paard alsnog inschrijven bij stamboek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

paard alsnog inschrijven bij stamboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 10:33

Ik heb een 2,5 jarige 87,5% arabier. Vader ingeschreven bij AVS, moeder bij NRPS, maar mijn paard is nergns bij ingeschreven. Vder en moeder leven allebei nog. Kan ik mijn paard nu ook inschrijven bij nrps?
Wie heeft hier ervaring mee? Wat zijn de kosten daarvan ed?

WISH IT, DREAM IT, DO IT!


Mer1980

Berichten: 18811
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 13:05

dit verhaaltje naar het NRPS sturen en dan krijg je uitgebreid antwoord. je moet ws van beide ouders dna materiaal verzamelen en uiteraard van jouw paardje.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 17:26

Klopt, met DNA-onderzoek wat de afstamming bewijst, wordt hij in het NRPS-stamboek in geschreven.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 17:33

en wat kost dat ongeveer?

Iig bedankt voor de reacties!

WISH IT, DREAM IT, DO IT!


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 13:12

Ik betaalde destijds 100 gulden per paard (merrie en veulen) voor het (bij het AVS sowieso verplichte) DNA onderzoek... als het DNA van de beide ouders al geregistreerd is zal je denk ik alelen DNA onderzoek bij je eigen puk hoeven laten doen. Maar ik gok dat je voor het onderzoek ca. 50 euro per paard kwijt bent (tenzij ze de prijzen drastisch ohoog hebben gegooid natuurlijk). Natuurlijk betaal je ook nog inschrijfkosten, maar die zijn bij het NRPS niet zo schrikbarend hoog als bij het avs volgens mij... Knipoog

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 18:22

vikki schreef:
Ik betaalde destijds 100 gulden per paard (merrie en veulen) voor het (bij het AVS sowieso verplichte) DNA onderzoek... als het DNA van de beide ouders al geregistreerd is zal je denk ik alelen DNA onderzoek bij je eigen puk hoeven laten doen. Maar ik gok dat je voor het onderzoek ca. 50 euro per paard kwijt bent (tenzij ze de prijzen drastisch ohoog hebben gegooid natuurlijk). Natuurlijk betaal je ook nog inschrijfkosten, maar die zijn bij het NRPS niet zo schrikbarend hoog als bij het avs volgens mij... Knipoog


Ok thx, hier heb ik wat aan. Mail is inmiddels verstuurd naar nrps. Dus wacht op antwoord.

WISH IT, DREAM IT, DO IT!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 bezoekers