Voor het eerst gelongeerd met de "kleintjes"

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Voor het eerst gelongeerd met de "kleintjes"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 18:35

Mijn "kleintjes" zijn nu allebei 2 jaar en een paar maanden. Tijd dus dat ze langzaam aan wat aan het "werk" gaan. Vandaag was de grote dag, voor het eerst longeren. Quist ging echt super, die had zo ongeveer meteen door wat ik van haar verlangde. Ik heb met haar al regelmatig wat commando's geoefend bij het aan de hand lopen en ze deed stap/draf commando dan ook keurig aan de longe. Alleen linksom viel ze steeds een beetje naar binnen, maar ik denk dat dat meer aan mijn aanwijzingen lag dan aan haar.
Salvator (de shet) moest mijn vriend letterlijk een zetje in de goede richting geven Haha! , maar nadat hij 1 rondje met hem meegelopen was, had ook Salvator het redelijk door, alleen meneertje was liever lui dan moe en kent de commando's minder goed. Dus af en toe bleef hij gewoon staan (op rust !) en dan ging hij ineens weer heel hard als ik hem een tikje met de zweep gaf (meteen een flinke bok naar de zweep toe)

Al met al allebei de "kleintjes" zo'n 15 minuutjes "gelongeerd" en voor de eerste keer dus heel tevreden OK dan!

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time



Bacannie

Berichten: 1305
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: Vechtstadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 20:29

Goed hoor! Leuk hè, lekker met je paardjes aan het "werk"

Met vriendelijke groet!

In 2017 verwacht:
Blue Hors Zack x Gribaldi x Balzflug x Amor

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:22

Ja ze kunnen echt heel eigenwijs zijn, maar zodra ze door hebben wat de bedoeling is dan gaat het vaak geweldig....en goed leren longeren heb je echt enorm veel baat bij.
Veel succes met de kleintjes.

Moirsa

Berichten: 8440
Geregistreerd: 03-05-04
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 08:32

leuk zeg heb je foto's


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie