hoe de staart van mijn pony wassen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

hoe de staart van mijn pony wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 21:20

Hoe moet ik de staart van mijn pony wassen?
Ik heb gehoord dat dat op een speciale manier moet vanwege de staartwortel. Kan iemand dit uitleggen?

_Margarita_

Berichten: 2333
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:45

je mag de staartwortel niet nat maken, en dus met shampoo insmeren. (dit is wat ik altijd geleerd heb)
dus vanaf de staartwortel nat maken insmeren met shampoo. en uitspoelen met de tuinslang.
Wat ook een idee is, wanneer het koud weer is, om een emmer lauw water te gebruiken, staart erin hangen tot de staart wortel, dan insmeren met shampoo. vervolgens weer in de emmer en uitspoelen. Moet je wel een paar keer nieuw water pakken, omdat anders de shampoo er niet goed uit gaat.

succes! en ik bewonder zaterdag het resultaat! Knipoog

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:53

Ik neem de staartwortel gewoon mee, en gebruik Tea Trea shampoo. Goed uitspoelen, geen problemen verder...

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:19

Ik doe ook gewoon altijd de staartwortel erbij... Gaat perfect... Verward

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 00:23

Ik neem een emmertje lauw-warm water, doe hier een fikse scheut milde (baby)shampoo in en los dit in het water op.
Dan hang ik de staart erin totdat alle haren goed nat zijn. De rest van het sop giet ik ook over de staartwortel heen. Ik was de staart goed, spoel hem uit en herhaal de procedure nog een keer.
Als je de shampoo al in het water oplost, krijg je de shampoo veel makkelijker (gelijkmatiger) in de staart en heb je er heel wat minder van nodig Lachen .

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 21:01

_Margarita_ schreef:
je mag de staartwortel niet nat maken, en dus met shampoo insmeren. (dit is wat ik altijd geleerd heb)
dus vanaf de staartwortel nat maken insmeren met shampoo. en uitspoelen met de tuinslang.
Wat ook een idee is, wanneer het koud weer is, om een emmer lauw water te gebruiken, staart erin hangen tot de staart wortel, dan insmeren met shampoo. vervolgens weer in de emmer en uitspoelen. Moet je wel een paar keer nieuw water pakken, omdat anders de shampoo er niet goed uit gaat.

succes! en ik bewonder zaterdag het resultaat! Knipoog

ja haha daar was het ook voor! (heb er heel veel zin in Haha! )
bedankt!