[verhaal] Had niks te doen =>Verhaal geschreven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
vemrulz

Berichten: 3536
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Hapert

[verhaal] Had niks te doen =>Verhaal geschreven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 13:49

Ik had niks te doen dus ik dacht.. laat ik eens een verhaal schrijven


Toen Lieke donkere wolken in de lucht zag verschijnen besloot ze de kortste weg naar huis te nemen. Ze liet haar arabier Lady aandraven. De lucht werd steeds donkerder. Ineens begon het te regenen, gelukkig niet hard. “Laat het niet gaan onweren” fluisterde Lieke. Lady was een super pony en schrok nooit ergens van. Maar zodra ze een knal hoorde werd ze vreselijk bang. Lieke keek naar boven, het was heel hard gaan regenen en de lucht werd steeds donkerder. Lieke liet haar pony aangalopperen. Ineens hoorde ze gerommel. Lady legde haar oren in haar nek en nam een sprintje. “Onee, alstjeblieft niet!” fluisterde Lieke. Maar toen hoorde ze het weer rommelen, en hard ook. Lady legde weer haar oren in haar nek en gaf een bok. Lieke was één beugel kwijt. Na nog een harde rommel was er ineens een oorverdovende knal. Lady gaf een enorme bok, toen rende ze er vandoor. “Lady HO!” riep Lieke. Maar Lady gaf alleen nog een bok en ging steeds hard rennen. Lieke was nu allebei haar beugels kwijt. Ze pakte de teugels kort en klampte zich vast aan de edele nek van haar voskleurige merrie. Ineens begon het weer te rommelen, gevolgd door een harde knal. Lady werd nu helemaal gek, ze steigerde en begon onwijs hard te rennen. Toen was er ineens een bocht.. een onzettend scherpe bocht. Lieke klampte haar benen om Lady’s buik, pakte de teugels kort en probeerde Lady om te laten draaien. Maar Lady was niet meer te houden. En ineens bedacht Lieke zich eigen nog iets, meteen na die bocht lag er een super hoge boomstam! Lady kon geweldig springen, maar met deze snelheid zouden ze uit de bocht vliegen en ook nog eens tegen die boomstam aanknallenn!! Ze pakte de teugels zo kort dat ze bijna het bit vast had, maar het was al te laat. Daar was de bocht… Lady ging nog harder, en racete toen de bocht om. In de bocht kwam Lieke schuin op de rug van haar merrie te hangen, en toen lag daar die boomstam.. Lady zette zich schrap om te springen maar zoals Lieke al dacht, ging ze veel te hard om de boomstam goed te nemen. Ze zette af maar knalde halverwege tegen de boomstam aan en viel. Lieke vloog van haar rug af, en zag de boomstam steeds dichterbij komen.. en toen…BOEM!
Lieke viel met een klap uit haar bed. Ze was helemaal nat van het zweet. Ze vloog overeind, deed het gordijn open en keek naar buiten. Toen ze het edele hoofdje van Lady naar buiten zag kijken ging er een zucht van verlichting door haar heen.. het was maar een droom geweest….

en??


paardensuper

Berichten: 375
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 13:52

Wauw, geweldig!! Lachen I khoop dat er nog meer komt!

Iedereen, noem mij LAURA!!! Tong uitsteken

Chanelletje

Berichten: 848
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Kartonnen doos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 14:10

De toekomstige schrijfster! Lachen

Haha! Woeii!! Die kleurtjes zijn wel erg leuk!! Tong uitsteken
Kun je mensen mee pesten =) Haha!
Lachen Lachen Lachen Trouble en Propje zijn mijn Schatjes!! Lachen Lachen Lachen


salsalover
Berichten: 110
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 14:10

zo echt een goed verhaal echt knap geschreven

Kieffertje

Berichten: 1742
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 16:11

Wel leuk geschreven. Enkele opmerkingen:
* Lady was een super pony en schrok nooit ergens van. Maar zodra ze een knal hoorde werd ze vreselijk bang.. Dan schrikt ze dus regelmatig. Er zijn namelijk ontzettend veel knallen te horen op een normalen dag.
* fluisterde Lieke.. Meestal fluister je niet als je op je paard zit. Je zingt, je denkt, soms praat je hardop. Je gebruikt het echter twee keer. dacht Lieke klinkt logischer.
* “Laat het niet gaan onwerenkomma” fluisterde . Als iemand iets gezegd heeft en daarna wordt verteld dat ze het zei (als bij fluisterde Lieke), volgt daarna áltijd een komma.
*aan de edele nek van haar voskleurige merrie. Hartstikke leuk dat de pony edel is en voskleurig, maar de beschrijving ligt niet helemaal lekker in de sfeer die je wil oproepen. Het is allemaal heel spannend en dan begin je opeens over 'edel'te praten. Je zou die beschrijving misschien aan het begin kunnen zetten.
* “Ladykomma HO!” . Spreek het eens voor jezelf uit. Na 'Lady' houd je dan als het goed is een korte pauze. Een komma dus.
*Ze pakte de teugels kort en klampte zich... Lady’s buik, pakte de teugels kort De teugels waren al kort Knipoog
* om te laten draaien. Lady rent in een vliegende galop. Het is niet erg waarschijnlijk dat je haar dan nog om kunt draaien. langzamer te laten gaan, terug te nemen is logischer.
* Als je puntjes ... gebruikt, moet je er altijd drie neerzetten. Dit wordt btw bijna niet in verhalen gebruikt, beter is het om met punten en uitroeptekens te werken. Dit staat niet echt professioneel.
* [i]Ze zette af maar knalde halverwege[i]. Halverwege wat? De afzet? Of waren haar voorbenen al over de sprong en knalden haar achterbenen tegen de boomstam? Je kan meer beschrijven, zodat het nog wat dramatischer wordt.

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn commentaar. Als iets nog niet duidelijk is, ask me Lachen

vemrulz

Berichten: 3536
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Hapert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 18:34

Kieffertje schreef:
Wel leuk geschreven. Enkele opmerkingen:
* Lady was een super pony en schrok nooit ergens van. Maar zodra ze een knal hoorde werd ze vreselijk bang.. Dan schrikt ze dus regelmatig. Er zijn namelijk ontzettend veel knallen te horen op een normalen dag.
* fluisterde Lieke.. Meestal fluister je niet als je op je paard zit. Je zingt, je denkt, soms praat je hardop. Je gebruikt het echter twee keer. dacht Lieke klinkt logischer.
* “Laat het niet gaan onwerenkomma” fluisterde . Als iemand iets gezegd heeft en daarna wordt verteld dat ze het zei (als bij fluisterde Lieke), volgt daarna áltijd een komma.
*aan de edele nek van haar voskleurige merrie. Hartstikke leuk dat de pony edel is en voskleurig, maar de beschrijving ligt niet helemaal lekker in de sfeer die je wil oproepen. Het is allemaal heel spannend en dan begin je opeens over 'edel'te praten. Je zou die beschrijving misschien aan het begin kunnen zetten.
* “Ladykomma HO!” . Spreek het eens voor jezelf uit. Na 'Lady' houd je dan als het goed is een korte pauze. Een komma dus.
*Ze pakte de teugels kort en klampte zich... Lady’s buik, pakte de teugels kort De teugels waren al kort Knipoog
* om te laten draaien. Lady rent in een vliegende galop. Het is niet erg waarschijnlijk dat je haar dan nog om kunt draaien. langzamer te laten gaan, terug te nemen is logischer.
* Als je puntjes ... gebruikt, moet je er altijd drie neerzetten. Dit wordt btw bijna niet in verhalen gebruikt, beter is het om met punten en uitroeptekens te werken. Dit staat niet echt professioneel.
* [i]Ze zette af maar knalde halverwege[i]. Halverwege wat? De afzet? Of waren haar voorbenen al over de sprong en knalden haar achterbenen tegen de boomstam? Je kan meer beschrijven, zodat het nog wat dramatischer wordt.

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn commentaar. Als iets nog niet duidelijk is, ask me Lachen


Dankje! Knipoog
Heb wat veranderd..

Toen Lieke donkere wolken in de lucht zag verschijnen besloot ze de kortste weg naar huis te nemen. Ze liet haar arabier Lady aandraven. De lucht werd steeds donkerder. Ineens begon het te regenen, gelukkig niet hard. “Laat het niet gaan onweren”, dacht Lieke. Lady was een super pony maar ze schrok nogal snel, ze was vooral doodsbang van knallen. Lieke keek naar boven, het was heel hard gaan regenen en de lucht werd steeds donkerder. Lieke liet haar pony aangalopperen. Ineens hoorde ze gerommel. Lady legde haar oren in haar nek en nam een sprintje. “Onee, alstjeblieft niet!” dacht Lieke. Maar toen hoorde ze het weer rommelen, en hard ook. Lady legde weer haar oren in haar nek en gaf een bok. Lieke was één beugel kwijt. Na nog een harde rommel was er ineens een oorverdovende knal. Lady gaf een enorme bok, toen rende ze er vandoor. “Lady, HO!” riep Lieke. Maar Lady gaf alleen nog een bok en ging steeds hard rennen. Lieke was nu allebei haar beugels kwijt. Ze trok aan de teugels en klampte zich vast aan de nek van haar merrie. Ineens begon het weer te rommelen, gevolgd door een harde knal. Lady werd nu helemaal gek, ze steigerde en begon onwijs hard te rennen. Toen was er ineens een bocht.. een onzettend scherpe bocht. Lieke klampte haar benen om Lady’s buik, pakte de teugels kort en probeerde Lady te laten stoppen. Maar Lady was niet meer te houden. En ineens bedacht Lieke zich eigen nog iets, meteen na die bocht lag er een super hoge boomstam! Lady kon geweldig springen, maar met deze snelheid zouden ze uit de bocht vliegen en ook nog eens tegen die boomstam aanknallen!! Ze pakte de teugels zo kort dat ze bijna het bit vast had, maar het was al te laat. Daar was de bocht!!!Lady ging nog harder, en racete toen de bocht om. In de bocht kwam Lieke schuin op de rug van haar merrie te hangen, en toen lag daar die boomstam.. Lady zette zich schrap om te springen maar zoals Lieke al dacht, ging ze veel te hard om de boomstam goed te nemen. Ze zette af maar knalde halverwege tegen de boomstam aan en viel. Lieke vloog van haar rug af, en zag de boomstam steeds dichterbij komen.. en toen…BOEM! Lieke viel met een klap uit haar bed. Ze was helemaal nat van het zweet. Ze vloog overeind, deed het gordijn open en keek naar buiten. Toen ze het edele hoofdje van Lady naar buiten zag kijken ging er een zucht van verlichting door haar heen.. het was maar een droom geweest…

linzzz

Berichten: 1480
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: wveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 18:53

wow ik vind het heel erg goed

Je Word Er Zelf niet Mooier Op
Door Te Zeggen Da iemand Lelijk is

vemrulz

Berichten: 3536
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Hapert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 18:54

dankjeee...Bloos

Joyce11

Berichten: 155
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 19:40

Mooi verhaal!
Ik vind de 2e versie beter, de eerste was idd niet helemaal zuiver.
Zeker doorschrijven! Haha!

vemrulz

Berichten: 3536
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Hapert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 19:57

als jullie ideeën hebben waarover ik nog een verhaal kan schrijven..Bloos

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:18

Dit afschrijven ?
vind het goed hoor!

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Kieffertje

Berichten: 1742
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 16:02

Hij is zo al een stuk beter Lachen . Een paar opmerkinkjes nog die me de vorige keer niet waren opgevallen:

* Onee moet je schrijven als Oh nee
* Gebruik niet te veel het woord 'toen'. En toen... en toen... en toen... verhaaltjes zijn nooit echt leuk om te lezen.
* En ineens bedacht Lieke zich eigen nog iets. Ehhh...
* bocht!!! Nooit meer dan één uitroepteken in een verhaal zetten (achter elkaar dan he).
* harder, en racete toen. Nooit een komma voor 'en'. En die toen, he Knipoog
* goed te kunnen nemen.
* ipv van: 'Ze gaf een bok', zou je ook een keer 'ze bokte' kunnen gebruiken.

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 16:10

Heel erg leuk verhaal Lachen En ben het verder volledig met Kieffertje eens, al die 'spelfouten' vielen mij ook meteen op Knipoog

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 19:01

Vind het een heel erg leuk verhaal Knipoog

    Emily Nevita L2 + 2 <3
      Lief, jij blijft jouw leven lang bij mij!

Geaa

Berichten: 3626
Geregistreerd: 19-06-04
Woonplaats: Ergens in het groenste dorp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 10:33

ik vind het ook een heel erg leuk verhaal Vork

_Madelon

Berichten: 4758
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 10:51

leukjoh.. hoop dat er snel een nieuw stuk komt Vork Haha!


mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 18:37

ik vind het een erg mooi verhaal!

Ik breng mijn kleine tranen
naar die hele grote zee
zachtjes nemen die kleine golven
al mijn grote zorgen mee...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers