veulenveiling ermelo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 11:14

ceasario schreef:
Dat publiek is wel je afzet.

En voor de overige veulens, is als je het omrekent naar de maatstaven van de Nederlandse dekgelden, geen plaats.
Daar de kostprijs te hoog ligt t.o.v. van de marktprijs.


De realiteit is ook idd dat er voor 80% van de gefokte veulens nauwelijks belangstelling is en dat je zowaar onder kostprijs moet verkopen. Het toeval wil dat ook ongeveer 80% van de gefokte veulens later niet in staat is om het ver in de (top)sprort te brengen. Dus hebben de veulenkopers van nu het goed gezien en bieden ze veel geld op de 20% waarvan een deel in Ermelo komt.

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 11:36

De merrielijnen achter Ermelo zijn veel beter (over het algemeen genomen dan! -voordat daar iemand weer over valt over die ene uitzondering- ) dan bij de betreffende andere veilingen. Veel bekende en bewezen merriestammen met veel predikaten.

En natuurlijk zegt het niet alles maar bij de koop op een veiling is dat toch wel degelijk van belang!

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 15:37

Citaat:
Is dat dan een berg rotzooi wat niet genomen is voor een veiling?


voor kwaliteit wordt veel geld gegeven. Dat is nu al met een veulen zo -en dat vind ik met de jaren erger worden- maar ook paarden die al gepresteerd hebben.

Het is toch ook niet normaal dat voor GP paarden 1 tot 1,5 miljoen euro betaald wordt?
Wat de "overige" veulens betreft: de fokker mag blij zijn als hij het dekgeld terug vangt. Als dit de fokker geregeld overkomt, zou die toch moeten gaan nadenken.

Dekgeld is inderdaad absurd hoog. Maar aan de andere kant, zouden er niet nog meer fokkers bij komen als het dekgeld heel laag zou zijn? Dan is het paardenbestand in Nederland helemaal niet meer bij te benen.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 17:22

Ik baal ervan dat ik niet naar deze veiling ben geweest.

Want ik vond de pedigree's van de veulens zeer interessant.
En de prijzen liggen dus aardig op dezelfde lijn als de kwaliteit.

Chin chin is gewoon een hot item en terecht, die hengst heeft zijn sporen meer dan genoeg verdiend.
En Holsteins bloed past goed bij de kwpn fokkerij.

Ik hoop alleen voor de kopers dat de veulens heel blijven.
Wij hadden vorig jaar de uitschieter bij de Sell veiling.
En die staat nu ook vrolijk in de opfok als alles goed met de Chin Chin gaat.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:11

Quote Sarabande


Geplaatst: 22-06-03 18:17

--------------------------------------------------------------------------------

Ja grappig he Jenneke dat achter de meest belangrijke hengsten vaak een verhaal zit waaruit blijkt dat ze bijna niet goedgekeurd waren.

dutchgirl

Berichten: 128
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 22:40

er zijn inderdaad goede veulens in ermelo,maar ook mensen met (te veel) geld . wat ze doen is op hun eigen veulens laten bieden door vrienden en kennissen om de prijs op te drijven. in ermelo is het een sport geworden wie elk jaar het meeste geld uit wil geven voor een veulen dat is met andere veilingen minder.dat neemt niet weg dat het aanbod goed is maar de prijzen staan niet meer in verhouding.de gewone burger kan wel naar ermelo gaan maar met veel geld in je zak kan je daar misschien kopen wat je zoekt.