Help, allemaal maden in de tuin !

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Help, allemaal maden in de tuin !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 22:14

Ik weet dat er eerder een topic over is geweest maar ik kan hem niet vinden, ook niet met de zoekfunctie.

Ik kwam er net achter dat er allemaal maden in de tuin zitten ! Ze komen uit de afvalbakken, die overigens gereinigd zouden worden door een bedrijf maar die het nog niet gedaan hebben Boos!.
Maar ja alles zit nou onder, ze lopen door de hele tuin zowat !
We hebben al emmers met kokend water gegooid, emmers met waten en bleek maar ze lopen er nog.

Heeft iemand tips ?

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...


Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:27

Niemand in de buurt met kippen?
Die ruimen ze achter elkaar op voor je.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:29


Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 22:47

Dank je voor het topic !
Zal je net zien, alle schoonmaakmiddelen zijn nu ongeveer op en de beesten komen nog aanlopen.

Ik ben zo kwaad, we betalen €5 per keer om die bakken schoon te laten maken, ze zijn nog nooit schoongemaakt ! Ik heb al een keer gebeld, ga maandag weer bellen !

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:54

Kanzi schreef:
Niemand in de buurt met kippen?
Die ruimen ze achter elkaar op voor je.


met die kippen zou ik nu wel even wachten... schoonmaakmiddelen zijn niet echt gezond voor ze

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:55

zitten ze trouwens in tegels of iets anders dat niet kan branden? dan kunje er ook een lading terpentine oid overheen gieten en aansteken... gaat wel stinken Lips are sealed

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 23:01

rommie schreef:
zitten ze trouwens in tegels of iets anders dat niet kan branden? dan kunje er ook een lading terpentine oid overheen gieten en aansteken... gaat wel stinken Lips are sealed



Is ook al gebeurt, alleen die beesten blijven komen !
Oh het stinkt hier Scheve mond

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 23:37

chloor!!!

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 23:42

maken ze die bakken bij jullie schoon dan? helaas moeten wij dat zelf doen!
ik heb het eens gehad en ik spoot er vol me luchtverfrisser op en ze krulden helemaal op en lagen allemaal dood! maar dan mag er geen wind zitten natuurlijk!

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 01:42

isabelle schreef:
maken ze die bakken bij jullie schoon dan? helaas moeten wij dat zelf doen!
ik heb het eens gehad en ik spoot er vol me luchtverfrisser op en ze krulden helemaal op en lagen allemaal dood! maar dan mag er geen wind zitten natuurlijk!


Nou we hebben er voor betaald dat ze hem schoonmaken alleen doen ze dat dus niet. Het leek ons handig want toen ze het aanboden was het in die hete tijd. IK geloof dat je ze zelf niet mag schoonmaken met middel.

We hebben net weer emmers met kokend water lopen gooien want die kl*te beesten waren weer terug !

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Sooff
Berichten: 2987
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 09:31

Gatverdamme, ik vind die beesten zooooo vies! Misselijk Je kan ook deodorant op ze spuiten, of wasbenzine, datw erkte bij mij ook goed, ze gingen idd helemaal kronkelen Pling

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 09:47

Heb je NOG STEEDS last van die maden?? Het is notabene koud en nat weer!

Ik heb er toen ook kokend, zout water over heen gegooid.

Sterkte Knipoog

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 11:22

een (verboden) tip om maden te voorkomen in de vuilcontainers is een dotje watten met wasbenzine of terpentine in de container te gooien telkens als de container leeg gegooid is dat voorkomt dat er vliegen in je container landen....

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 11:39

Jij ook Scheve mond Van dat giftige schoonmaaktroep over hen gooien..

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 12:07

gewoon zout op de bodem van je container. helpt prima , lopen ze door je tuin, loop zelf dan even naar de kinderboerderij en leen een kip Haha!

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 12:44

Nou ze zijn dood hoor !
We hebben gisteren echt van alles geprobeert, we zijn tot 4 uur bezig geweest Gaaaap . We begonnen met bleek en allemaal andere schoonmaak middelen & gekookt water, daarna heeft vriendlief met spuitbussen en vuur de beestjes geroosterd, op een gegeven moment kwamen ze weer terug, toen zijn we met gekookt water met zout gaan gooien, en dan toch wel het toppunt, ik heb 1,5 knoflook gemalen en dat neer-gegooid. Nou het hele huis meurt naar knoflook, maar ze zijn allemaal dood OK dan!.

Ik had een nachtmerrie dat we vanmorgen beneden kwamen en dat er een invasie was, maar gelukkig viel het mee Haha!

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 12:47

en die grond bij jullie huis zal afgevoerd moeten worden ivm al die chemicalien daar Clown

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 12:52

Alane schreef:
en die grond bij jullie huis zal afgevoerd moeten worden ivm al die chemicalien daar Clown


sssst Schijnheilig

We waren gisteravond aan het vegen en met water en aan het gooien en meteen kwam de achterbuurvrouw polshoogte nemen.
Zo vervelend hé die nieuwschierige aagjes.

Maar ik zat me te bedenken, als hun er ook last van hebben, kunnen ze ons dan de schuld geven ? Wij kunnen er toch niks aan doen dat die beesten bij ons op bezoek komen ?
We houden de tuin schoon en de bakken dicht.

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 12:55

ga je toch roepen dat je middels DNA te zien is of die beestjes uit jouw bak komen of uit die van je buren.... werkt als een trein Haha!
Je kan iedereen overal de schuld van geven maar of je dan ook schuldig bent... lijkt me stug tenzij je er een grote bende van hebt....

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

woofie
Berichten: 2147
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 15:45

het klinkt misschien gek , maar juist als je je bak hermetisch afsluit krijg je last van maden. vooral in de zomer.....het schijnt dat de temperatuur in de afgesloten bak dan perfect is voor de ontwikkeling van maden.
in sommige plaatsen zie je inmiddels gft containers met zo'n rooster erop.
ik heb tegenwoordig mijn bak niet meer potdicht (gewoon aan beide zijden een kiezelsteentje op de rand)
en heb deze zomer nog geen made gezien.

*leer van gisteren- droom van morgen-leef vandaag*

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 17:23

Ik had nog iets ergers! Ik zag gisteren een made op mijn aanrecht!!! En het is hier toch echt niet vies. Ik heb alle laden met etenswaren uitgemest en alls wat op en was weggegooid. Ik heb geen idee waar dat beest vandaan kwam. We hebben ze wel in de afvalbak gehad buiten maar dat is alweer een tijdje geleden.
Ik heb de keuken notabene donderdag nog helemaal schoongemaakt. Volgens mijn ouders heeft hij waarschijnlijk in iets gezeten dat ik gekocht heb. Daar krijg ik helemaal de griebels van. Stel dat ie in die zak brood heeft gezeten? Dat brood waar ik van gegeten heb?

Ook bekend als Kim20!


Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 17:26

krenten en rozijnenbrood zijn vliegen gek op...
denk eerder dat dat wormpje mee verhuisd is van buiten naar binnen..
was het geen rupsje? wit met een bruin kopje? die worden wel vaker aangezien voor maden...

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 17:27

kim20 schreef:
Ik had nog iets ergers! Ik zag gisteren een made op mijn aanrecht!!! En het is hier toch echt niet vies. Ik heb alle laden met etenswaren uitgemest en alls wat op en was weggegooid. Ik heb geen idee waar dat beest vandaan kwam. We hebben ze wel in de afvalbak gehad buiten maar dat is alweer een tijdje geleden.
Ik heb de keuken notabene donderdag nog helemaal schoongemaakt. Volgens mijn ouders heeft hij waarschijnlijk in iets gezeten dat ik gekocht heb. Daar krijg ik helemaal de griebels van. Stel dat ie in die zak brood heeft gezeten? Dat brood waar ik van gegeten heb?



Dan heb jij in ieder geval weer genoeg eiwitjes binnengekregen... Vingers aflikken

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 17:29

gatver.... heb net gegeten...

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 18:35

Remy schreef:
Dan heb jij in ieder geval weer genoeg eiwitjes binnengekregen... Vingers aflikken


Gezond, maar teveel is ook niet goed Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, agesus, Amazonbot, chocky84, Duality, Kirrietje, Lau07, Marije112, MarJon, marschwood, Melzazu, MerleSimone, Nientsje, Pieke_Gwen, Varekaj, Wopkebrok, xPabloBokt, xSuuzerd, YandexBot en 141 bezoekers