Trailer training waar??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Trailer training waar??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 13:07

Elke keer als ik met Nicole op pad ga dan wil ze niet op de trailer. Ze wordt helemaal gestresst als ze de trailer al ziet staan en heel vaak is er dan niks meer aan te houden en draait ze helemaal door.
Wij zijn nu steeds bezig met 4 man om haar er rustig op te krijgen, wat opzich wel redelijk lukt. We hebben nu wel iets uitgevonden waar het wel redelijk mee lukt. We doen nu 2 longeerlijnen achter haar langs en de 4de persoon drukt haar van achteren op. Al duurt dit meestal wel dik 3kwartier voordat ze zich gegeven geeft

Alleen ik ben van plan om straks wedstrijden te gaan rijden en dan heb ik geen zin in een pony die zo verschrikkelijk moeilijk op de trailer wil. Er zijn namelijk altijd op die wedstrijden mensen die het beter weten en zich er compleet mee gaan bemoeien (en het liefst zelf de pony op de trailer zetten, alleen dan wel op hun manier Boos! ). En ik kan op deze manier helemaal niet alleen met haar op pad, de hele familie moet mee om Nicole op de trailer te krijgen.

Ik wil graag dat ze net als ieder ander gewoon op de trailer loopt, dus nu is mijn vraag: Weten jullie waar je een trailer training kan volgen?? Zodat ze leert dat ze gewoon braaf de trailer op moet lopen en dat er niks engs aan is.

Het liefst zoek ik iets in de omgeving van Groningen.

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.


fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 14:13

je kunt het toch ook gewoon zelf oefenen? lukt vast wel zet de trailer goed en stevig neer en ga eens kijken of ze in de buurt van de trailer durft te komen! (zonder dat er allemaal mensen haar in de buurt van de trailer duwen enzo) als dat lukt ga je met voer op de klep zitten en wacht net zo lang totdat ze het voer bij je op kom eten! zo ga je steeds iets verder in de trailer zitten totdat ze erin staat! laat haar dan een tijdje eten en dan er weer uit! oefen dit elke dag en je zult zien na een week is ze al een stuk minder bang voor de trailer! dus probeer het zelf eens! Haha!

† Fancy & Marco & Binkie † ik zal jullie nooit vergeten!!
Lancelot van het Rozenhof http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1796395

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 14:30

Wij hebben zelf in de vakantie uitgebreid geoefend. Het ging idd per dag beter, maar toen ze weer weg moest van ons vakantie adres (ze gaat altijd mee met ons op vakantie) wou ze er natuurlijk weer niet in en begon het hele circus opnieuw ... Scheve mond

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 14:40

jeej hoe lang hebben jullie geoefend? en waarom wou ze er niet in? stonden er veel mensen bij? (heeft mijn pony ook als er andere mensen bij zijn gaat hij er vast en zeker niet in maar als ik alleen ben stapt hij er zo in)

† Fancy & Marco & Binkie † ik zal jullie nooit vergeten!!
Lancelot van het Rozenhof http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1796395

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 17:00

Het paard van een stalgenoot van mij wou ook nooit op de trailer. Zij heeft haar paard 2x 1 week naar BMstables gebracht (de eerste keer werd ze opgehaald) en haar paard loopt nu zonder om te kijken zo de trailer op.

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 17:02

Als je een voorklep(je hebt) doe je daar een lang touw door, paard eraan vast, jij buiten wachten. Met heeeeeeeeeeel veel geduld. Laat m merken dat ie alleen vooruit kan, en niet achter uit. NIET TREKKEN!!! Zet evt. wat biks in de trailer. Geef m desnoods die ochtend geen eten ~~}> .
Oefen vantevoren in de bak: twee hindernissen met een doek erover, vlak bij elkaar. Dan went ie aan nauwe ruimtes.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 17:10

bij paardnatuurlijk, de Balingehof en Emiel Voest doen ze trailerladen, die zitten allemaal in het noorder ergens.

Geduld is het sleutelwoord, het heeft mij anderhalf jaar gekost, maar nu loopt ie aan een los touwtje de trailer op.
Ik heb bij toeval 2 weken intensief kunnen oefenen omdat iemand anders met mijn trailer wilde oefenen en het is nu klaar........

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 17:36

gewoon volhouden met die longeerlijnen!De mijne wou ook nooit nu hoeft ze de longeerlijn alleen al aan 1 kant te zien en ze loopt er zo op.

de aanhouder wint en vooral rustig blijven tegen je pony

Melody T (Vitano x Gomel ox )
Fuente (First stayerhof Ramzi x Vitano)
Devarana's Balance (Reflection x Vitano )
In training,binnekort ter dekking
General Two (Generals Goldenboy x Doc's chinch bet)

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 18:18


Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 18:21

Piet Nibbeling is ook een goede ja, maar die zit niet in het noorden, die zit toch in Arnhem????

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 18:32

smurf schreef:
Piet Nibbeling is ook een goede ja, maar die zit niet in het noorden, die zit toch in Arnhem????



oeps Bloos vind alles die kant op ver weg, noorden, oosten Schijnheilig


Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 22:48

Ja wij blijven ook gewoon heel erg rustig wachten net zolang tot zij aangeeft dat ze wel weer een stapje wil maken.
Op onze stal zelf vind ik het opzich niet zo'n probleem dat het uren duurt voordat ze zich gewonnen geeft, maar op wedstrijden is het zo vervelend vanwege al die bemoeizuchtige mensen

Het vreemde is is dat als ze eenmaal half op de laadklep staat ze zo naar binnen loopt en als ze er eenmaal opstaat is ze ook uiterst kalm.
En nog raarder is het dat ze een wedstrijd pony is die bij de vorige eigenaar bijna weekelijks op wedstrijd ging. Verward

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

DS_anne
Berichten: 138
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Heukelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:47

Kijk eens op de bovenste site uit mijn onderschrift


Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:55

TS schreef
Citaat:
Het liefst zoek ik iets in de omgeving van Groningen


dreamstables zit niet echt in de buurt van Groningen geloof ik....

Milka

Berichten: 2109
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:17

Komt me zeer bekent voor dit...Hedio heeft hier ook ontzettend veel last van.
Ik heb toen, voor de zomervakantie ergens, gebeld met Dreamstables idd om hem daar naartoe te sturen...kreeg een hele goede uitleg over de telefoon ensow...maar heb uiteindelijk besloten om het toch niet te doen.
Nu zit ik er dus nog steeds mee en 24 oktober moet hij voor t eerst weer de trailer op.
Zelf heb ik een aantal tips gekregen die ik van te voren eens zelf ga uitproberen. Idd veel geduld hebben, t kan weleens helpen om je paard te blinddoeken (al moet je dan wel t volste vertrouwen hebben van je paardje anders loopt hij nog geen eens met je mee). Voor Hedio gaat t gewoon erom dat hij nogal erg last heeft van zijn 'beroepsclaustrofobie' nou wil t zijn dat als hij naar zijn box moet, hij eerst door een hele smalle donker gang moet...dit deed ie vanaf t begin zonder moeite...wij zetten dan de trailer tegen de uitgang...t voorste deurtje open van de trailer...dan maak je dus opeens van de nauwe trailer een ruimte...in zijn ogen.
Maar goed, ieder paard is anders...je moet zelf een beetje eruit zeferen wat opgaat voor jouw paard en wat niet.
Veel succes iig!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, SemrushBot en 81 bezoekers