Verslagje van eerste (privé)les in 2 jaar!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Verslagje van eerste (privé)les in 2 jaar!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 08:44

N.a.v. topic:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=296648

De lessen gingen hartstikke goed. Ik zal proberen er niet zo'n lang verhaal van te maken.
Het absolute leuke was dat Imago mijn instructrice (Els) herkende. Ze kwam aan in stal, hoorde haar stem en hinnikte. Hij snuffelde meteen in haar jaszakken omdat hij 'weet' dat Els altijd suiker bij zich heeft. Ook toen ik met hem de bak in ging en ik opgestegen was, liep hij eerst even langs Els om zijn klontje te halen.

Nou, 'ze' zeggen wel dat paarden niet zo slim zijn en uit het oog, uit het hart, maar dit geldt absoluut niet voor Imago. (Je kunt over Imago lezen in mijn profiel, hij is nl. 2 jaar niet bij mij geweest en ik heb hem sinds kort weer terug).

Ik had eerst les met Secret. Siek zit een stuk lekkerder dan Imago dus dan zou ik alle energie die ik nog over had, kunnen gebruiken voor de les van Imago Knipoog

Els vindt Secret een leuk paard, leuk model met 3 correcte basisgangen. Ik had haar al verteld dat ze niet verschrikkelijk spectaculair is maar wel een heel fijn en soepel paard dat alles snel oppakt. Els was erg gecharmeerd van haar maar vertelde wel eerlijk dat het wat moeilijker zou zijn op te gaan boksen tegen de 'elegante dansmariekes' die je tegenwoordig zoveel in de ring ziet.... Tja, dat kan wel zo zijn, maar ik denk dat Siek juist weer indruk zal maken omdat het zo'n groot paard is, dat toch héél soepel en makkelijk loopt. Ach, zien we wel weer als we gaan starten, als je een goede proef rijdt, kan de jury toch niet om je heen Haha! .

Ik kan nu wel uitgebreid gaan beschrijven waar aan gewerkt moet worden, maar ik denk dat dat voor de meesten niet bepaald interessant is, want dat kan over 2 weken alweer helemaal anders zijn *LOL* .

Met Imago ging het ook heel goed. Hij is natuurlijk zó goed bevestigd in de oefeningen dat alles wel okay ging. Els was even vergeten hoe goed Imago kan verruimen Haha! dus vond zijn - naar mijn mening matige - middendraf helemaal geweldig. Toen hij even later moest strekken werd ze nóg enthousiaster.

Imago moet in het rechterachterbeen véél sterker worden. Allerlei oefeningen gedaan dus om hem meer 'op (rechts)achter' te krijgen. Dit zo even doortrainen. Omdat het hem nogal moeite kost, gooit meneer zijn tong aan de rechterkant eruit. Is heel irritant, maar ik mag me er niets van aantrekken. Zodra hij sterker is in dat been, gaat dat vanzelf over. Dat klopt ook wel, want zodra ik linksom rij en het linkerachterbeen meer stimuleer, blijft de tong binnen.

Dus... ik heb weer wat om te oefenen, met beide paarden en over twee weken weer les. Ik heb vanaf nu dus 1 x in de twee weken met beide paarden drie kwartier les.....[/url]
Laatst bijgewerkt door Imago01 op 27-09-04 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 08:53

Wow, dat klinkt goed zeg!

Altijd leuk om een enthousiaste juf te hebben Haha!

Ga je met de paarden naar Els toe of komt ze naar jou?

Hebbie foto's Cheese! ?

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 09:06

Els komt naar mij toe. Imago wil de trailer nl. niet in (duurt zo'n 2 uur voordat 'ie staat; twee jaar terug had ik nl. een vrachtwagen en daar liep 'ie wel zo in. Die heb ik later verkocht niet wetende dat Imago weer terug zou komen) dus ik wilde graag les van iemand die 'aan huis' zou komen. Ook omdat het heel veel tijd scheelt.

Heb geen foto's. Mijn moeder heeft wel veel gefilmd. Volgende keer paar foto's maken....

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:50

leu verslagje hoor en idd foto's!krijg je les van els mouw soms?

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 09:54

Nee, ik krijg les van Els Schotman.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:16

he leuk ook jury he?paar keer puntjes bij haar gereden.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 11:28

Ja, ze jureert internationaal t/m GP.
Ze is streng, rechtvaardig en neemt geen blad voor de mond. Veel mensen zien haar lieven gaan dan komen maar ik kan lezen en schrijven met haar.....