kleur van tandvlees....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

kleur van tandvlees....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 20:43

hoi,
ik heb een vraag in verband met het tandvlees van paarden.1van mijn paarden heeft namelijk een veel lichtere kleur ,heel lichtrose,bijna wit.Wijst dit op bloedarmoede??Ze krijgt goede voeding,is gezond en doet verder niets vreemd.toch maak ik me zorgen want mijn andere paarden hebben een mooie rose kleur van tandvlees.Ik heb de zoekfunctie al geprobeerd maar daar vind ik niks???? ik hoop dat jullie iets weten ...

x x x


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 20:56

Ik zou bloed laten afnemen, dan weet je het zeker, voordat je speculaties in het wilde weg gaat doen. Laat ook maar meteen een mestonderzoek doen, misschien heeft hij ergens een worminfectie. Wormenkuur kan iig geen kwaad.

Je suis Charlie.

ellepel

Berichten: 47256
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 06:43

zo lang er niks aan de hand is met het dier.... bij mensen verschilt het ook heel erg.
de ene heeft mooi rood tandvlees en bij de ander is het bijna wit.

ik zou me er niet druk om gaan maken zoalng je paard het prima doet

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 07:57

Er is idd wel kleurverschil tussen de een en de ander.
Anderzijds, bloedarmoede is niet iets wat je accuut constateert, maar wat er insluipt, op het moment dat je werkelijk gaat waarnemen dat er iets mis is, ben je al een heel eind achterop.
Ik zou ook het zekere voor het onzekere nemen en het bloed en de mest laten controleren, blijkt alles wel in orde, dan is het een questie van een aantekening in het logboek.
Is het niet in orde, dan ben je er in ieder geval vroeg bij, voordat ze er echt last van gaat krijgen.

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 08:11

Als ik Invierno gekocht heb, had die dat ook , zo bleek was ongerust..en had ook zo rode stippeltjes...maar...de da contraole passeerde hij super goed en bloedonderzoek alles OK..dus maak je nie ongerust zolang u paard zich goed en gezond voelt .

Wil je een Duitse Dog ? Kijk hier eens http://doguesecours.skynetblogs.be/
AQUA (v.Gribaldi)nieuwe aanwinst : [ITP] AQUA (Gribaldi x Holland ) mijn nieuwe aanwinst

taverno

Berichten: 4215
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 08:22

Maar als je twijfelt laat dan een bloedonderzoek doen anders blijf je je toch van alles afvragen.
Mijn paard bleek van het voorjaar ook bloedarmoede te hebben en daar had ik niets van gemerkt.Er moest een bloedonderzoek voor iets anders gedaan worden en toen kwam dat er uit.

Het was mijn bedoeling om slapend rijk te worden maar ik kan de slaap niet vatten.
Het leven is ruiger met een tuiger

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:11

Vaak betekent vaak dat de nieren niet in orde zijn. Marijke Boinck behandelt dit. Kijk voor meer info op haar site http://www.cherokeepaarden.nl/index2.htm en anders bel haar of mail haar even. Succes

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:39

dan zien ze dat toch met bloedonderzoek , niet ?
Nieren nooit van gehoord...wel bloedarmoede.
Het best is idd da je bloed laat trekken. AL is het om gerust te zijn.

Wil je een Duitse Dog ? Kijk hier eens http://doguesecours.skynetblogs.be/
AQUA (v.Gribaldi)nieuwe aanwinst : [ITP] AQUA (Gribaldi x Holland ) mijn nieuwe aanwinst


Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:46

cinv schreef:
Nieren nooit van gehoord...wel bloedarmoede.

Daarom verwijs ik ook naar Marijke Boinck Knipoog

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:58

Ik ken ook iemand die bij het minste of geringste naar de nieren wijst...Lips are sealed

Je suis Charlie.

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:07

Nou ik heb het echt niet over het minste of geringste verwijzen naar nieren. Echt niet. Maar het is wel vaak zo dat je aan tandvlees kunt zien wat de toestand van de nieren is. Kijk maar eens op de site van Marijke bij reacties wat voor goede dingen dat ze heeft gedaan. Dit blijft toch voor veel mensen een sceptisch onderwerp. Maar ik zeg altijd maar zo: als het maar helpt en paard in orde brengt, waarom niet. IK heb er wel goede ervaring mee!

guusje
Berichten: 334
Geregistreerd: 11-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:11

dat kan wel wezen bets, maar mensen die dat soort alternatieve behandelingen doen, net als die holistische artsen, verwijzen echt wel ALTIJD naar niet goed werkende nieren en vaak ook naar een verstoorde leverfunctie. Het is altijd hetzelfde liedje. Wat voor een probleem het paard ook heeft. Ik zet daar wel mijn vraagtekens bij. Ik denk dat cassidy dat ook bedoeld......

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:17

Nou ik spreek zelf uit mijn ervaring, daarom plaats ik dat, ik hoop dat ik dat mag mededelen. Maar oke als dat jullie ervaring is, zou dat kunnen zijn, dat mag je dat ook noteren. Bij mijn paard heeft het wel geholpen in elk geval en is weer opgeknapt. Dus ik heb het met eigen ogen gezien. Dat komt omdat de dierenarts heel iets anders dacht en ik het inmiddels minder goede ervaringen met DA en klinieken dus ben ik dit gaan zoeken en aangezien zij vlak bij me woont, ben ik daar terecht gekomen en goede resultaten geboekt.

guusje
Berichten: 334
Geregistreerd: 11-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:37

Tuurlijk mag je je eigen mening geven. Dat doe ik ook !!! En fijn dat je paard weer gezond is, maar waar ik mijn vraagtekens bij zet is dat de alternatieve geneeskundigen het altijd op nieren en lever gooien. En dan spreek ik ook uit eigen ervaring. Ben zelf met mijn paard naar een holistische arts geweest en mijn paard bleek uiteindelijk cushing te hebben (geconstateerd door reguliere dierenarts) maar volgens de holistische arts had mijn paard een verstoorde nier en leverfunctie en daar kreeg ik kruidenmengsels en druppels voor mee. Dat is natuurlijk van de zotten als blijkt dat je paard cushing heeft!!!
En ik ben niet de enige met die ervaring. Heb toendertijd informatie ingewonnen en ervaringen ingewonnen bij andere paardeneigenaren die ook naar alternatieve genezers zijn geweest (o.a. bij Boinck, laarakkers en leerlingen van laarakkers) en het kwam er altijd op neer dat de paarden een verstoorde nier en leverfunctie hebben, ongeacht de klachten van het paard.
Dat is toch vreemd???
Vind jij dat dan niet Bets???

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:41

Ik kan daar geen beoordeling over geven, omdat ik zelf daar geen informatie over heb. Dus ik kan wel iets in wild rondgooien, als dat jouw ervaring is, dan zeg ik daarop ja dat is vreemd.
Maar ik kan dat niet hard maken omdat ik die gegevens niet heb. Ik heb voor mijn eigen, informatie opgevraagd van mensen die bij Marijke geweest waren en ik heb daar positieve reacties van gehad, dus vandaar dat ik bij haar terecht ben gekomen. Vandaar... begrijp je me?

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:31

Ik heb ook slechte ervaring ermee, bleek da mijn paard leverproblemen had..en nu is hij terug van de kliniek in gent en alles is in orde ( na behandeling van tumor)...

Wil je een Duitse Dog ? Kijk hier eens http://doguesecours.skynetblogs.be/
AQUA (v.Gribaldi)nieuwe aanwinst : [ITP] AQUA (Gribaldi x Holland ) mijn nieuwe aanwinst


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, germie, IASCrawler, Jossie, pyrrhus, Setyguchel, Shannak21 en 29 bezoekers