dikke manen iemand tips(paard met manentrekvrees)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

dikke manen iemand tips(paard met manentrekvrees)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 10:54

Mijn paard flipt helemaal als ik haar manen trek.. toch moet het echt gebeuren want ze heeft enorm dik haar.. ik probeer steeds hele kleine plukjes te nemen en het na het rijden te doen.. maar ze doet haar hoofd omhoog en gaat gewoon helemaal flippen Bloos! wat moet ik doen want als ik haar wil invlechten is het zo lastig met die dikke manen.. knippen vind ikniet mooi...
Dit zijn haar manen:
Afbeelding



Calice

Berichten: 9789
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 10:58

je kan bij een drogisterij (kruidvat, DA enz.) ook uitdunscharen kopen.
dat is zeg maar net een schaar maar dat dunt je haar of de manen van je paard uit.
en het werkt wel goed vind ik.
als je manen gaat uitdunnen moet je het wel aan de onderkant doen want dan valt de bovenkant er mooi overheen.
en daar hoef je teminste niet heel hard aan te trekken Haha!

groetjes ilse

Faniek

Berichten: 16217
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 11:01

Had mijn KWPNer ook. Op gegeven moment heeft mijn instructrice het in de stal gedaan. Gewoon vastgezet in de stal poetsbak (zo'n extra stevige waar je ook op kun staan) erbij en is ze gewoon alsof het de normaalste zaak van de wereld was ze gaan trekken. Hij begreep er niks van en bleef maar vaag staan kijken.

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

Nikitaa

Berichten: 544
Geregistreerd: 13-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 11:03

Bij mijn paard was het ook niet mogelijk om manen te trekken (ze werd echt helemaal gek!). Nu doe ik het steeds met een praam. Ik hou haar vast en een vriendin van mij trekt haar manen. Ze staat er nu ontspannen bij tijdens het trekken, en misschien kan ik het straks zonder praam proberen.

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 11:04

Misschien een idee om het te doen terwijl je erop zit? Dat doet iemand hier in de buurt ook. Paard is panisch voor trekken en kan ook niet vastgezet worden

capopjekop

Berichten: 30614
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 11:05

idd een uitdunschaar of mesje. werkt goed vind ik.

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 11:07

Ik gebruik altijd zo`n Solocomb van Agradi. Dat is een kam en mesje ineen,je kan de manen er ook mee opkammen maar echt uitdunnen niet.
Ik vind het ideaal om de manen in te korten en het ziet er helemaal niet erg als gesneden uit.

Het was mijn bedoeling om slapend rijk te worden maar ik kan de slaap niet vatten.
Het leven is ruiger met een tuiger

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 11:10

capopjekop schreef:
idd een uitdunschaar of mesje. werkt goed vind ik.

Ik heb al een uitdunschaar, maar de wortelinzet blijft zitten en daardoor blijven de manen raar vallen..ze staan beetje vaag opzij en tonen dan heel raar.. de aanzet is dik en het uiteinde is dan dun door de uitdunschaar...

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 11:15

ik werk ook met een uitdunschaar want ik heb een merrei met abnormaal veel manen, maar ik vind het niet de ideaale oplossing, de manen blijven inderdaad vaak rechtopstaan.

Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 11:37

het paard van Alikesflame heeft het zelfde probleem en moest ook nodig getrokken worden we hebben het toen zo opgelost ...
[VvdD] hoe trekt men manen, met WC-ontstopper??

ziet er een beetje sneu uit als mensen je zo zien staan maar Flame heeft er geen last van gehad...

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 11:48

BeNGeL schreef:
het paard van Alikesflame heeft het zelfde probleem en moest ook nodig getrokken worden we hebben het toen zo opgelost ...
[VvdD] hoe trekt men manen, met WC-ontstopper??

ziet er een beetje sneu uit als mensen je zo zien staan maar Flame heeft er geen last van gehad...

haha ik lees het net.. echt grappig en ach als het werkt. moet ik eerst een helper gaan zoeken , maar is wel een handige tip!

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 12:16

Mijn pony vond het in begin ook vreselijk maar na een paar keer een praam te hebben gebruikt doet ie nu gewoon normaal, ik kan nu gewoon trekken en soms gebruik ik een uitdun schaar

............

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 13:34

wkoekoek schreef:
Misschien een idee om het te doen terwijl je erop zit? Dat doet iemand hier in de buurt ook. Paard is panisch voor trekken en kan ook niet vastgezet worden


HIHIHI
gaat dat niet scheef dan?

Glenn M1+11 :)

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 15:59

ja dat is die van mij.

ze begon echt gemeen te doen door te trappen, bokken en zelfs stijgeren. Nu kan ik het in mijn eentje. doe ik halster praam en een hengstenketting om. is dus al een hele verbetering. Uitdunnen met de schaar niet doen. als je dan knotjes maakt piekt het alle kanten op.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 16:04

Mijn merrie is ook geen makkelijke, maar wat iemand hierboven beschreef heb ik een aantal dgn geleden ook gedaan.
Ryvana (noble-girl) heeft het in de stal gedaan met een pluk hooi en gewoon gedaan alsof er niets aan de hand was, ook niet belonen.
ging erg goed! laatste stukje iets minder, maar het resultaat is erg mooi geworden
succes!

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 19:32

Ik zou ook een praam gebruiken. Als je alleen bent zet dan de praam onder het halster vast. Ik heb hetzelfde probleem.

Lenrieta prest v. Ulster
Unieta sport drs v.Kennedy dressuur Z2+24, springen B+43, L+8.
Walk on Top v. Ooseven ZZ Licht + 15 Te koop
Havalieta v. Bodinus mag nog even genieten van haar jeugd


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers