pony verkopen of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superbig
Berichten: 150
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: hengelo g

pony verkopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 01:08

Hallo allemaal ik zit met een probleem en ik wil wel eens van jullie weten wat jullie in mijn geval zouden doen.
Ik heb al 5 jaar een schat van een pony. Een grote E. Hij is nu 12 jaar. Ik heb hem in 3 jaar naar de Z2 gereden en daarvoor kon hij alleen M springen. Nou heb in november 2003 besloten hem te verkopen en heb hem op marktplaats gezet. Er zijn echt gigantisch veel kopers geweest die hem helemaal geweldig vonden en daarna nix meer van zich lieten horen of belden dat ze hem alleen namen als we heel veel van de vraagprijs af zouden doen. En dan gaat het hier om dat ze hem alleen maar wouden als we zakten naar 2 of 3ooo euro. Dit is toch wel erg weinig voor een mooi chique Z2 pony??? Die ook nog eens super kan springen en suuuuppppeeer lief en braaf is?
Maar 2 maand geleden hadden we hem (dachten we) tog dan verkocht. Hij werd heleaas afgekeurt omdat hij verkouden was. Die mensen wouden niet zolang w8en tot hij beter was en wouden hem daarom niet meer. Boos! Gelijk kregen we al weer andere kopers die dat geduld wel hadden. Nou hebben we afgelopen vrijdag hem opnieuw op de luchtwegen laten keuren. Hij was nog steeds niet beter Verdrietig .(ondanks de medicijnen en gebruik van regendeken) De dieren arts legde uit dat deze pony altijd gevoelig zal blijven op de luchtwegen en daarom extra goede verzorging nodig zal hebben. Dus deze mensen wouden hem ook niet meer!
Deze pony heeft in de hele 5 jaar dat ik hem had geen last gehad van verkoudheid dus volgens mij is het gewoon een koudje. Het is in ieder geval gelukkig niet chronisch.
Nou heb ik helemaal geen zin om hem opnieuw op internet te zetten en weer telkens die teleurstellingen . Want we zijn nou verplicht om dit erbij te zeggen (dat hij extra verzorging nodig heeft volgens de dierenarts dan he!) Dus denk ik er nu aan om een paard voor een ander te gaan rijden en mijn pony nog te houden tot het voorjaar en dan wel weer verder zien wat er gebeurt. Maar ik heb eigelijk geen tijd voor 2 paarden dus ik denk dat mijn lieve pony'tje er wel onder gaat leiden.... Huilen . Maar ik ben echt aan een nieuwe uitdaging toe! Ik wil zo graag een nieuw paard. ik ben ook te groot voor de pony.
Wat vinden jullie van dit verhaal? Ik hoop op veel tips en meningen van jullie!

shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 02:48

als ik van jou was zou ik je ponytje niet verkopen want vermits hij die verkoudheid heeft en extra zorgen nodig heeft kan je hem beter zelf verzorgen zo weet je dat hij in goede handen is , dat hij goed verzorgd wordt!
zoek voor je pony een bijrijder , een bijrijder deelt in de kosten van je paard en je paard wordt gereden en geknuffeld !
zo kan je zelf een ander paard voor je kopen en kan je toch je lieve ponytje bijhouden zonder dat je bang bent dat hij te weinig aandacht gaat krijgen ! financieel is het ook beter voor je want je laat de bijrijder bv zijn voer betalen in ruil voor het rijden met je pony

groetjes

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 07:54

er is vast wel iemand die voor te leren een pony zoekt, en die bij deze geen bezwaar hebben, ik zou hem te koop zetten en erbij vermelden dat het een pony is die z2 gelopen heeft, maar wel last heeft van de longen.
wie weet wat er nog op afkomt

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:19

Mischien een verzorgstertje nemen voor je andere pony ?

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:53

De pony is toch al 12 jaar. Niet dat hij te oud is om iets te kunnen doen, maar hij is ook de jongste niet meer. Bovendien is hij op dit moment niet helemaal gezond. Een verkoudheid bij een paard is iets waarbij je erg moet oppassen. Ik vind de prijs wel aan de hoge kant liggen.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:43

ik vind je prijs ook wel aan de hoge kant
misschien kun je een verzorgster zoeken
en misschien als dat heel goed gaat ken je de pony
voor een mooi prijsje met de tijd aan haar verkopen

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:11

wenny schreef:
ik vind je prijs ook wel aan de hoge kant


Misschien lees ik er overheen, maar ik zie nergens een prijs genoemd.

Ik zou de pony gewoon adverteren en erbij vermelden dat er op dit moment een probleem met de luchtwegen is. Misschien komt er toch wel een leuk persoon opaf. Je zult dan waarschijnlijk wel iets aan je prijs moeten doen, maar als je besluit de pony nog een half jaar op stal te houden kost dat ook geld...

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:21

ik vind 2500 euro toch wel een mooie prijs en dan raak je hem ook zeker kwijt aan een goed tehuis
Nu zal ik hem wel te koop zetten en als er dan mensen komen kijken is hij misschienwel weer beter Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:36

Ik zou hem lekker houden en zorgen dat hij gezond wordt. En ik kan me indenken dat je aan een uitdaging toe bent, maar je hebt toch een tweede paard waar je op vooruit kunt ? In de winter is het erg moeilijk een paard te verkopen, en artsen zullen altijd extra voorzichtig zijn met de prognoses.
Ik zou het nog een winter aankijken, en misschien lukt het om er een bijrijder voor te vinden. Ondanks dat hij 12 jaar is, is hij nog veel te jong om met pensioen te gaan.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:40

Als de mensen willen dat je zakt naar 2 of 3000 euro zal je iig boven de 3000 zitten neem ik aan.
Voor een pony van 12 met een luchtwegen probleem *en dat is het toch gewoon op dit moment* vind ik een bedrag boven de 3000 toch ook wel erg pittig.

Je kan hem zoals gezegt een tijd nog aanhouden met een betalende bijrijdster erbij, zo blijft die op conditie, krijgt die aandacht genoeg en kan je het in het voorjaar of de zomer nog eens proberen.
Of erbij vermelden dat die een probleem heeft, zeggen wat die kan en wat aan de prijs doen.

Probleem bij E-pony's is denk toch dat veel mensen voor iets meer geld gewoon een paard kopen, dus een duurdere e-pony lijkt me sowieso moeilijk te verkopen.