contract bij pensionstal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brrr
Berichten: 8
Geregistreerd: 26-09-04

contract bij pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 19:53

Ik zit er over te denken om in de toekomst 2 of 3 stallen te gaan verhuren, ik zou natuurlijk goeie afspraken willen maken met de huurders.

Zijn er hier ook mensen die een contract ondertekend hebben bij hun pensionstal en zou je mij misschien het contractje willen mailen zodat ik een beetje weet wat er in zo'n contract hoort te staan!

Als je een kopie kan mailen stuur het dan naar krcms@quicknet.nl

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:28

Volgens mij kun je op de site van het fnrs een voorbeeldcontract downloaden.

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 08:01

zo'n contract is toch niet rechtsgeldig?
ik zou even informeren hoe dat precies zit..

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:34

Citaat:
zo'n contract is toch niet rechtsgeldig?

En waarom niet dan? Als beide partijen akkoord gaan met de bepalingen in het contract en deze beide tekenen is het volgens mij gewoon rechtsgeldig hoor Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:37

Nee, als het document niet opgesteld is door iemand die daartoe bevoegd is, dan is dat document niet rechtsgeldig.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:40

Lovely schreef:
Nee, als het document niet opgesteld is door iemand die daartoe bevoegd is, dan is dat document niet rechtsgeldig.


klopt, datzelfde geldt voor (ver)koopcontracten etc, stel je koopt een paard en jullie ondertekenen alle2 dat contract dat als je hem wegdoet, hij als 1e naar de vorige eigenaar terug mag gaan
daar hoef je je niet aan te houden, zelfs niet als er een handtekening onderstaat.

zo ook een contract mbt aansprakelijkheid en andere dingen die in het contract staan bij een pensionstal, leuk en aardig maar t is pas geldig als het is opgemaakt door, en ondertekend bij een daartoe bevoeg persoon(zoals een notaris) en om nou voor alles naar de notaris te gaan, dan ben je in no time hardstikke blut, want die vragen me toch een tarief zeg Bloos!

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:41

Is dat werkelijk zo? Ik was altijd in de veronderstelling dat het anders was namelijk. Ik heb op mijn pensionstal ook een contract moeten tekenen, dat heeft eigenlijk ook maar weinig waarde dan...

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:43

MarchaL schreef:
Is dat werkelijk zo? Ik was altijd in de veronderstelling dat het anders was namelijk. Ik heb op mijn pensionstal ook een contract moeten tekenen, dat heeft eigenlijk ook maar weinig waarde dan...


Ja, hetzelfde geldt dan voor mij!!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:46

ik heb ook zo'n contract ondertekend op de pensionstal waar ik heb gestaan, en met de koop van t paard van mn moeder hebben we een contract ondertekend dat we hem als 1e aan haar te koop moeten aanbieden voor t zelfde bedrag als waar we haar voor hebben gekocht(paard was al 16 dus dat vonden we geen probleem, wordt toch niet meer waard) maargoed mn vader zei daarna ja teken maar, is t meisje ook blij, al is het niet rechtsgeldig.

kijk iedereen met een beetje fatsoen houdt zich er wel aan als je zoiets ondertekend, maar als wij t paard nu doorverkopen kan zij ons nix maken, ondanks dat contract...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:49

Contracten zijn helemaal niet nodig als iedereen zich houdt aan wat er in het BW staat mbt het omgaan met andermans spullen. Dat je een opzegtermijn afspreekt is niet meer dan redelijk en het is ook vrij vanzelfsprekend dat beide partijen zich daaraan houden.

mmouse

Berichten: 547
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:52

Een onderlinge overeenkomst (=contract) is gewoon rechtsgeldig, zolang er tenminste geen afspraken in staan die wettelijk niet toegestaan zijn. Gelukkig maar, want anders zou mijn arbeidscontract ook niet rechtsgeldig zijn Knipoog

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:58

Citaat:
Een onderlinge overeenkomst (=contract) is gewoon rechtsgeldig, zolang er tenminste geen afspraken in staan die wettelijk niet toegestaan zijn. Gelukkig maar, want anders zou mijn arbeidscontract ook niet rechtsgeldig zijn

Daar zat ik nu dus ook al aan te denken, of ligt dat misschien anders dan Verward Ik ben een beetje verward nu Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:01

Hoe een arbeidscontract moet zijn, is in het arbeidsrecht geregeld.
Het is niet zo dat iedereen maar rechten mag ontlenen aan zelfbedachte contracten.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:01

contract op je werk is officieel opgesteld, diegen is daar ook toe bevoegd

dat is dus totaal anders dan dat zomaar iemand ff een contractje maakt, thuis uitprint en het je laat ondertekenen....(zoals bv bij verkopen paard, of bij pensionstal etc)

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:02

was tegelijk met lov, die dus idd hetzelfde zegt

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:05

Aha, nou dat is ook weer duidelijk dan Knipoog Maar goed, misschien ga ik wat offtopic Bloos!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:18

Elke overeenkomst, hetzij mondeling, hetzij schriftelijk, is rechtsgeldig, tenzij:

Eén van de partijen minderjarig is of onder curatele staat
Als de inhoud van de overeenkomst in strijd is met de wet, de goede zeden, de openbare orde of met de beginselen van redelijkheid en billijkheid
Als de overeenkomst is aangegaan onder dwaling (bijvoorbeeld als een partij een onjuiste indruk van eigenschappen van een product of dienst heeft gehad en op grond daarvan de overeenkomst is aangegaan
Als de overeenkomst is aangegaan onder bedreiging, bedrog of misbruik van omstandigheden.


Je kunt dus met inachtneming van wet-en regelgeving een overeenkomst opstellen waarin afspraken worden gemaakt en die dus ook moeten worden nagekomen. Een dergelijke overeenkomst is zeer zeker rechtsgeldig.