Coniferen en paarden gaat dat samen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brrr
Berichten: 8
Geregistreerd: 26-09-04

Coniferen en paarden gaat dat samen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 19:46

Bij mijn nieuwe huis heb ik een coniferenhaag staan, daarnaast wil ik graag een pony laten lopen zou dit kunnen??

Wat zou ik het beste als omheining kunnen gebruiken? De haag moet natuurlijk ook nog te snoeien zijn.

Gaan paarden dood aan coniferen?

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 19:52

een kennisje van me haar paard heeft er ernstige koliek van gekregen, ik zou een draad ver voor de haag neerzetten zodat ze er niet bij kunnen te eten.

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 20:05

wij hebben ook een coniferenhaag.. ik heb er nog nooit problemen mee gehad, sta er nu toch al ruim 3 jaar..
wij hebben wel schrikdraad voor de haag staan, zo'n halve meter er vanaf.

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:28

denk dat het gewoon aan het paard ligt.. de een eet het wel de ander niet..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:32

Coniferen en paarden gaan NIET samen...ze zijn namelijk giftig. En als ze er van eten kunnen ze goed ziek worden en er zelfs aan overlijden.
Ik zou het persoonlijk onverantwoord vinden als je bewust een coniferenhaag laat staan in de buurt bij paarden....

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:52

ja dacht ook altijd dat ze giftig waren.
zou dus maar oppassen

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:56

Ik had ook altijd begrepen dat coniferen giftig zijn.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:00

Het is giftig, maar ik denk heel licht. Bij ons op de manege staan ook coniferenbomen en die van mij heeft er per ongeluk weleens van gegeten. Ik denk dat het pas in grote mate giftig is.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:03

Tulandro, jij gaat met een weegschaaltje bij je coniferenhaag staan en precies afwegen hoeveel je paard mag hebben?

Op het moment dat je op een locatie waar paarden gehouden worden planten tegenkomt die giftig zijn, horen die verwijdert te worden. Of dit een plukje Sint Jakobskruiskruid is, Herfstijloos, Taxus, Goudenregen, Klimop of Rhododendron...verwijderen die hap.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:16

Cassidy schreef:
Coniferen en paarden gaan NIET samen...ze zijn namelijk giftig. En als ze er van eten kunnen ze goed ziek worden en er zelfs aan overlijden.
Ik zou het persoonlijk onverantwoord vinden als je bewust een coniferenhaag laat staan in de buurt bij paarden....


Klopt! Ken twee shetjes die eraan gestorven zijn (en één van onze lammetjes Verdrietig ). Vooral als ze bloeien zijn ze erg giftig.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:21

inderdaad het gaat niet samen
ik zou de haag maar weg halen
als je er echt pony's wil hebben

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:23

Cassidy schreef:
Tulandro, jij gaat met een weegschaaltje bij je coniferenhaag staan en precies afwegen hoeveel je paard mag hebben?

Op het moment dat je op een locatie waar paarden gehouden worden planten tegenkomt die giftig zijn, horen die verwijdert te worden. Of dit een plukje Sint Jakobskruiskruid is, Herfstijloos, Taxus, Goudenregen, Klimop of Rhododendron...verwijderen die hap.


Sorry, maar waar slaat dit op? Er staat uitdrukkelijk: ' Ik denk', met als reden dat ik er dus niet zeker van ben. Ik nam het aan, omdat mijn paard er niet ziek van geworden is, en hij wel rook naar conifeer. Mijn paard mag dit niet eten, maar toen het gebeurde was ik net te laat.

superbig
Berichten: 150
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: hengelo g

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 00:19

Ja klopt ze zijn heel erg giftig en je moet ze uit de buurt van paarden houden!

prompter

Berichten: 11076
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 00:28

De ene coniferensoort is giftiger dan de andere - maar giftig zijn ze praktisch allemaal. Ik zou het risico niet nemen .

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:51

Cassidy schreef:
Tulandro, jij gaat met een weegschaaltje bij je coniferenhaag staan en precies afwegen hoeveel je paard mag hebben?

Op het moment dat je op een locatie waar paarden gehouden worden planten tegenkomt die giftig zijn, horen die verwijdert te worden. Of dit een plukje Sint Jakobskruiskruid is, Herfstijloos, Taxus, Goudenregen, Klimop of Rhododendron...verwijderen die hap.



wat je zegt vind ik een beetje overdreven. wij hebben hier ook allemaal van die troep staan. Maar ik vind dat je je paard eruit de buurt moet houden en niet de planten. beetje overdreven dus. Als het in het land staat ja dan vraag je om problemen.