SGW Heino >> super cross!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

SGW Heino >> super cross!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 13:41

Ik heb gisteren dus meegedaan aan SGW Heino in de B paarden met Madine. Vorige week was haar eerste cross in Neede en ik kon toen merken dat ze de tweede helft van de cross doorhad wat er moest gebeuren dus ik was benieuwd hoe ze vandaag zou zijn.

Eerst de dressuur... Het springen was ernaast en dat was al begonnen dus ik zat mooi met een flink opgefokt paard Scheve mond Ze had echt al door dat er wel meer ging gebeuren dan dressuur en ik kon haar echt haast niet ontspannen krijgen. Pfff, dat was in de proef ook te merken. Bij de eerste keer halthouden duurde het haar te lang en ging ze achterwaarts. Bij de middendraf viel ze in galop (wat mijn schuld was hoor). Maar over het algemeen vond ik de proef al wel iets beter gaan dan vorige week. Maar goed, na de proef nog ff wat gemopperd ( Lachen ) en niet meer aan de dressuur gedacht Lachen.

Ik had vrijdagavond de cross al een keer snel verkend en ik heb hem na de dressuur nog even goed verkend. Ik vond het eigenlijk een leukere cross dan in Neede want hier zaten veel combinaties in en wat meer variatie in de hindernissen. Alleen zoveel bochten Scheve mond
Toen ben ik gaan losrijden voor het springen en wat sprongetjes gemaakt. Pfff, wat was ze fel!! Echt niet normaal meer. In het parcours was het het eerste deel niet anders. Ze had echt wel door dat ze mocht crossen. Ik had een fout op hindernis 1 en 8. Ik moest haar zo rustig zien te houden voor hindernis 1 dat ze helemaal niet goed oplette en op hindernis 8 reed ik haar iets te veel op rechts aan, waardoor ze met rechtsachter de balk licht aantikte. Nouja, ik was in ieder geval rondgekomen Lachen

Toen naar de dierenarts, alles was goed en maar ff losspringen voor de cross. Ging goed dus ik ging alvast naar de start en toen zag ik dat degene voor me net weg ging! Woh, ik moest dus al snel, had ik niet op gerekend.
Ze ging echt super weg, geen enkele twijfel op de eerste hindernissen. Ze had echt gelijk door wat ze moest doen! Haha! Ik kon haar hartstikke goed terugrijden en alles liep goed! De hindernissen waarbij ik niet wist of ze ze wel in 1 keer zou nemen gingen juist heel goed haha. Ook het water, ik ben er maar niet ingesprongen omdat ze de vorige keer toch wel terug kwam op het water, maar nu draafde ze er zo in. Ook de sprong met het greppeltje met water erin ging hartstikke goed. En voor ik het wist was ik alweer gefinished, foutloos! Ik ben echt super blij.

En toen de uitslag:
dressuur 147 pt (viel me nog mee haha)
springen 8 strafpt
cross: 0 ft
14,0 strafpt tijd>> hiermee had ik de 4e tijd dus ik was nog best snel, er had maar 1 iemand binnen de tijd gereden. En aangezien ik nog rustig heb gereden moet de volgende keer de tijd dus haalbaar zijn Lachen

Ik was trouwens 14e van het totaal, maar het zat allemaal erg dicht bij elkaar (heel veel met een totaal van in de 70, wat ik ook had).

Het was dus weer een geslaagde dag! Haha! (de foto's komen nog)


Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 13:58

Fijn dat de cross je zo goed bevallen is. Heb je nog meer crossen op de planning staan dit jaar?

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 14:02

Ja, tuurlijk Haha! Ik ga nog 2 crossen rijden dit jaar;
16 oktober: SGW Nijeberkoop
29/30 oktober: SGW Hattem

Ik had graag nog meer willen rijden, mja, kheb ook nog een andere sport en ik moet het toch een beetje combineren. Maar nu heb ik ook wat meer de tijd om aan de dressuur te werken Lachen

mayb2

Berichten: 105
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 14:05

En ik maar alvast onder water in de bak om een onderwaterfoto van je te nemen Lachen
ga je d'r langs Boos!

Het viel me zowiezo op dat slechts ee stuk of 20 de waterbak namen.
Da's ongeveer 1 op de 6 ruiters.

Gr Ton

ZANGERES gezocht voor dance-project, iets voor jou ? meer info ? PB gerust !

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 14:07

Hahahaha ja, ik had geen zin om met mn snufferd in het water te liggen en dan op de foto te komen Tong uitsteken Maar het had achteraf wel gekunt, maar ik wou geen risico nemen omdat het nog maar de 2e keer was. Maar de volgende keer ga ik er niet meer aan langs! Haha.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 14:07

Leuk zeg!! Lijkt me echt heel cool zo'n cross! Ben erg benieuwd naar de foto's!

mayb2

Berichten: 105
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 14:13


ZANGERES gezocht voor dance-project, iets voor jou ? meer info ? PB gerust !

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 14:17

Staan de uitslagen ook nog ergens?

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 14:18


Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 19:05

Super gedaan Andrea!!! Toppie! OK dan!

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 16:35

De uitslagen/stijlbeoordeling staat inmiddels ook op www.startlijsten.nl !

Mijn stijlbeoordeling:
jury 1:
wijze van rijden; 7
wijze van springen; 8
balans/zit; 8

jury 2:
rijden; 8
springen; 7
balans/zit; 7

Ben er supertevreden mee Haha!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:30

Hmz, dat zijn wel erg onoverzichtlijke lijsten. Vooral bij de pony's. Ik kan er geen touw aan vastknopen.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 10:39

Super stijlpunten! Daar kun je mee thuis komen... Knipoog

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 13:28

Super gedaan, ik doe het je niet na Knipoog
Moesten jullie ook nog langs het voetbalveld, waarbij een behoorlijke afsprong, een steilsprong en dan 2 opsprongetjes?
Als alternatief (toen de B en de L) mocht je gewoon van de bult af rijden, langs de steilsprong, alleen de opsprongetjes waren verplicht.
Mijn pony dacht, ben je mal, we nemen lekker de korste route Cool Schijnheilig

Daar heb ik mijn hersens eens gekneusd Tong uitsteken Haha!
Ik heb altijd bij de Berkenruiters gereden, ik wou nog kijken, maar ik moest 's ochtends eerst werken en toen is het er bij in geschoten

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 15:16

Jaike schreef:
Super gedaan, ik doe het je niet na Knipoog
Moesten jullie ook nog langs het voetbalveld, waarbij een behoorlijke afsprong, een steilsprong en dan 2 opsprongetjes?
Als alternatief (toen de B en de L) mocht je gewoon van de bult af rijden, langs de steilsprong, alleen de opsprongetjes waren verplicht.
Mijn pony dacht, ben je mal, we nemen lekker de korste route Cool Schijnheilig

Daar heb ik mijn hersens eens gekneusd Tong uitsteken Haha!
Ik heb altijd bij de Berkenruiters gereden, ik wou nog kijken, maar ik moest 's ochtends eerst werken en toen is het er bij in geschoten


Ja, daar moest je ook langs. De afsprong viel wel mee hoor, en daarna waren dan 2 opsprongetjes inderdaad. De pony's mochten er volgens mij wel langs, maar de paarden moesten gewoon overal overheen.
Lijkt me een leuke club, de Berkenruiters! Als ik dat zo hoorde... ze hebben volgende week het clubkampioenschap en dat doen ze dus met de cross. Echt leuk!
(zouden ze eens met onze club moeten doen *LOL* , lees dressuurmutsen Tong uitsteken Lachen )

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:14

Eeeehhhh.........ik ben nu ook een dressuurmuts Bloos Haha!

Na die val (en vele ervoor tijdens het "gewone" springen) mocht ik niet meer springen/crossen, ik heb nog 1 cross gedaan in Bathmen, lekker in draf en het laatste deel galop, ik was lekker wel foutloos Tong uitsteken
Mijn pony kende de cross in Heino op z'n duimpje/hoefje en ging er altijd heerlijk vandoor, en dan snoeihard door die kronkelige paadjes in dat bos Nagelbijten / Gniffelen
Mijn cross/springcarriére is inmiddels ook al zo'n 6/7 jaar terug Haha!

Toch blijft die cross wel trekken Schijnheilig

nicoleV
Berichten: 1189
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:38

Dat heb je toch goed gedaan meid de volgende keer 1e he. haha. Succes meid

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 19:15

Jij bent niet zo'n dressuurmuts die ik bedoel haha. Die vinden het zeg maar al eng om naar een cross te kijken. En dan ben ik samen met mijn vader de enige die SGW rijdt Lachen En ook 1 van de weinigen die springt...

Maar echt jammer dat je niet meer SGW's mag rijden! Echt balen. Maar misschien komt het ooit nog eens!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers