* klein konijntje heeft hulp nodig!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

* klein konijntje heeft hulp nodig!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-02 12:32

gister een baby konijntje gevonden bij onze moeder konijn.
het is haar eerste nestje met 2 kleintjes de 1ne was al overleden de ander was echt ijs en ijs koud!
die heeft me moeder mee naar binnen genomen want anders zou hij echt doodgaan.
we zouden hem eigenlijk warm maken en daarna weer bij de moeder leggen.
maar als je dan toch bezig bent duurt het toch langer dan verwacht en ga je het toch zelf eten geven omdat het honger heeft.
maar dan krijgt de kleine de geur van jou en de moeder zou er toch niet voor zorgen, dus dan zou je het kunnen proberen er zelf voor te zorgen maar dat is natuurlijk wel een hele optie!
gister avond om 7 uur kwam het ijskoude zwakke diertje in mijn handen terecht, meteen een was handje in de magnetron en het beestje in het was handje leggen.
zo elke keer washandjes verwisselen.
jegaat er dan al bijna vanuit dat het beestje toch niet meer leeft want zo zwak en koud.
daarna het hamsterhuisje gepakt en hele zachte watten erin die ook warm gemaakt in de magnetron.
daar het knijntje ingelegt en zo kwam maaike op het idee (anna_jelly) om er een rode lamp boven te zetten ik denk dat dat zeker wel 75% geholpen heeft om dat diertje in leven te houden.
ik heb echt een onrustige nacht gehad om het uur of om de 2 a 3 uur moest ik voeren en de watten warm maken, erg vermoeiend slaap je net word je weer wakker gepiept door de timer van je telefoon Knipoog
maar je ziet het de kleine is erg warm nu heeft net weer lekker gegeten ik had melk gekookt en verdunt wet water en een beetje suiker dat krijgt hij/zij nu
hij/zij ziet er gezond uit maaike heeft me ontzettend goed geholpen die wil ik ok echt bedanken en ook alle stukjes van verschillede dierenartsen!
maar hoe moet ik nu verder blijven gaan en wat voor ander eten moet ik hem/haar gaan geven?
hebben jullie nog tips alles is welkom!!

Party!! THNX MAAIKE! Party!!

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!


Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 17:44

no thnx Kusje
ik heb je weer wat gemailt, alweer een antwoord Tong uitsteken
verder had ik op hippics het ook neergezet, daar zei een dit:
Citaat:
Op 2002-04-14 15:52, schreef LothLorien:
Voor baby's Sojamelkpoeder aanmaken en voeren, heb ik ook gebruikt bij mijn ratjes op aanraden dierenarts.


<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 19:20

Anna-Jelly schreef:
no thnx Kusje
ik heb je weer wat gemailt, alweer een antwoord Tong uitsteken
verder had ik op hippics het ook neergezet, daar zei een dit:
Citaat:
Op 2002-04-14 15:52, schreef LothLorien:
Voor baby's Sojamelkpoeder aanmaken en voeren, heb ik ook gebruikt bij mijn ratjes op aanraden dierenarts.




Wel altijd voor de zekerheid checken met een dierenarts of dierenambulance voordat je dingen gaat proberen Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 20:51

haha, tuurlijk Haha!
ik antwoord ff voor marjolein, maar ze zou morgen geloof ik even naar de dierenarts of even bellen...

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 11:33

hoi, geen sojamelk geven maar echt konijnenmelk, speciaal voor konijntjes. dat is te verkrijgen bij de kleindierenopvangcentra.
verder op een klotsende, warme kruik leggen zodat ie wat beweegt zoals in het nest ook gebeurt.
dan een klein flesje kopen met een piepklein tuutje, daar een gaatje inknippen en in dat gaatje een stukje fietsventiel doen. daar kan hij dan aan zuigen.
als ie een dipje krijgt geef je hem een piepklein stukje dextro energie opgelost in water.
verder om de twee uur voeren en elke keer voor en na het eten goed masseren. let er op dat ie plast en poept.
elke keer met voeren heel voorzichtig doen, laat hem zelf drinken en geef hem absoluut geen drinken met een spuitje, dan kan het in zijn longen komen en is ie binnen twee minuten dood.
al krijgt ie per keer maar twee druppels binnen, dat is al genoeg. in de natuur drinken ze maar 5 minuten per dag bij de moeder.
heeft ie geen zin in melk, geef hem dan alleen water dat ie niet uitdroogt.
ik denk dat de kans klein is dat ie het haalt.
wil je de kans vergroten let dan op de volgende belangrijke punten:
- niet dwangvoeren
- geen soja-/koffie-/koeienmelk geven
- veel masseren
- lekker warm houden
- eerste week overdag om de twee uur en ´s nachts om de drie uur voeren
- daarna overdag om de 3 uur en ´s nachts om de 4 uur.
- na twee weken naast de melk ander voer geven. leg kleine in water gedoopte stukjes brood in zijn hokje.
- na drie weken moet ie echt knagen en kan je de melk gaan afbouwen.
of breng hem naar de familie Hoogland in Tull en ´t Waal (Tiel) die hebben veel ervaring met dit soort gevallen en hebben mij deze tips gegeven.
mijn eerste konijntje was ook onderkoeld toen ik hem vond en is overleden aan longontsteking, de twee leefde 4 dagen en kreeg toen wat vocht in de longen.
let op! die vrouw vertelde mij dat er zelfs konijntjes zijn die na 3 weken nog doodgaan.

Bon Jovi rules!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-02 21:09

ik heb even net een mailtje gestuurd naar maaike (anna_jelly) dat zegt al genoeg denk ik Huilen
ben me toch wel gaan hechten met zoveel voeren en die kleine in me hand te hebben.. Verdrietig

ik kan wel janken.. hoe vrolijk jij doet.. en hoeveel pijn ik hier van heb.
ik ben me erg gaan hechten aan de kleine bontino dit vergeet ik gewoon nooit meer!! dag en nacht voor mijn kleine drolletje zorgen.
je begrijpt nu al wat er aan de hand is?
gister avond hebben me vader moeder en zus er voor gezorgt omdat ik valentina moest doen en mee op wedstrijden.
toen ik thuis kwam ging alles prima was nog lekker bewegelijk!
ik heb er toen niets meer aan gedaan en me vader en moeder hebben alle blaadjs heel goed door gelezen en zeiden dat het niet nodig was om er vanacht uit te gaan, ik sprak dat natuurlijk meteen tegen maar was helemaal verrot! en niet zo lekker ze zouden het weer goed eten geven zodra ze naar bed gingen en smorgens vroeg zouden ze het doen..
oke oke dacht ik ze zullen het wel weer weten, maar vanmoirgen was de kleine wat magertjes wat kouder en minder bewegelijk..
maar me moeder ging het meteen voeden en onder de rode lamp.
erg goed gegeten enz.. me moeder heeft ook echt vanmorgen alles gedaan maar na de middag rond 1 uur.. :'( *ik voel me zo hulpeloos*
ik was echt gehecht geraakt aan het kleintje.. echt lief.. en ben er zo gek op en was zo blij dat het zo goed ging en had dit dan ook echt niet verwacht.. maar ik tik dit alweer met tranen in me ogen ik kan niet meer verder typen geef me zelf de schuld.. ik weet niet meer wat ik zeggen moet ik hoop niet dat je boos op me bent.
maar ik voel me echt rot en heb er alles voor gegeven en geprobeert maar het mocht niet helpen..
bij ons thuis waren we er allemaal stil van we zullen hem nooit meer vergeten (gister hebben we hem gefilmt en heb er foto's van) die krijg je nog te zien.. en komen boven me bed te hangen

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 11:13

meisje Verdrietig
ik ben tuurlijk niet kwaad op jou, je hebt alles voor dat hummeltje gedaan wat je kon, ik neem ook altijd alles van mijn ouders aan omdat zij er verstand van hebben, maar soms is het verkeerd...
Maar jij hebt er alles voor gedaan meisje, je emot jezelf de schuld niet geven...
Ook al heb ik dat hummeltje nooit gezien, ik zit hier toch met tranen in mijn ogen, dat ik gisteravond neit kon lbijven om je te troosten en dat ik je nu vandaag ook niet kan spreken (waarschijnlijk)...
meisje, als je behoefte hebt om te spreken je hebt mijn nummer en bel me!

Het doet me pijn als jij zoveel verdriet hebt en jezelf de schuld geeft.... Verdrietig

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 12:19

wat vreselijk dat het kleintje is dood gegaan. zoals ik zei is voeren om de 2/3 uur van levensbelang. maar je weet niet of ie het anders wel had gehaald.
ik heb het zelf twee keer mee gemaakt. Bertje was pas 1 dag bij ons en Tommy 4 dagen. en het klinkt gek, maar je gaat gewoon heel veel houden van dat beestje! en het is verschrikkelijk als het dood gaat.
wel goed dat je foto´s hebt genomen. dat hebben wij niet gedaan en daar heb ik spijt van.
heel veel sterkte en jank maar lekker uit, want dat is helemaal niet erg.
je hebt je best gedaan en de natuur is soms hartstikke wreed.

Bon Jovi rules!


Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 19:30

ja je gaat inderdaad veel houden van ide hummeltjes Lachen
ik had toen 6 kleine hammie's, nou pfffffff, ze waren neit groter dan de helft van je wijsvinger Lachen
Die waren na 2 dagen verstoten door de moeder, nouja verstoten.. ze zag er neit meer naar om, maar was ok nog heel jong hoor, 3 maandjes oud, maar ik heb dr zonder te weten dat ze zwanger was gekocht, ik ahd wel gevraagt waarom ze zo dikw as, maar ze zeiden dat het melk was van het vorige nestje, nou die hadden dr ook de ballen verstand van... Verward

Maarja, ze kunnen neit zonder moedermelk... Achteraf had ik die meode rvan mij ook wel kunnen melken met een spuitje zeg maar maar daar denk je niet aan....

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Christina, nuevo_mien, Pallatin, Samantha89, tengeltje11 en 105 bezoekers