SGW Lisse, super leerzaam crossje!:D

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

SGW Lisse, super leerzaam crossje!:D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 17:59

Vandaag zijn we met Lucky Lady richting Lisse gegaan.

Voor Lucky en mij werd dit de 3e keer L en Lisse had ik ingeschreven puur voor het bochtenwerk! Haha! (Voor Lucky zijn de recht toe recht aan crossen het fijnst, maar ja bochtenwerk moet ze ook leren!)

Toen we aankwamen, viel me gelijk op dat de dressuur en de springbaan me nog wel mee viel, het was verre van perfect, maar ook niet niet te doen.

We hebben gelijk de cross maar even gelopen, en het leek me een erg leerzaam crossje voor Lucky EN mij! Tong uitsteken Het bochtenwerk viel me niet tegen, er zaten wel wat scherpe bochten in, maar het is nog lang niet zo erg als in Heino.... Schijnheilig De bodem was goed in de cross en de hindernissen leken me ook goed te doen. Er zaten 5 pittige sprongen bij, de andere 16 vond ik aan de makkelijke kant voor de L.
Onder de pittige sprongen versta ik, de 2 sprongetjes de heuvel op (hind 4 en 5), sprong gat in (hind 6), de driesprong (hind 8-9-10) de 2 afsprongen(hind 12 en 13), de schuine heg(hind 14).

Na de cross gelopen te hebben kwam ik al gelijk gijsenkim tegen (die je overigens ook echt niet voorbij kon lopen.. haha) wat een leuk winkeltje zeg!

Rustig opgezadeld voor de dressuur en wat heb ik weer, juist 2 rechterhandschoenen..... gijsenkim heb ik dus maar even wat inkomen bezorgd door een paar witte handschoenen te kopen... Cool Door de al slechte bodem bij het inrijden van de dressuur (dat was desnoods in de bak!!) kwam ik niet echt aan inrijden toe. Ik had de pech dat ik in ring 2 moest starten. Ring 1 was namelijk nog heel goed te doen, ring 2 niet..... Ring 2 hadden ze verlegd na gister wat als gevolg gaf dat de ene kant van de ring slecht was en de andere kant van de ring héééél slecht.... Scheve mond
Lucky had iets leuks bedacht... ze ging steeds over de hoefslag die er van de dag ervoor half in de ring stond heel springen.... grr dat reed niet lekker!!!!! Ook de overgang die er steeds in de ring zat van slecht naar heel slecht maakte het rijden er niet makkelijker op. Je was meer bezig je paard op de benen te houden dan een dressuurproef te rijden. Maar goed ik kwam er toch nog met een aardige proef vanaf en 154 pnt....

In het springen had ik 1 balkje.... Lucky was echt onwijs heet..... ze had gezien dat ze mocht crossen en was daarna helemaal overhit.... pfft dat was geen fijn parcoursje springen.. Schijnheilig

Bij de keuring was ze prima in orde, hartslag van 72.

Ik kan haast direkt starten omdat degene voor mij uitviel en ik op die tijd mocht starten, erg aardig dus! Lucky sprong erg goed. Hind 1, 2 en 3 (oxer, heg, punt) waren geen probleem. De heuvel op (hind 4 en 5) kwam ze wat groot op 4, maar ik kon haar goed doordrukken naar 5.
Hind 6 (gat in springen) ging met een mega sprong en ik wilde nog wel zo rustig aan rijden... Haha! Nou ja die ging iig goed!
Hind 7 ging prima.
Hind 8-9-10 de driesprong geen hééél erg goed! De laatste crosstraining bij Gert Boonzaaijer hadden we nog zoiets geoefend en ik kon merken dat dit nu zeker van pas kwam. De driesprong was een hindernis van 3 dikke smalle bomen, telkens 1 galopsprong er tussen.
Hind 11 de Amstel hindernis was zoals verwacht geen probleem.
Voor de afsprongen (hind 12 en 13) nam ik Lucky al op tijd terug naar draf omdat ik weet dat ze daar nog moeite mee had, helaas hield ik haar iets te lang vast waardoor ze 12 goed sprong maar stuikte op 13, ze sprong hem wel, maar de galopsprong na 13 stuikelde ze, ik lag op haar hals en 15 meter later heb ik me eraf laten glijden........ Schijnheilig Bloos! Heb bijna de fotograaf en een man met een jongetje omver gereden.... Haha! Snel weer opgestapt na het vallen (nou ja afstappen) en verder gereden! Tong uitsteken Hind 14 was de schuine heg... ik reed hem netjes schuin aan, maar Lucky zag niet eens dat ze moest springen dus liep er zo langs, de 2e keer sprong ze hem netjes.
Hind 15 ging weer goed (voetgangersoversteek). Hind 16-17 (afsprong- daarna afsprong water in) ging hééél goed! Erg knap van Lucky dit was haar eerste waterinsprong! OK dan! Hind 18 (hans en grietje) ging een beetje vierkant.... Bloos Hind 19 en 20 en 21 (rietmanden en laatste sprong) waren weer geen probleem.
Kortom ik kwam met een tijd van 6.42min (optimaal 6.03min) over de finish, waar ik erg blij mee was, ik was nog gevallen en had een weigering dus nette tijd dacht ik zo! De val heb ik niet aangerekend gekregen omdat het zo ver na de hindernis was, dus weer 1 winstpnt binnen!!!!
Ik ben ergens in de middenmoot geeindigd.
Dit was een heerlijk leerzaam crossje!

Als het zo doorgaat ga ik mijn streven halen, ik sta nu al na 3 L crossen op L+5 Haha!
Laatst bijgewerkt door Sjaan op 26-09-04 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt


Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 18:03

Wat is je doel dan chantal?

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 18:06

Binnen 1 jaar naar de M! Haha!

Ik wil dus SGW Chaam (dat zal wel weer de eerste voorjaar cross zijn) eerste keer M starten... hoop dat het lukt!


Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 18:08

Dan mag je nu al M. Je zou ook indoor Wanroy al M kunnen starten.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 18:08

Ik heb de regelementen doorgelezen en als het goed is mag je pas met 10 winstpunten naar de M bij de paarden. De pony's mogen met 4 winstpnt al...

Dit staat in het regelement: (www.knhs.nl)
Promotieregeling paarden:
Een combinatie begint in een bepaalde klasse met 0 punten. Promotie van B naar L is toegestaan bij het
behalen van 4 winstpunten en verplicht bij het behalen van 15 winstpunten.
Promotie van de klasse L naar de klasse M en van de klasse M naar de klasse Z is toegestaan na het behalen
van 10 winstpunten en verplicht na het behalen van 20 winstpunten.
Vanaf de klasse Z kan de combinatie bij het behalen van 7 winstpunten reeds gaan deelnemen in de
klasse ZZ.

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 18:14

Fijn dat je zo'n goed gevoel hebt in de cross. Ik krijg nog een geduchte tegenstander aan je in het L......... gelukkig start je in Vasse in het B.
Het is ook mijn bedoeling om volgend jaar M te starten. Ik sta nu na 2 L wedstrijden op 4 wp's. Maar ik ga het wel zo uitkienen dat ik Chaam nog lekker in het L start om weer in te komen! (en aan de dressuur moeten we nog werken, anders komen we niet mee in het M..................) Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door Sim op 26-09-04 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 18:14

Lekker dat je tevreden bent!

Ik vond inderdaad met het lopen voor de terreinrit dat er in de officiele cross best pittige sprongen zaten!

Ik heb de terreinrit gereden en vond het ook weer een superervaring!! OK dan!


Vreemd dat bij jullie de mandencirkel er niet stond! Die was juist zo gaaf, en ik was zoooo trots dat ik er doorheen was gesprongen!
Hoe was die hindernis dan bij jullie??

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 18:17

Bij ons stonen er 2 sprongen van rietmanden (hind 19 en 20).
De eerste was een steil die in een boog liep, zo had je aan de linkerkant wel aanleuning maar aan de rechterkant niet (veel ruiters gingen de fout in op de eerste rietmanden sprong, door de sprong recht aan te rijden... terwijl je hem beter iets meer met een boogje naar rechts aan kon rijden zodat ze er minder snel langs schieten), daarna stond er na 3 galopsprongen de 2de steil van rietmanden, deze liep ietse in een boog naar achter.

omax
Berichten: 85
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 19:23

volgens mij was die mandencirkel kapot,want toen ik zaterdag de cross liep stond ie ernog en toen ik daar aan kwam rijden was ie weg!later hoorde ik dat een paar voor mij iemand met zn paard er aan was blijven hangen en dat ze m niet meer in elkaar kregen.

O'max dressuur L2 +7 springen B+14 SGW L+12

Rodin dressuur L1+13 springen B+24 sgw L+13

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 19:27

oh was dat de oorzaak.... ik vond het al zo raar dat ie weg was! Nou ja jammer dan.... had er wel graag doorheen gewild..

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 19:34

Weer een winstpuntje!! OK dan! Toppie! En een leerzame cross is ook wel es handig en goed Tong uitsteken

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 20:07

Het bewijs van mijn valpartij....
Afbeelding
Deze heb ik van www.leukopdefoto.nl geplukt waar een hele reportage van mij staat Haha!, van de week als ook de foto's van www.paardenfoto.nl online staan zal ik ze allemaal op bokt zetten!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 21:03


Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 08:24

Echt een ontzettend gave foto Chantal!

Zouden ze die promotiegrens dan ooit aangepast hebben? Ik dacht dat je met 5 altijd mocht.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 08:56

Ik heb de promotieregels van de paarden nooit precies geweten eigenlijk... voor Lucky en Cheval heb ik alleen Nouska bij de paarden gestart, maar na 4 crossen met Nouska gereden te hebben is zei verkocht dus met haar ben ik niet verder gekomen dan de B.
Met de pony's wist ik het altijd wel...Haha!

Ik heb trouwens die foto besteld! Tong uitsteken

EmMetjes
Berichten: 603
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 08:57

Hindernis 14...daar ging mijn paard er ook schuin langs. Ze had echt zoiets van heggetje Verward dat is vast niet de bedoeling dat ik daar over spring dus galoppeerde rechtsaf. Later ging ze wel erover maar eerlijk gezegt had ik geen problemen op deze hindernis verwacht en viel het dus tegen. De sprong naar beneden (hindernis 6 dacht ik) en de stohindernis vond ik zelf niks maar die gingen vlekkeloos.

Bollenmand was inderdaad iemand in terecht gekomen zaterdag dus die was vervangen door 2 rijen bollenmanden. Jammer, want dat 'gat' vind ik altijd zo leuk.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 08:59

Ik had het op hindernis 14 met lopen ook niet verwacht, maar achteraf had ik bij Lucky kunnen weten dat ik hem met een boogje aan moest rijden en niet zo schuin.
Lucky is nog zo jong in het cross rijden, ze begreep er gewoon echt niks van dat ze daar overheen moest!

EmMetjes
Berichten: 603
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:04

Maar het was ook een heg die doorliep. Niet echt een hindernis ondanks dat er wel een hekwerkje voor was gezet. Thuis oefen ik weleens schijn aanrijden op een gewone hindernis maar dit is blijkbaar toch anders. Ach, als er volgende keer ziets in zit zal het vast wel goed gaan. Oefening baart kunst.

nicoleV
Berichten: 1189
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:50

Daar ben ik met eens emmetjes oefen baart kunst


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers