wandeling met hond eindigd bij dierenarts

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Chita

Berichten: 668
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

wandeling met hond eindigd bij dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 13:09

Pfff, wat ben ik geschrokken! Ben net een stuk met mijn moeder met de hond gaan wandelen. Het begon al goed, want ze had een dode eend gevonden en die wilde ze niet loslaten. Na een kwartier was het eindelijk gelukt.
We gingen weer verder en opeens viel ze om. Ze wilde weer staan en ze viel weer, dit gebeurde nog een paar keer. Het leek wel of ze een toeval had. Later zag ik dat ze niet op haar linkervoorpoot kon staan, ze zakte er doorheen.
Gelukkig had ik een telefoon bij me en heeft mijn vader ons met de auto opgehaald. Ondertussen had ik de da al gebeld en die zou op ons wachten.

Hij weet niet precies wat het is. Het is niet verstuikt, want daar heeft ze te weinig pijn voor. Waarschijnlijk is haar zenuw bekneld geweest. Ze heeft nu een pijnstiller en ze moet 5 dagen rustig aan doen. Ze loopt nu al een stuk beter, maar ze zwikt nog vaak door haar pootje. Hopen dus dat het snel beter gaat, anders moeten we verder onderzoeken.


Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 13:12

Dat is ook niet fijn om een lekkere wandeling mee te eindigen. Ik hoop dat het snel beter gaat met je hond.

Nadir

Berichten: 12709
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 13:14

Ahh... Arm beest...
Kan me voorstellen dat je geschrokken bent, maar gelukkig is het niet ernstig... Lachen

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 13:16

Van AM naar BB.

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 13:30

Oh wat zielig.... Gelukkig is het dan toch nog aardig goed afgelopen .

Ik mis je zo... ;(

Dag lief vriendinnetje, dag grote zus, dag engel!

Zwanger! Wat een prachtig lichtpuntje, ik zie het graag als een lijntje met boven :). Het moest zo zijn!

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 21:59

Dat verwacht je natuurlijk niet... sterkte met je hond.

A trip down memory lane...I'm a Bokted One! Knipoog
~* Backstreet's back again! *~

Chita

Berichten: 668
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 22:44

Moest gister en vandaag de da bellen hoe het ging. Gaat beter, maar nog steeds zakt ze af en toe door haar pootje. Moet morgen terug voor controle.Hoop dat het goed nieuws is en dat ze snel weer mag wandelen, want ze word nu gek, ze is gek op rennen/spelen/wandelen, ze is niet zo makkelijk rustig te houden

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 13:38

agh arm ding gelukkig was het geen toeval hoop dat ze gauw weer beter is.

Surion

Berichten: 3067
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: La douce Belgique!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 14:13

ocharme da beestje!!!

      Life is not about waiting for the storm to pass,
          it's about learning how to dance in the rain.

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:50

wat erg!!!!!
laat je weten wanneer het weer iets beter gaat?
sterkte meissiej!!!!!!!

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 19:49

sterkte ermee he!! Ach gut

    Emily Nevita L2 + 2 <3
      Lief, jij blijft jouw leven lang bij mij!

albertien
Berichten: 91
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:26

Huilen ik hoop dat hij/zij gouw weer beter word OK dan! Pling , succes er nog mee OK dan!

Chita

Berichten: 668
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 22:57

Voorlopig gaat het niet al te goed. Ik was geloof ik iets te postief. Ze loopt wel weer beter, maar nog niet goed. Moest woensdag bij de da komen en dacht toen: nou het gaat goed, maar even voor de zekerheid langs. Hij had nog in zijn boeken gezocht dus wilde haar zien. Hij is nog niet tevreden en ze mag nog steeds hooguit 5 tot 10 minuten lopen (erg lastig met een drukke hond) en we moeten maandag terug.
Hij vind het ook raar dat het haar linkerpootje is en dat haar linkeroog wat meer hangt en dat ze links kale plekken op haar buik heeft, dus alles zit links. Afwachten wat hij maandag zegt, hij zou weer verder zoeken in zijn boeken.

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 14:21

Ojee dat klinkt idd niet goed heel veel beterschap voor je hond.
Even een vraagje heb je tegen je da gezegd dat ze een dode eend vast had? Want ik denk als ik dit hoor meteen aan boutulisme. Dit is een zeer gevaarlijke ziekte die vooral bij watervogels voorkomt het is en nu wel niet de tijd van het jaar voor want het is eigenlijk al te koud voor deze bacterie maar je weet maar nooit. Want het tast net het zenuwstelsel aan. Ga je nu niet meteen te druk maken om wat ik zeg want eigenlijk is het te koud voor de tijd van het jaar dus de kans is klein dat het dit is maar misschien toch even de da attend maken op die dode eend. Heel veel beterschap OK dan!

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership

Helderder

Berichten: 10126
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:55

Ow dat is echt niet leuk om zo een wandeling te beeindigen.
Heel veel sterkte en beterschap Ach gut


Chita

Berichten: 668
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 23:45

Ik heb dat ook tegen de da gezegd van die eend, maar volgens hem kon dat er niet mee te maken hebben. Daarvoor was het te snel, ze liep 10 minuten erna ineens niet meer. Als het met de eend te maken heeft had het langer moeten duren waarschijnlijk. Maar botulisme is toch alleen met heel warm weer??? Ik zal het maandag voor de zekerheid nog even vragen.

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 14:50

Citaat:
botulisme is toch alleen met heel warm weer??


Normaal gezien wel ja. Maarja vragen kan nooit geen kwaad. Better safe than sorry zeg ik altijd. Ik hoop echt dat ie snel opknapt.
Maar als die eend vergiftigd zou zijn kan het wel zo snel hoor. Hier in belgie zijn vorige week 2 honden vergiftigd op een domein. Die waren binnen de 5 min dood een stafford en een Jack russel. de eigenaar van het domein heeft een belonig uitgegeven om de dader te kunnen pakken want dit is al de 5de keer. Dit gif had maar 5 min nodig om dodelijk te zijn.

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership

Chita

Berichten: 668
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 15:20

oh, maar dit is al afgelopen maandag gebeurd, nu dus 6 dagen geleden. De eerste dag zakte ze heel de tijd door haar pootje en nnu niet meer. Alleen als ze gaat liggen ligt hij nog raar en ze tilt dat pootje raar op. Denk dus niet dat het dat is, want het is wel een stuk verbeterd en we hebben het tegen de dierenarts gezegd. Zal het nog even navragen, maar maak me daar niet zo'n zorgen om.

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 20:06

Wat een opluchting dat hij het al beter maakt. En nu maar snel helemaal opknappen suc6 Lachen

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership

Beauty0102
Berichten: 1130
Geregistreerd: 27-06-05

Re: wandeling met hond eindigd bij dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 19:34

Bij mij eindigede het anders

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 23:18

Topic is al enkele maanden oud, daarom een slotje.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Chinas, Room_Soesje, Tieneke en 69 bezoekers