Wie kan mij helpen een boomloos zadel te passen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wendy_Komen

Berichten: 6296
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Wie kan mij helpen een boomloos zadel te passen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 10:17

Hoi,
Ik heb een beetje (beetje boel) een zadel probleem met mijn Irish cobje. Ik heb al verschillende zadels geprobeerd, maar alle paste niet. Zelfs heb ik nog een wintec 2000 met de breedste boom die ze hebben geprobeerd, en zelfs die was nog te smal Scheve mond
Nu zit ik erover te denken om dan toch maar een boomloos zadel aan te schaffen. Ik zat te denken aan Barefoot zadel Cheyenne:
Afbeelding
Maar aangezien het toch wel wat centjes zijn, zou ik dit zadel eerst willen proberen. Nu hebben ze wel testzadels (je hoeft dan alleen maar 10 à 12 euro verzendkosten te betalen) maar die zijn pas over 2 maanden weer beschikbaar. Normaal was dat niet zo´n probleem geweest, is het niet dat ik nu GEEN zadel heb om op te rijden
Nu is mijn vraag dus: Is er hier iemand op bokt, in de buurt van Drenthe die een boomloos zadel heeft dat ik even zou mogen proberen? Al is het 10 minutjes, dan weet ik al een stuk meer.

Hoop dat er iemand is!!

Groetjes Wendy

Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 17:26

Niemand die mijn zusje kan helpen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 17:30

ik zou toch maar gewoon in de tussentijd een testzadel bestellen! mocht je in de tussentijd iemand vinden die er 1 wil komen passen, is dat mooi. maar anders zit je over twee maanden nog zonder! iig succes!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 17:39

op divoza staat een zadel.Voor paarden
dit is het zadel

Afbeelding

Dit is er de omschrijving van
veelzijdigheid
speciaal voor Haflingers, Fjorden en andere paarden met een brede rug en weinig schoft
middenklasse
wolgevulde keilkussens
5 jaar garantie op de boom
geheel compleet incl. beugels, riemen en singel

koste:429.-

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 17:41

wow wat zijn ze cool toch die dingen!!!

Wendy_Komen

Berichten: 6296
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 07:56

Willeke 16,
Bedankt voor de tip. Ik heb er echter een hard hoofd in dat het zal passen. Ik heb er een engels zadel op gehad waarbij je de boom met een soort sleutel breder en smaller kan maken. Toen ik die op zijn aller aller aller breedst had (en dat was echt breed) past het nog niet.... Dus ik denk gewoon niet dat ik een zadel kan vinden, OF ik moet hem op maat laten maken, en dat zie ik ook niet zitten...

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:09

Je kunt het testzadel ook voor een weekend lenen i.p.v. een week. Dan ben je misschien wel eerder aan de beurt .

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:10

misschien kun je een oproep op de site van pmarena zetten en dat je daar eerder iemand in de burut vind die hem even uitlenen wil?

ik heb ook gelezen dat wintec nog bredere bomen ging leveren. *gaat ff zoeken nu*

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:16

Citaat:
Comfort is now available in a new size...WIDE!

Finally, a saddle designed to fit the cob or wider horse that’s comfortable for the rider too!
The new Wintec WIDE features it’s own EASY-CHANGE Gullet System, with three ultra wide gullets, allowing you to custom fit your saddle to your horse's wither.
For the first time in a wide saddle Wintec has achieved a comfortably waisted seat.
Designed to counteract the wideness of the saddle the seat enables you to relax into a comfortable and correct riding position.
Combine this with the EASY-CARE benefits of Wintec, the superior performance and fit of the CAIR Air Panel System, and you can see why Wintec is the World’s Number One Synthetic saddle.


Afbeelding

Afbeelding

nu weet ik niet of die 3 nieuwe bomen ook in een andere soort wintec passen

Wendy_Komen

Berichten: 6296
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 11:18

Bedankt Pellie, ik vond het al zo apart dat geen enkele zadelmaker nog breder gingen. Maar daar zijn ze dus mee bezig.. Haha!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:23

ja idd behoorlijk debiel Haha! ik begin het voor gam ook al te knijpen met zijn witte boom.... als hij zo doorgroeit lukt dat straks ook niet meer. ik heb een topic gemaakt of iemand weet of ze bomen ook in een ander model passen, omdat er zo expliciet wordt genoemd dat het voor het nieuwe zadel is. Scheve mond kan het me bijna niet indenken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 13:03

Wendy_Kila. als je een goede zadelmaker vind (nog een echte "oude") dan kan je vragen of hij een boom voor je wilt maken in je Wintec. Ik heb zelf ook een Wintec 2000 vzh. daar heeft mijn zadelmaker 5 jaar terug zelf een boom voor in gemaakt, en gebogen zodat het pas is voor mijn paard. Je hoeft die standaardbomen er niet in te steken, maar je kan er zelf ook een fabriceren, of laten fabriceren. Die kan je dan nog altijd zelf verbuigen, heb ik ook gedaan Lachen