Warme, waterdichte rij/stalschoen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Warme, waterdichte rij/stalschoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 19:15

Welke schoen hebben jullie om te rijden?
K zoek namelijk schoenen die warm en waterdicht zijn. Welke ervaringen hebben jullie?

Jasmijn 29-04-2011
<3 Jasmijn <3 Mampina
Brusje op komst!


stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:55

Mountain Horse! (niet die met veters)
Met de stalen neus!
errugh fijn!

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:04

Ik moet zeggen ik heb stalschoenen van heel veel merken al geprobeerd, maar heb bij allemaal koude voeten aan het einde van de dag.
Ik geef de hele dag buiten les en geen schoen die mijn voeten warm houdt!

Buur's Palusha: kleinste Lichte Tour NRPS pony van Nederland!
Loopt nu Intermediaire 1, al 65,39% gescoord!!
http://www.stalbuur.nl
BUUR'S PALUHSA NATIONAAL KAMPIOEN NRPS 2011!
ONZE SPONSOR: MB RUITERSPORT!!

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 21:03

Ik heb de mountainhorse rimfrost rider Lachen Die zijn echt superwarm. Had ze vandaag al even aan, maar deze waren echt nog te warm voor vandaag Haha!. Ze zijn met wol en fleece gevoerd, en de zool is geisoleerd.

[o]

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:15

Ik heb de goedkoopste Ariat schoen. Zijn geloof ik rond de 100 euro, maar zijn heerlijk om mee te rijden (heb va die leren Petri chaps) en daarnaast een prima stalschoen.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 11:44

verootjoo schreef:
Ik heb de mountainhorse rimfrost rider Lachen Die zijn echt superwarm. Had ze vandaag al even aan, maar deze waren echt nog te warm voor vandaag Haha!. Ze zijn met wol en fleece gevoerd, en de zool is geisoleerd.



heb k ook gehad, super warm is het wel, maar ze piepen als je loopt die schoene!!

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 12:17

bij mij niet Haha!

[o]

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 12:19

Die ariat schoenen, vindt ik super mooi, maar zijn ze ook warm?

Buur's Palusha: kleinste Lichte Tour NRPS pony van Nederland!
Loopt nu Intermediaire 1, al 65,39% gescoord!!
http://www.stalbuur.nl
BUUR'S PALUHSA NATIONAAL KAMPIOEN NRPS 2011!
ONZE SPONSOR: MB RUITERSPORT!!

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 12:26

Die vraag had ik ook. Iemand ervaring met de Mountain Horse Stable Groom? Kan je er mee rijden? Zijn ze warm? En goed? Hebben ze een stalen neus? Etc.

Die vraag heb ik ook al eens gesteld: [VMR] Rij en stalschoenen?

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 12:29

Ik zweer bij Timberlands voor op stal, maar die vind ik persoonlijk te breed om lekker en veilig mee te rijden.

Nulla tenaci invia est via


Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 12:30

die Ariat zijn niet warmer dan een normale schoen. Maar ik zelf heb dan gewoon lekker m´n dikkere skisokken aan, als het echt koud is.

Maris
Berichten: 15901
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 15:46

Serendipity1 schreef:
Die vraag had ik ook. Iemand ervaring met de Mountain Horse Stable Groom? Kan je er mee rijden? Zijn ze warm? En goed? Hebben ze een stalen neus? Etc.

Die vraag heb ik ook al eens gesteld: [VMR] Rij en stalschoenen?

Ik, denk dat ik die schoenen heb van MH. Ben niet zo merk etc bewust Knipoog Ze zijn in ieder geval bij de voet waterdicht, maar rijden doe ik er niet mee. De neus van de schoenen zijn me een beetje te breed ( ivm beugels ). Zijn ze warm ? Weet ik niet, ik heb ze nog niet zo lang, en het is nog niet echt koud geweest. Ze zitten wel lekker !

Groetjes,

Maris

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 15:56

Ik heb ook schoenen van Mountain Horse (weet alleen niet welke) maar ben er supertevreden over Haha!
Heb ze nu bijna 2 jaar en ze beginnen nu een beetje af te raken (heb ze ook niet echt goed onderhouden) dus als ik door de plassen loop krijg ik natte voeten en ze zijn niet superwarm meer. Maar weet zeker dat ik ze weer koop als deze echt helemaal af zijn

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 17:14

Ariat

lieke2
Berichten: 2124
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 17:25

Meindl's Haha! , zodat ik aan het eind van de dag nog heerlijk, niet vermoeide voeten heb. uiteraard waterdicht en ze gaan als het goed is een jaar of 5 mee (bij een zuinige hollander nog langer Knipoog)

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:38

Bedankt Maris

Welk merk heb jij dan?

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

NadjaHu

Berichten: 520
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:39

Ik had tot voor kort een paar van mountain horse zonder stalen neus (weet zo niet welke dat zijn) die zaten echt super lekker maar waren na 2,5 jaar trouwe dienst toch echt wel af. Om mee te rijden vond ik ze ook erg fijn.
Pas geleden heb ik weer een paar van mountain horse gekocht met stalen neus. (Ik wou eigenlijk weer die anderen maar die hadden ze tijdelijke niet in mijn maat en moest toch echt nodig nieuwe hebben....) Moet zeggen dat deze ook erg fijn zitten en je kan er ook goed mee rijden. Ik geloof trouwens dat alle schoenen van mountain horse gemaakt zijn om in te rijden en voor in en om de stal.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 16:26

Ik ga helemaal voor KISTEN! Ze lopen lekker en je kunt er heerlijk meerijden. Zijn waterdicht en met een lekkere warme sok heb je echt geen koude voetjes.

Wodan en ik onderweg in de M2

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 16:41

Aigle Paddy's!
Ze zijn niet geheel waterdicht, tot aan de enkel zijn ze van buiten van rubber. Ze zijn dik gevoerd, waardoor ze ideaal zijn voor de winter.
Nadeel: doordat de buitenkant van rubber is, 'ademt' de schoen dus niet. Gevolg: zweetvoeten Scheve mond

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Pendrag

Berichten: 558
Geregistreerd: 21-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 17:59

Ik heb snel last van zere voeten. Maar op mijn Panama Jacks heb ik nergens last van. Super comfortabel en bij goed onderhoud ook waterdicht. Te koop bij schoenenwinkel.

Het leven is te kort, echt veel te kort om alle grenzen van je kunnen te bereiken
Maar op je eigen scorebord mag af en toe best een overwinning prijken

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 19:32

mountain horse stal&rijschoen heb ik, weet niet precies welke, maar ik vind ze super OK dan! heb ze ook aan op de foto's in de link in mn onderschrift, kan je ze beetje zien

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 15:50

Weet iemand verder nog een warme, betaalbare schoen waar je mee kan rijden en met stalen neus? Lachen

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 16:57

wodan schreef:
Ik ga helemaal voor KISTEN! Ze lopen lekker en je kunt er heerlijk meerijden. Zijn waterdicht en met een lekkere warme sok heb je echt geen koude voetjes.


Dat lijkt me echt levensgevaarlijk! Boos! Volgens mij wil ik niet weten wat de gevolgens zijn als je met je poot in die beugel blijft haken, want dan werkt die schoen echt niet mee hoor!

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 16:59

een stalen neus is ook zeker géén aanrader! Als een paard op je tenen staat met veel gewicht, dan drukt ie het staal naar binnen en levert dat juist heel veel schade op aan je voet. Dat is dus ook de reden dat werkschoenen tegenwoordig niet meer geleverd worden met een stalen neus, maar met een verdikte neus.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 17:18

Door de reden die Mause noemt worden er bijna geen schoenen meer met stalen neuzen verkocht, maar schoenen met een kunststof neus. Die is net zo hard, maar verbuigt niet. Tenminste dat heb ik me laten vertellen.
Voor op stal heb ik een paar werkschoenen van Emma. Ze hebben een "kunststof" neus en ik heb er echt nog nooit koude voeten in gehad. Heb ze ooit een op de fabriek gekocht voor 25 gulden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Dartel, mukkes en 29 bezoekers