Welke kleur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Welke kleur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-02 10:36

Camilla is waarschijnlijk gedekt door een haflinger.
Zelf is zij een donkere roodvos ofzo, tegen koffievos aan. Ze heeft wel koffiekleur manen en staart.
Haar vader (Carlo) is een vos, de vader van hem (Ralph) is een bruine.
De moeder weet ik niet welke kleur ze is, maar haar vader is ook een bruine.
Over de haflinger weet ik niks, maar ik neem aan dat hijzelf gewoon een 'haflinger kleur' heeft.
Wat komt er uit?
Verward

Honeymoon
Berichten: 595
Geregistreerd: 11-04-02

Vos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 12:05

Hoihoi

Ik denk dat het veulen vos wordt, aangezien Ralph ook ene vos is en Carlo ook. Dat zijn dominate kleuren en jouw merrie heeft ook zon kleurtje. Ik denk dat die Haflingerkleur veel minder dominnat is, en die komt ook niet in de stamboom van je merrie voor. Waarom heb je haar eigenlijk door een haflinger laten dekken?

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 16:10

ja ja nath wat zou er uit komen??????? wie weet een neue broerre jazz of............. echt een lelijk mormel we zullen zien !!! surprise surprise !!!!! }> }> Verward

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-02 17:41

Ik heb haar niet laten dekken maatr bij de vorige eigenaar stond ze bij haflinger hengsten in het land. Frusty Lips are sealed
Is Ralph ook een vos? Ik dacht een bruine..? Verward

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 13:14

nee nath ralph is een vos

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Re: Vos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 14:13

Honeymoon schreef:
Hoihoi

Ik denk dat het veulen vos wordt, aangezien Ralph ook ene vos is en Carlo ook. Dat zijn dominate kleuren


Tja, het veulen gaat vos worden, welke schakering van vos is me wat minder duidelijk. In ieder geval is vos recessief, daarom krijg je dus zeker een vos veulen. Als vos dominant zou zijn, dan kon je van alles verwachten.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-02 14:39

Leuk, een vosje. Haha! Lovers

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Re: Vos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 20:45

joostvangestel"]
[quote="Honeymoon schreef:
Hoihoi

Ik denk dat het veulen vos wordt, aangezien Ralph ook ene vos is en Carlo ook. Dat zijn dominate kleuren


Tja, het veulen gaat vos worden, welke schakering van vos is me wat minder duidelijk. In ieder geval is vos recessief, daarom krijg je dus zeker een vos veulen. Als vos dominant zou zijn, dan kon je van alles verwachten.
[/quote]

Ik dacht dat juist een dominante kleur altijd overheerst zeg maar Verward dat heb ik tenminste geleerd bij biologie.. of zit ik nou van alles door elkaar te halen?

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 20:58

Vos is 2x kleine letter(= resesief, zijn d'r 2 voor nodig). Er zit dus 2x kleine letter in Camilla(omdat je voor de vos kleur 2 resesieve nodig heb) en 2x in die haf(het zelfde verhaal).
't kan dus niet anders.