Inrichting Huis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Inrichting Huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-04 20:34

Wie kan mij helpen met tips/sites (diverse stijlen) etc. voor het inrichten van een woonkamer/slaapkamer. Ik wil graag ideeen opdoen kwa interieur, kleuren, meubels en hoe in te richten.

groetjes

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:37

Ik vind koloniaal mooi. maar ook retro ( jaren 70) ieder zn eigen smaak..

Waar houd je zelf van?

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:26

Ik ben dus ook keihard opzoek naar sites, maar kan ze niet vinden. Heb al op Feng sui gezocht, want ik iwl graag zo'n rode muur in mn woonkamer, maar kan die kleur niet vinden bij verffabrikanten...
Koloniaal is idd erg mooi, maar vind dat whitewash ook erg mooi.
Ik weet wel dat je hele mooie boeken hebt, bv van Countrystyle, staan hele leuke tips in, mss ff naar de bieb?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 23:33

kijk eens op de site van de bbc
www.bbc.co.uk
die hebben namelijk veel wonen /bouwen /redecorating programmas
waarvan de beschrijvingen allemaal op inet staan met foto's

erg leuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 23:37

Afbeelding
Deze kleuren kun je vinden, Flexa heeft een serie in deze kleuren waar je verschillende tinten van hebt. Je kunt ook dezelfde kleur in verschillende tinten combineren. Dit is dus whitewash met een zweempje koloniaal wegens de grondkleur.
Tip: geen terracotta gebruiken, dat is erg passé (en is dat al jaren).

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 23:39

hangt er vanaf, wat is je smaak, kunnen we je makkelijker tips geven dan, hou je van rustig en warm, of hou je van fris en strak of hou je van fel en gewaagd?

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 13:09

Het moet veel warmte uitstralen. Ik ben zelf nog echt aan het orienteren dus ik weet nog niet precies wat ik wil en waar ik naar opzoek ben dus dat maakt het eigenlijk nog wat moeilijk.

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 13:13

Jah ik ben altijd al fan van rood en wit in de slaapkamer. Fel maar frisse kleur. Woonkamer hou ik het bij wit en paars tinten. Ga toevallig ook deze maand aan de slaapkamer beginnen en wil dus simpele witte muren maar maak boven het bed een rood groot silhouet. Van onze hond Spyke Lachen idee om dan je paardje oid te doen? Iets wat je nastaat? Verder wit bed, en rode assecoires. Maar goed, tis wel beetje persoonlijke smaak heej.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 13:21

Je moet vooral goed nadenken wat je doel is met een ruimte en waar het gelegen is. Vb onze slaapkamer ligt op de schaduwzijde. 's winters komt hier geen zon en het is enkel glas...oftewel koud Haha!. Door de kamer een warme tint mee te geven.. bordeauxrode vloerbedekking en een zacht gele muur lijkt de kamer heel warm .
Van flexa hebben ze overigens kleine probeer tubes (wel prijzig vind ik) die je op de muur/ papier kunt smeren om te kijken hoe het in de kamer staat. Zo wilden wij in het kantoor een mintgroene kleur doen...het was echt geen gezicht

Denk daarnaast nog na over de ruimtes zelf. Is de ruimte klein en donker kies dan vooral voor wat lichtere kleuren en meubelen waar je doorheen of onderdoor kan kijken. Dit maakt de ruimte optisch groter.

Meubelen en andere dingen echt naar eigen smaak inrichten. Pluis vooral de reclameblaadjes goed na Knipoog

scoobydoo

Berichten: 2269
Geregistreerd: 09-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:27

hoi,
wij hebben in de woonkamer knalrode muren en witte muren.
dit vonden wij saai worden en hebben nu ook maar knal oranje muren erbij gemaakt.
het is echt erg mooi en vooral sfeervol en warm.
dus als je van kleur houd probeer het gewoon eens uit.
gewoon doen!!
groetjes sylvia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 07:21

Voordat ik ging verhuizen, had ik in mijn woonkamer lichtpaarse muren en donkerrode 'balken' (zolderetage). De vloerbedekking was donkerblauw. Dit was echt heel erg gaaf. Nu was dit een behoorlijk grote en lichte kamer, dus ik weet niet hoe zoiets uitpakt in een kleinere ruimte. Nu heb ik de muren in gebroken wit en beukenkleur laminaat. Als ik weer ga verhuizen of aan een complete herinrichting ga beginnen, wil ik toch heel erg graag dat paarse terug.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 07:54

Wij hebben lange tijd blauwe vloerbedekking gehad met een blauw bankstel. Reden: die vloerbedekking was het goedkoopst op dat moment en dat bankstel kostte ook geen drol Haha!
Nu gaan we (eindelijk!) de boel veranderen: hele lichte meubels met een donker accentrandje, bankstel/grote stoelen/eetkamerstoelen donkerbruin rib. Twee (van de 6) eetkamerstoelen worden wit/creme. Muren creme, eentje wordt donkerbruin (klein muurtje). Steekt het dressoir lekker fel af
Mijn zusje had nog iedeen over een grote, oranje cirkel op de bruine muur. Onze meubels hebben een beetje een jaren'70-tintje, namelijk.

Kijken op meubelboulevards wil ook nog wel eens helpen, trouwens. Ook bij mensen binnen kijken is interessant. Een buurvrouw van ons had de muren in de keuken 2 kleuren oranje, zei ze. Leek me vreselijk, maar toen ik ging kijken was het echt su-per-gaaf!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 16:50

Bedankt voor alle leuke reacties.
Ik zal mijn ideeen is de loop laten gaan!
Er zitten allemaal leuke dingen bij.

gr Nicole

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:15

Wij hebben koloniaals met paars en off-white...
Vind iedereen ook heel mooi, overigens hebben wij een lila plafond Haha!

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:45

Dan moet je eerst bij je zelf nagaan wat je echt niet wil..
Daarna ga je nadenken, wil je lichte of donkere kleuren.
Als je dat hebt besloten ga je kiezen voor modern of misschien een boerenstijl of iets anders..
En dan ga je heel simpel de meubels naar jou smaak uitzoeken..

Heb je hulp nodig wil ik je best helpen *LOL* Ben Morgen klaar met mijn opleiding MTS-Bouwkunde, maar heb ook een jaar binnenhuisarchitectuur gehad Haha!

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:53

Op www.vtwonen.nl kan je een stijl- en kleurtest doen. Zo kan je een beetje bepalen wat jouw smaak is. Je krijgt dan tips en ideeën die daarbij aansluiten.

Ik heb zelf een een heel donkerblauwe muur in de slaapkamer met voor de rest veel wit. Staat erg goed, al zeg ik het zelf! Knipoog Mijn woonkamer heeft één knalrode muur en is voor de rest vrij neutraal. Ook dat was een keus waar ik nog steeds erg blij mee ben!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 12:41

Ik heb inderdaad die test ook gedaan op vtwonen. Het kwam goed uit. Ik ben nou nog alleen opzoek naar hele apparte dingen om te doen in mijn huis dat lijkt me wel heel gaaf.

Pearltje ik knoop dat goed in mijn oren hoor!

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:28

Bij de praxis of hubo kan je latex in alle kleuren van de regenboog laten mengen. Ik had vroeger mijn slaapkamer een houten vloer, en een donkerrode muur. Hoezo warm? (wel heel mooi overigens...)