iemand ervaring met kreupel paard op trailer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

iemand ervaring met kreupel paard op trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 09:09

Destiny moet vanmiddag naar de DA voor kreupelheidsonderzoek en wrsch ook foto's, maar probleem is nu dat ze sinds gisteravond allee maar wil liggen, en als ze staat dan staat ze op 3 benen
ze heeft al eerder op 3 benen op de trailer gestaan, toen was het een achterbeen wat ze niet kon gebruiken, en toen stond ze redelijk stabiel op de trailer.
Ik was toen bij haar gaan staa in de trailer, als het fout zou gaan zou ik mn vriend die in de auto zat meteen bellen zodat ie moest stopppen

maar nu staat ze dus niet op haar rechtervoorbeen, zelfs lopen lut niet, dan gaat ze eerst bijna zitten achter, dan verzet ze dr goede voorbeenm en dan gaat ze weer gewoon staan met dr gewicht goed verdeeld ipv bijna zitten met al t gewicht naar achter, maargoed, echt lopen doet ze dus niet....

iemand ervaring met zo'n kreupel paard naar de DA vervoeren? bij twijfel bel ik de DA af, ik probeerde hem daarstrax te bellen om te vragen wat ik vanmiddag t beste kon doen, maar hij is naar een speodgeval dus is voorlopig niet bereikbaar.

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:13

Hoi, kun je niet wat strobalen in de trailer leggen dat ze daar goed tegen aan kan leunen? Dan haal je het evt. tussenschot eruit en legt rondeom haar allemaal strobalen. Dan kan ze daar tegenaan leunen en mocht ze vallen dan valt ze ook daar tegen aan. Misschien op de bodem ook wat stro leggen? Ik heb van de zomer ook met een kreupel en later verdoofd paard gereden en dat ging op zich wel goed, maar die van mij kon nog wel wat staan. Toen ie verdoofd was merkte ik meer dat ie er moeite mee had. In elk geval erg veel succes, ik hoop voor je dat het meevalt. Laat je nog even weten hoe het is gegaan? En hoe je je paard hebt vervoerd? Kunnen anderen ook van leren als het eens iemand overkomt. Groetjes van Heleen.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:09

Mable was ook een keer keupel maar niet heel erg. Ik heb haar toen gewoon vervoerd.
En ook een keer toen ze nog verdoofd was, volgens de dierenarts kon dat gewoon.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:13

hmm je hebt een 2 paards trailer?? Schot eruit halen en haar loszetten denk ik. Dan kan ze gaan liggen als ze dat wil namelijk.. Verder is het grootste probleem denk ik om haar de trailer in te krijgen. Ik denk dat je hart inmiddels breekt als je haar zo ziet strompelen van de pijn.. Ik hoop dat je je veearts snel te pakken kan krijgen eerlijk gezegt..

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:15

Afgelopen week hadden wij dezelfde situatie met een paard bij mij op stal. Wij hebben er toen voor gekozen om het paard niet te vervoeren omdat het risico van omvallen op de trailer veel te groot was.
De veearts is toen op stal geweest en heeft geconstateerd dat het paard een acute zoolkneuzing had, dus foto's maken was achteraf niet nodig.

Als je paard echt heel erg kreupel is, kun je misschien eens vragen of ze op de kliniek geen draagbaar rontgenapparaat hebben. In dat geval kunnen de foto's thuis worden genomen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:49

Als ze echt niet meer kan lopen van de pijn en je wilt haar toch perse vervoeren, dan zul je denk ik een stevige pijnstiller moeten (laten) geven zodat ze in ieder geval weer een beetje fatsoenlijk op haar benen kan staan. In de trailer kan ze eventueel wel liggen, maar ze zal toch de klep op moeten.
Nadeel is wel dat je dan bij de DA zult moeten wachten totdat die uitgewerkt is voordat er een fatsoenlijk kreupelheidsonderzoek kan worden uitgevoerd.

Ik zou persoonlijk kliniekbezoek afbellen en de DA aan huis laten komen en in overleg besluiten wat de volgende stap is.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 13:01

Margreet schreef:
Ik zou persoonlijk kliniekbezoek afbellen en de DA aan huis laten komen en in overleg besluiten wat de volgende stap is.


Ik denk dat ik dat ook zou doen. Ik twijfel er aan of je Destiny überhaupt op de trailer krijgt als ze zo verschrikkelijk moeilijk loopt.
Een flinke pijnstiller is idd een optie, maar dan heb je het probleem dat het onderzoek niet goed kan worden uitgevoerd, of je moet al een behoorlijke tijd kunnen wachten (Haar misschien in de kliniek kunnen laten).
Stro-balen in de trail zou absoluut mijn keuze niet zijn. Wil het paard echt steun hebben, dan zul je ze al moeten opstapelen en wat gebeurt er dan als ze gaan schuiven in een bocht???? Nee daar zou ik niet voor kiezen.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 13:06

he bah wat verveldn zeg..
ik zou kijken of de DA niet kan komen, strobalen zou ik niet aan beginnen, mede om bovengenoemde reden.
Sterkte vandaag!

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 13:09

Ik zou er denk ik ook niet voor kiezen om het tussenschot eruit te halen. Daar kan ze nou juist op steunen. En ik denk niet dat een paard dan gaat liggen.

Kan je de dierenarts niet bij jou thuis laten komen? En je hebt ook mobile rontgenmannen zeg maar. Die komen bij jou thuis foto's maken en beoordelen.

Zoals het klinkt denk ik dat je jezelf er ook niet echt lekker bij voelt om met Destiny te gaan slepen.

Heel veel sterkte iig met Destiny (en de rest van je k*tdag)

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 20:45

tnx voor de reacties Lachen

ik had de DA gebeld dat ik het nog niet zeker wist of ik haar kon vervoeren, ik moest het hem een uur van te voren definitief laten weten, dus ik weer naar stal, deed dr staldeur open e ze probeerde meteen zelf naar buiten te lopen, ook stond ze weer iets meer op het been, dus niet mee rop 3 maar op 4 benen, dus ik heb toen de trailer aangekoppeld en haar erop gezet
ze wilde eerst niet, begon nogal irritant te doen, steigerne, omdraaien, wegdraven etc dus ik had zoiets van ja dame als je dat kan, kan je ook een kwartiertje op de trailer staan, en dat ging idd goed, hebben heel voorzichtig gereden maar het ging goed

we wisten al dat het hoogstwrsch een ontsteking oid zou zijn, dus dat er geen sprake zou zijn van een eventuele breuk, had ik dat niet gewten had ik haar niet opgeladen, bang dat t anders nog erger zou zijn geworden.

we hebben een brede 1,5 paardstrailer, wel lastig voor haar omdat ze nu ds geen steun had aan de wanden, maarja de traler is dan ook gekocht om een groot paard te vervoeren ipv een pony

het hele verslag staat op VvdD, het komt gelukkig weer helemaal goed met des Lachen