dik spronggewricht.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ZonnebloemJarig

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

dik spronggewricht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 22:49

Mijn paard heeft ongeveer sins een half jaar gelden een heel dik spronggewricht linksachter.
Zomaar van de ene op de andere dag.
heb toen eerst een week met haar gestapt maar omdat het niet dunner werd toch maar de DA erbiij gehaald. Die zei dat ze een overbelste peesschede had en 6 weken met haar moest stappen, en aan de qadrisol en nog een of ander zalfje en iets om haar rustig te houden.
Goed 6 weken verder en er is niks veranderd.
Weer DA erbij en omdat ze niet kreupel erop is ofzo moest ik weer gaan rijden en kijken of het dan beter wilde gaan.
Nou niet dus, Ze is er niet kreupel of niks op maar haar been is en blijft dik.
Goed heb haar 6 weken op het land gezet in de hoop dat het dan beter zou gaan.
maar ze komt uit het land en haar been is nog net zo dik als het was.
Weer DA erbij en die zecht dat ik moet rijden met haar om de bloedsomloop op gang te houden.
Ik ben nu dus weer een maand 2 aan het rijden en haar been word dus nog steeds niet dunner.
Weer iemand nog iets wat ik kan doen, word er een beetje wanhopig van.
Ze heeft geen pijn ofzo maar het ziet er nou niet bepaald lekker uit en zo,n dik been (het is echt serieus 2x zo dik als normaal) kan niet goed zijn al zecht de DA dat het geen kwaad kan.
Bedankt alvast voor het lezen...

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.


Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 16:59

Zou er een keer een andere dierenarts naar laten kijken. Wellicht stelt hij voor om een foto te maken, zodat je kan zien of het gewricht bijv. iets beschadigd is. Ken een paard dat een botsplinter had en ook een megadikke sprong had. Na verwijdering werd het been weer dun. Ze hoeven hier niet altijd kreupel op te zijn.

Ulissa

Berichten: 1772
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 18:44

Bij ons op stal staat oop een paard met een dikke hak sprongewricht r.a.
Dit paard is medisch onderzocht hieruit is niets gekomen. Hij heeft een overvulde peeszak. Het voelt heel zacht aan en die bult schommelt soms een beetje van links naar rechts. Heeft jouw paard op het rechterachterbeen ook niet een iets gevulde hak? Een second opinion lijkt mij op zijn plaats om er zeker van te zijn dat hier zich geen fragmentje (los botdeel) bevind.

onderschriftloos


Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 19:15

Als je een foto en/of pessscan laat maken heb je misschein meer zekerheid en kan je of gaan behandelen of met een gerust gevoel verder rijden

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

ZonnebloemJarig

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 10:53

Ulissa schreef:
Bij ons op stal staat oop een paard met een dikke hak sprongewricht r.a.
Dit paard is medisch onderzocht hieruit is niets gekomen. Hij heeft een overvulde peeszak. Het voelt heel zacht aan en die bult schommelt soms een beetje van links naar rechts. Heeft jouw paard op het rechterachterbeen ook niet een iets gevulde hak? Een second opinion lijkt mij op zijn plaats om er zeker van te zijn dat hier zich geen fragmentje (los botdeel) bevind.



Mijn paard heeft inderdaad ook een gevulde hak.
ik denk dat het inderdaad slim is er een andere DA naar te laten kijken en misschien wat foto's te laten maken. Je weet maar nooit.
Bedankt voor de reacties.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 18:37

kan ook een ocd zijn. misschien heeft dit er altijd al gezeten, maar is deze gaan zweven en zit het nu op een plek waar hij er last van heeft. Misschien kun je er een keer een röntchenfoto van laten maken, dan weet je of er een ocd of een botsplinter zit.

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, demiyolu, diemth, EsmeeKKK, Myrthe_bz, Oehlala en 77 bezoekers