Meisjes vrijuit na oplichten bank

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Meisjes vrijuit na oplichten bank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 10:29

www.nu.nl schreef:
AMSTERDAM - Twee Marokkaanse meisjes met een vakantiebaantje bij een bank in Utrecht hebben voor duizenden euro's gefraudeerd met de telefoonrekening van hun werkgever. Justitie heeft echter aangegeven dat de meisjes vrijuit gaan omdat justitie geen prioriteit geeft aan dit soort zaken, aldus De Telegraaf.

De twee hadden een baantje als cateringmedewerkster bij de Utrechtse bank. Ze hadden de keuken als een soort belhuis ingericht, van waaruit ze mensen tegen betaling naar Marokko lieten bellen. De telefoonkosten voor de bank liepen zo op tot zo'n zevenduizend euro per week.


De politie wilde aanvankelijk niet eens aangifte opnemen van de bank. De rechtbank oordeelde na protest van de gedupeerde dat het Openbaar Ministerie terecht geen vervolging had ingesteld. Advocaat Bernard Tomlow van de bank is furieus: "Bij te hard rijden wordt je rijbevoegdheid afgenomen, licht je een bank op dan doet het OM niets."


Nou, inderdaad... We leven echt in een land met een achterlijk rechtsysteem... Lips are sealed
Wel slim bedacht, trouwens...

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~


PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:34

Ik ga denk ik ook maar is solliciteren daarzo...... Extreme duivel

Wat is dit voor een land zeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:38

*zoekt een baan bij de bank*

NIET normaal. Ik rij een keer 30 km te hard op de A2 en ik kan mijn rijbewijs incl. auto uitzwaaien vanaf de vluchtstrook en dat soort kids gaan vrijuit... Boos!
In dit soort gevallen gaat "Ach man ga boeven vangen" mooi op.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:41

Ze hebben het niet helemaal begrepen, daar bij de regering Sorane. Het volk vraagt om Meer blauw OP straat, en de overheid maakt daarvan Meer blauw Naast de straat.

Wel slim van die meiden. Als je de boel zo kunt belazeren, acht waarom dan ook niet? Ze tonen best wel ondernemingsinitiatief. Als het niet strafbaar is stel ik voor dat andere mensen dit ook wel mogen doen, ook bij andere bedrijven.
Laatst bijgewerkt door Scum op 27-09-04 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:41

30 km te hard is ook misdadig, je bent dus terecht gestraft. Je weet zelf wat er op dit soort snelheidsovertredingen voor straf staat.
De afkomst van de meisjes verbaast me niks.
Belachelijk dat Justitie hier niks mee doet.
Ik ben voor een actief uitzettingsbeleid voor allochtone criminelen. Laat ze maar rotzooi schoppen in hun thuisland.

Goedgekeurd onderschrift :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:44

Billy schreef:
30 km te hard is ook misdadig, je bent dus terecht gestraft. Je weet zelf wat er op dit soort snelheidsovertredingen voor straf staat.
De afkomst van de meisjes verbaast me niks.
Belachelijk dat Justitie hier niks mee doet.
Ik ben voor een actief uitzettingsbeleid voor allochtone criminelen. Laat ze maar rotzooi schoppen in hun thuisland.



30 km te hard is inderdaad niet helemaal volgens de regels. Maar ik heb er minder moeite mee als ik ingehaald wordt op 3 uur in de nacht door een auto die met 150 voorbij komt, zonder dat hij daarmee een gevaarlijke situatie veroorzaakt. Dan dat ik moet horen dat de Nederlandse samenleving voor de zoveelste keer door een stelletje aso's is opgelicht en dat de nederlandse staat daar geen hol aan doet. Dit is gewoon een vrijbrief. Zoals ik al zei ik zoek ook een baan bij de bank. Oh en als ik die baan heb, dan ben ik binnen zeer korte tijd ook opzoek naar een leuk vrijstaandhuisje ergens in Vinkeveen. Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:44

Tja, en als ze dit "geintje" uitgehaald hadden in een retaurant van het OM, waren ze dan ook niet vervolgd?

Ik ga ook maar frauderen... dat mag blijkbaar. Maar te hard rijden laat ik wel uit mijn hoofd Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:45

Marreke schreef:
Tja, en als ze dit "geintje" uitgehaald hadden in een retaurant van het OM, waren ze dan ook niet vervolgd?

Ik ga ook maar frauderen... dat mag blijkbaar. Maar te hard rijden laat ik wel uit mijn hoofd Clown


Joh als je genoeg fraudeerd kun je die bonnen voor te hard rijden ook betalen Knipoog

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 10:47

Billy schreef:
De afkomst van de meisjes verbaast me niks.
Belachelijk dat Justitie hier niks mee doet.
Ik ben voor een actief uitzettingsbeleid voor allochtone criminelen. Laat ze maar rotzooi schoppen in hun thuisland.

En als er in het bericht had gestaan dat het Nederlanders waren...
Hadden die dan ook het land uit gemoeten? Scheve mond

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:49

Nee, dan had het jammer genoeg niet gekund. Maar als we alle buitenlandse criminelen terugsturen, is er in de gevangenissen iig voldoende ruimte om de NL criminelen een behoorlijke straf uit te laten zitten

Goedgekeurd onderschrift :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:52

Billy schreef:
Nee, dan had het jammer genoeg niet gekund. Maar als we alle buitenlandse criminelen terugsturen, is er in de gevangenissen iig voldoende ruimte om de NL criminelen een behoorlijke straf uit te laten zitten


Welke behoorlijke straf?? Voor een drievoudige moord krijg je 3 jaar celstraf en je krijgt het volgende te horen "Foei dat mag je niet meer doen hoor! Nu braaf je 5* hotelkamertje in en dan mag je snel weer naar buiten toe!"

Nederland is te makkelijk, alles gaat maar onder de noemer "het zijn ook mensen". Rot op gewoon aanpakken die handel.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:00

Nou nou, ze worden echt wel streng behandeld in de gevangenis hoor! Vorige week was er nog een docu op tv over de vrouwengevangenis. Daar mocht zomaar iemand 1 week lang (!!!) geen tv op haar kamer kijken toen ze iets gestolen had!

Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:02

Sorane schreef:
30 km te hard is inderdaad niet helemaal volgens de regels. Maar ik heb er minder moeite mee als ik ingehaald wordt op 3 uur in de nacht door een auto die met 150 voorbij komt, zonder dat hij daarmee een gevaarlijke situatie veroorzaakt. Dan dat ik moet horen dat de Nederlandse samenleving voor de zoveelste keer door een stelletje aso's is opgelicht en dat de nederlandse staat daar geen hol aan doet.

En DAAROM krijg jij al een bekeuring bij 3 km te hard... Het geld waarvoor ze opgelicht zijn moet wel weer terug in de kas... Scheve mond

V: Is Tommie een hond of een beer?
A: Tommie is een fantasiebeest, waar er maar één van is.
Bron: Sesamstraat FAQ

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:03

Ik hoop dat dit een grapje is? Vind je dat streng?
Ze hadden haar een week op moeten sluiten in een kaal hok, laat ze maar weten wat verveling is. Boos!

Ze hadden dr natuurlijk ook op straat kunnen zetten Tong uitsteken

Goedgekeurd onderschrift :)

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:05

Billy schreef:
De afkomst van de meisjes verbaast me niks.
Belachelijk dat Justitie hier niks mee doet.
Ik ben voor een actief uitzettingsbeleid voor allochtone criminelen. Laat ze maar rotzooi schoppen in hun thuisland.


Godsamme zeg, wat een achterlijke opmerking!!! Boos!
He gaat hier om duidenden euro's, natuurlijk is dat hartstikke fout maar wat denk je van al die 'autochtone' netjes uitziende maar O ZO CORRUPTE witteboordencriminelen die hier voor miljoenen de overheid en belastingdienst oplichten! Maar dat wordt allemaal lekker vergeten...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:05

Scum schreef:
Nou nou, ze worden echt wel streng behandeld in de gevangenis hoor! Vorige week was er nog een docu op tv over de vrouwengevangenis. Daar mocht zomaar iemand 1 week lang (!!!) geen tv op haar kamer kijken toen ze iets gestolen had!


TV??? Sorry maar iemand die in de bak beland verdient geen tv. Daar hadden ze aan moeten denken voor ze aan criminele zaakjes begonnen.

Ik vind ze echt niet te streng hier in Nederland.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:06

Scum schreef:
Nou nou, ze worden echt wel streng behandeld in de gevangenis hoor! Vorige week was er nog een docu op tv over de vrouwengevangenis. Daar mocht zomaar iemand 1 week lang (!!!) geen tv op haar kamer kijken toen ze iets gestolen had!


Maar voor zulke represailles moet je dan wel in de gevangenis belanden, en dat zijn deze meisjes dus niet.
En wat is er mis met een week geen TV kijken? Er zijn - ook in de gevangenis - genoeg andere dingen te doen. Ook als je in je cel zit...Lips are sealed

Je suis Charlie.

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:07

Scum schreef:
Nou nou, ze worden echt wel streng behandeld in de gevangenis hoor! Vorige week was er nog een docu op tv over de vrouwengevangenis. Daar mocht zomaar iemand 1 week lang (!!!) geen tv op haar kamer kijken toen ze iets gestolen had!


Dat is toch niet streng! Ze zit daar niet voor haar vakantie....

Zit ze in de gevangenis steelt ze nog...blijkbaar doen ze dan toch nog iets niet goed in de gavangenis hoor....

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:10

Bealy schreef:
Godsamme zeg, wat een achterlijke opmerking!!! Boos!
He gaat hier om duidenden euro's, natuurlijk is dat hartstikke fout maar wat denk je van al die 'autochtone' netjes uitziende maar O ZO CORRUPTE witteboordencriminelen die hier voor miljoenen de overheid en belastingdienst oplichten! Maar dat wordt allemaal lekker vergeten...

Tsja, zover was de discussie nog niet.
Staat er ergens dat ik wil dat nederlandse criminelen geen straf krijgen?
Er staat nl juist het tegendeel in een later bericht van mij.

Goedgekeurd onderschrift :)

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:11

Juist, dat bedoel ik dus. Ik vraag me in de eerste plaats al af waarom ze daar tv op hun kamer hebben....

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:13

Scum schreef:
Juist, dat bedoel ik dus. Ik vraag me in de eerste plaats al af waarom ze daar tv op hun kamer hebben....


ohw zo bedoelde je het.. Ik dacht echt dat je 1 week veel vond door die uitroeptekens.... Clown

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:16

Billy schreef:
Tsja, zover was de discussie nog niet.
Staat er ergens dat ik wil dat nederlandse criminelen geen straf krijgen?
Er staat nl juist het tegendeel in een later bericht van mij.


Nee maar je zegt wel dat de afkomst van de meisjes je niet verbaasd. Bah Misselijk
Nee de 'autochtone' crimineel doen het gelijk 100 keer zo erg ja.
Maar ja, de NL pers is ook zo lekker hypocriet, die weten wel hoe ze zoiets moeten brengen. Met de nadruk op dat ze van Marokkaanse komaf zijn...uitegbreid in de eerste regel..dat doen ze anders echt niet hoor, als het niet om allochtonen gaat....

Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:18

Sorane schreef:
TV??? Sorry maar iemand die in de bak beland verdient geen tv. Daar hadden ze aan moeten denken voor ze aan criminele zaakjes begonnen.

Ik vind ze echt niet te streng hier in Nederland.

Zeker nog nooit het echte leven in een gevangenis in Nederland gezien?

Ja, je kunt beter in Nederland zitten dan een ander land, maar of je er vrolijk van moet worden?

Als iedereen gaat geloven wat je op televisie ziet...

V: Is Tommie een hond of een beer?
A: Tommie is een fantasiebeest, waar er maar één van is.
Bron: Sesamstraat FAQ

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:19

Bealy, misschien wordt hier het Marokkaanse in dit geval juist benadrukt omdat het ook gaat om telefoontjes naar Marokko. Ik vind juist niet dat de media er op uit is om allochtonen zo negatief in beeld te brengen. Er wordt juist vaak ook gezegd bijv. 2 Nederlandse jongens.. en dan blijken het gewoon Marokkaanse jongens te zijn die geen woord Nederlands spreken maar wel een Nederlands paspoort hebben.
Ik heb zeker niet de indruk dat de media probeert om allochtonen zo negatief in beeld te brengen. Er wordt nl. zo snel geschreeuwd dat iets discriminatie is, dat ze wel uitkijken.
Maar goed, dat is gewoon mijn mening.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:20

Ik ben voor strenger straffen en hardere aanpak etc. maar een t.v krijg je niet zomaar in de gevangenis, daar moeten ze gewoon voor werken.

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Antonius, Astrid_Brann, fnpetter1990, Goldwynn, JornaR, lastig, Manou, mingming, mirriezz, ryukapple, SemrushBot, Yesterday en 66 bezoekers