeft en dat je dan af en toe langs kan gaan??

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 11:51

Citaat:
Waarom probeer je er niet achter te komen wie d´r gekocht heeft en dat je dan af en toe langs kan gaan??


ja dat wou ik ook zeggen !!!dan kan je er toch nog,langsgaan en jamaica zien misschien kan je vragen of je hem mee mag verzorgen !!!

xxx-jes

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 11:54

Denk niet dat de eigenaren van de stal die afgeven. Jamaica was best populair en anders gaat iedereen er naartoe dat is ook niet leuk voor de nieuwe eigenaar.
Haha!

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 12:02

Voor zover ik heb begrepen en wat Prisca ook al aangaf, krijgt Jamaica een heel goed tehuis vlakbij het bos, waar hij een heel fijn leven gaat krijgen.

Niet leuk voor je, maar je weet dat dit altijd kan gebeuren op een manege Verward

Dit topic (en vooral de titel!!) vind ik niet terecht. Ik zou je dan ook willen verzoeken om het aan te passen, want dit slaat natuurlijk nergens op.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 12:21

Ik snap ook heel goed dat je je nu heel erg poedersuiker voelt (mij is het ook al 3x overkomen...) Maar als Jamaica een goed tehuis krijgt, dan is het toch alleen maar goed voor hem, vooral als hij het manegewerk niet aankon. In ieder geval, dat heb ik begrepen uit de vorige berichtjes. Skippy heeft ook een heel goed tehuis gekregen, de pijn werd er niet minder om dat ze weg was, maar ik was toch wel blij voor haar dat ze nu een goed tehuis heeft gekregen.

Ook ik vind dat je de titel even aan moet passen, maneges staan er gewoon om bekend dat ze pony's moeten verkopen...daar heb je zelf ook al wel eens bij stil gestaan neem ik aan...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 12:29

Tja, als een manege aan liefdadigheid moet gaan doen, ten koste van hun inkomen, welzijn van hun ponies t.b.v. kleine meisjes, dan gaan ze zo failliet.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 13:00

Als je echt zoveel van dat paard houdt als je beweert, dan ben je denk ik toch wel een beetje blij voor dat dier. Als privepaardje krijgt 'ie het vast een stuk beter dan als manegepaard.
Je weet wanneer 'ie weggaat, dus doe sportief: hang de laatste avond dat 'ie er is (dan ga je toch even rustig afscheid van 'm nemen denk ik) een felicitatiekaart op Jamaica's box voor de nieuwe eigenaar. Daarop kun je dan bv je telefoonnummer of adres zetten, dan kunnen ze zelf kijken of ze nog een keertje willen laten weten hoe het met jouw lieveling gaat. Zo ben je niet te opdringerig naar de nieuwe eigenaar toe, maar juist heel sportief (want je zet er natuurlijk op dat ze het liefste paard van de wereld gekocht hebben, dat jij heel verdrietig bent, maar ook tegelijk blij voor het paard omdat 'ie het nu vast heel goed krijgt) en heb je best een kansje dat ze je over een tijdje laten weten hoe het gaat....
Succes, en natuurlijk ook sterkte gewenst, want het is helemaal niet leuk om afscheid te moeten nemen van je lievelingspaard Huilen

PS Als eerste sportieve daad zou je de kop van dit topic aan kunnen passen....

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 13:16

Het is natuurlijk jammer voor je, maar je moet idd blij zijn voor het paard. Die van jou werd verkocht, en heeft nog een gelukkig leven, en jij maakt je zo druk. Die van mij werd afgemaakt, en ik was blij voor hem omdat hij geen pijn meer had, en niet meer stond weg te rotten in zijn stal, en af en toe 5 minuutjes gestapt werd. Avalon had geen leven meer, je zag hem wegkwijnen. Ik was iig blij dat ze hem uiteindelijk weg brachten. Jamaica gaat met pensioen, lekker buiten rijden, niet meer drieduizend verschillende mensen op zijn rug, lekker in zijn eigen, rustige stalletje, heerlijk toch voor dat beestje?!!

Denk er nog maar eens goed over na!!

xx Pneekz! Extreme duivel

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 13:16

Sonja ze hebben het niet slecht hoor ? Ze lopen max 2 uur op een avond mensen mogen lekker met ze poetsen en rommelen geen probleem. Ze worden er alleen maar mak en braaf van. Zodra het weer het toelaat staan de dag en nacht buiten op genoeg gras.

MAAR manegewerk blijft zwaar werk Jamaica is geen super sterk gebouwt paard. Vooral tegen het einde van de winter heeft hij het zwaar er zijn er nog een paard die dan erg terug vallen. Het is ook op dit moment erg moeilijk om goede sterke paarden te vinden. Helaas zijn de afgelopen maanden al een aantal afgevallen die het helaas niet goed terecht zijn gekomen. Ik ben blij dat ze dit op tijd hebben gedaan met Jamaica want het is een heel braaf en fijn dier.

Het rare is dat de oudere groep paarden zelden tot nooit wat hebben en die wat jongere paarden vallen allemaal stuk voor stuk af ?? Viel me wel op van de week. Zou het aan de manier van fokken tegenwoordig liggen ?? Rubenta, Blinker, Benca, Elinda, Bubbels en nog een paar staan er toch al zeker 10 jaar en lopen nog steeds fijn en springen ook nog gewoon ??

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-02 13:29

Ja sorry van de titel maar alles komt een beetje tegelijk Huilen

En ik weet ook wel dat jamaica ut veel beter gaat krijgen maar toch , het is geen troost....
En het is toch ook banketstaaf want er was 5 mei wedstrijd dan hadden ze jamaica ook niet op die lijst moeten zetten!

Maarja....laat maar allemaal lekker want volgens mij snapt niemand mij en vinden de Zh'ers zich aangevallen ofzo , nou ik zeg gewoon eerlijk ik vindt het eg een rotstreek en het gaat hun aleen om het geld hoor anders hadden ze jamaica nog wel wat langer laten staan , bijv. tot na de wedstrijd!
Maarja laat maar , want volgens mij als ik weer wat zeg krijg ik aleen maar ruzie hiero Misselijk

Hou van Mijn 2 wondertjes Kayley & Bradley

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 13:31

Natuurlijk gaat het hen om geld! Snap je dat niet? Die mensen moeten BESTAAN van geld! Als ze niet zo nu en dan verkopen houden ze op met bestaan! Sorry, maar zonder geld kun je in deze maatschappij niet leven.

De hond is de betere mens

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-02 13:35

Prisca schreef:

Het rare is dat de oudere groep paarden zelden tot nooit wat hebben en die wat jongere paarden vallen allemaal stuk voor stuk af ?? Viel me wel op van de week. Zou het aan de manier van fokken tegenwoordig liggen ?? Rubenta, Blinker, Benca, Elinda, Bubbels en nog een paar staan er toch al zeker 10 jaar en lopen nog steeds fijn en springen ook nog gewoon ??


Ja dat heb ik gister ook gemerkt met Olimpic...
Het begion allemaal met in de bak opeens te gaan rollen terwijl ik aan het aansingelen was.....
En daarna begon die te steigeren ent oen heb ik geruild met mijn schoonzus (zij op Olimpic en ik op Jamaica) en toen gaf olimpic bij haar ook nog es 2 flinke bokke....
Terwijl ik met elinda Lovers (wat nu ook mijn meeste troost is, en die moeten ze eg niet gaan verkope want dan zorg ik eg dat ze van mij wordt, ookal heb ik daar geen geld voor Lips are sealed ) nooit problemen heb....

Hou van Mijn 2 wondertjes Kayley & Bradley

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 13:41

Niet ieder paard is hetzelfde en ieder paard is wel eens fris. En nooit, nooit een paard laten rollen als je aan staat te singelen, je kan het al aan zien komen, als hij gaat schrapen en snuffelen enzo op de grond. Als je dan al meteen zijn hoofd omhoog trekt gebeurt er vaak niets. Dat die Olimpic aan het steigeren en bokken was, zal waarschijnlijk gewoon gekomen zijn doordat hij een beetje fris was, dat heeft ieder paard wel eens, en betekent niets. Zolang jij laat merken dat je de baas bent, is er niets aan de hand.


Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-02 13:44

Desiree schreef:
Wat een overdreven reactie zeg. Een beetje voor een manege uit gaan zitten maken of hij wel of niet de ponies mag verkopen. Als jij baas wilt zijn, moet je een eigen pony kopen, heel simpel. En als ik dan ook nog een reactie er achter aan lees dat de pony nu beter af is, dan ben je nog egoistisch ook.


Je moet je bek houde!
Sorry hoor maar ik maak zelf nog wel uit wat ik ervan zeg! en ik heb het al veranderd dus!
En trouwesn volgens mij wonen we in nederland Verward mag je je mening uiten Verward
EN IK HEB ALLANG GEZEGT ALS IK GELD HAD , HAD IK ALLANG EEN PONY Boos!
en dan nog iets ik heb niet eens gezegt dat ik MOET bepalen of zij die ponies en paarden willen verkopen of niet!
Hier dit vindt ik pads een overdreven reactie!
DOM WIJF!

JE MAAK MIJ ALEEN MAAR BOZER!

(sorry mensen voor die titel , ik heb hem al veranderd)

Hou van Mijn 2 wondertjes Kayley & Bradley


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Maanon_, Sanet, VogeltjeM en 32 bezoekers